♡43♡

79 10 0
                                    

"Hey,kenapa kau panggil aku sayang ni?..sawan eh?".hyeri sudah marah dengan jimin yang tiba-tiba memanggilnya sayang tadi.

"Eh,salah ke?..aku kan namja chinggu kau..".kata jimin selamba.

Hyeri menepuk dahi bila dia teringatkan hal di pantai tadi.

"Woi mangkuk..tadi tu cuma lakonan je..lelaki tadi tu ex boyfriend aku..aku dah benci dia so aku pun cakap lah yang kau ni namchin aku..sorry..".kata hyeri lalu duduk di birai katil. handphone di kalihkan ke telinga kiri pula.

"Oh..so kau gunakan aku lah ni?.. sampai hati kau eh?..aku ingat betul-betul tadi kau nak jadi yeoja chinggu aku..".nada jimin dihujung talian kedengaran sedih.

"Eh?".hyeri berasa bersalah.

"Sokay..anyeong~".nada jimin tetap seperti tadi.sedih.

•••
Jimin meletakkan handphone nya ke tepi dan merebahkan badannya ke katil.

"Kenapa tiba-tiba aku rasa macam ni eh?..erm..aku memang suka dekat dia tapi kenapa aku emo sangat pasal ni..haih..". jimin mengeluh.

"Hyeri..aku nampak yang mata kau tu menipu..kau sebenarnya suka dekat aku tapi kenapa kau tak mengaku?..tapi aku akan buat sesuatu yang akan buat kau mengaku..".kata jimin sambil matanya hanya memandang siling bilik itu.

Jimin bangun semula dan keluar dari bilik.langkahnya diatur ke dapur.dia terlihat kelibat hyung nya yang sedang menonton tv.

"Hyung,cerita apa hyung tengok?".soal jimin setelah keluar dari dapur dengan segelas air kosong ditangan.

"Huh?..running man..episod baru ni..".kata jihoon dangan tangan menyumbat keropok ke dalam mulut.

"Oh..".jawab jimin pendek.

"Eh,asal nampak macam bad mood je?".jihoon kenal sangat adiknya bagaimana.

"Hmm?..takda apa..masalah kecil ja..chim boleh selesaikan..".kata jimin dengan mata juga tertumpu kepada tv yang menayangkan rancangan 'runinng man' itu.

"Oh..kalau ada apa-apa bagi tahu dekat aku..aku ni hyung kau..".

"Nae..".jimin meneguk air yang diambil tadi.

•••
Hyeri termenung,fikir kan jimin.

"Dia merajuk ke?..apa aku nak buat ni?..macam mana nak pujuk?..haih..".hyeri mengeluh.

"Esok dekat sekolah aku say sorry kat dia..".hyeri memeluk bantal peluknya.

"Esok...erm..sekolah..balik kena pergi cafe..tadi eunwoo mesej cakap esok dah dapat gaji..so boleh la aku bayar yuran sekolah nanti..".hyeri memikirkan hari esok.

Hyeri mula memejamkan mata untuk tidur.esok banyak benda dia perlu lakukan.dia perlukan rehat yang cukup.

•••
Pagi itu hyeri mula masuk ke kelas dan meletakkan beg di kerusinya.dia melihat ke tempat jimin.lelaki itu sedang membaca.

"Jimin,aku minta maaf la sebab hari tu..aku buat macam tu sebab aku taknak dia kacau aku lagi..sorry eh?".kata hyeri perlahan.

"Hmmm...".jawab jimin dengan nada mendatar.entah maafkan atau tidak.muka hyeri pun jimin tak pandang.

"Haih..macam mana lah aku nak terangkan dekat dia ni..aduhh..". hati hyeri berkata-kata.risau.

Bersambung

[c] Heartbeat ; jimin°Where stories live. Discover now