♡6♡

126 17 0
                                    

Jimin menongkat dagu di meja belajarnya.tiba-tiba bibirnya mengukir senyuman manis.apa kes pulak ni?.

"Haih..kenapa aku asyik teringat perempuan ganas tu hah?..tapi dia comellah..".jimin berkata dalam tak sedar.

"Eh??..apa kau cakap ni jimin?". jimin menampar mukanya sendiri.

"Ingat sikit..dia ganas..bukan taste kau pun dia tu..ingat dia kan dah tumbuk muka kau..". jimin bangun dari kerusi dan mundar-mandir di tepi katil.

•••
Hyeri mengikat rambutnya yang panjang itu sebelum memakai cap di kepalanya.

"Barang kat rumah dah tak ada.. so aku kena keluar pergi beli.. petang nanti nak gerak kerja pulak..".kata hyeri.

Hyeri seorang anak tunggal yang tinggal sendirian di rumah itu selepas ketiadaan orang tuanya.
memang rutin hariannya selepas pulang dari sekolah,pasti dia akan berehat dan pada waktu petang dia akan mula bekerja.

Beg digalas dibelakang dan bersedia untuk keluar.

•••
"Hoi!!".tegur jihoon yang menjenggulkan kepalanya di pintu bilik jimin.

"Hoi mak kau!!".latah jimin.

"Hah..berangan lagi..".

"Eh,mana ada..".jimin memuncung.

"Yelah tu..dah la..aku nak keluar kejap nak jumpa kawan..kau jaga rumah..bila nak keluar..jangan lupa kunci pintu..".pesan jihoon.

"Yer..aku tahu lah..".jimin buat muka meluat.

"Ok..aku keluar dulu..".jihoon menjerit setelah keluar dari bilik jimin.

"Keluar lah kau!!".jimin turut menjerit.

Jimin bergerak ke meja belajar semula.buku latihan ditutup dan buku lukisannya dibuka.

"Melukis lah best sikit..".jimin mula aktiviti melukisnya. memang itu yang dia buat bila boring.

"Arghhh...bosannya..keluar lah..". jimin sudah siap mencapai sweaternya yang tersangkut ditepi katil.

•••
"Dah..dah..dah..apa lagi eh?". hyeri melihat barang apa lagi yang cukup untuk dibeli.

"...ha..lagi satu..".hyeri mengambil sebungkus besar ramen.

Barang-barang dibawa ke kaunter pembayaran.

Setelah selesai membayar,hyeri keluar dari kedai tersebut.elok saja keluar tiba-tiba ada pulak mambang melanggarnya.

Bukk!!

"Aduh!".hyeri jatuh terduduk dan barang-barangnya jatuh. nasib bukan barang yang mudah pecah.

"Cik tak apa-apa ke?".soal lelaki tersebut.

"Tak apa-apa?..kau tak nampak aku jatuh ni?..fikir lah sikit bila jalan tu..".hyeri mengangkat mukanya melihat lelaki tersebut.

"KAU?!".kedua mereka berkata serentak.

Hyeri bangun dari jatuh tadi.dia memandang wajah lelaki dihadapannya dengan riak marah.

"Hoi,kau ni memang tak de kerja lain eh?..dah langgar..tak de mata ke?..dah la ikut aku dari sekolah sampai sini..".hyeri marah jimin yang berada dihadapannya.

"Hoi..hoi..aku ikut kau?..sorry sikit..aku memang nak pergi kedai ni pun bukan nak ikut kau..lagi satu aku tak langgar kau eh..kau tu yang jalan tak tengok pastu nak salah aku.. pigidahh..".jimin menolak dahi hyeri dengan jari telunjuknya.

"Hey!!".hyeri sudah naik angin.dia bergerak mendekati jimin dan memijak kuat kaki jimin.padan muka!.

Bersambung ⏩

[c] Heartbeat ; jimin°Where stories live. Discover now