Hyeri sudah resah dan gelisah.
"Baju apa aku nak pakai ni?..kalau tak pergi nanti kena denda pulak..hadoii..".hyeri memicit kepalanya.
Ting!
Tiba-tiba mentol menyala betul-betul di atas kepala hyeri.
"Idea dah mai..".hyeri bergerak ke bilik ommanya.
Walaupun omma dah tak da tapi dia masih lagi menyimpan baju ommanya.
"Harap baju omma yang lama tu ada yang elok lagi..".hyeri membuka pintu bilik omma.
Hyeri selalu membersihkan bilik orang tuanya walaupun mereka sudah lama tiada.
Hyeri membuka almari milik ommanya.banyak baju-baju yang dia lihat tapi kebanyakkannya blaus dan dress gaya lama.
"Hmm..takde pun baju yang ok..". hyeri memuncungkan bibirnya.
Sedang hyeri menyelak-nyelak baju di dalam almari dia ternampak sebuah kotak disitu.
Diatas kotak itu tertulis sesuatu dan hyeri membacanya.
"Untuk isteri tercinta".hyeri mengangkat kotak itu dan diletakkan di atas katil.
"Ni mesti hadiah dari appa untuk omma..tapi apa ya?".hyeri mula membuka kotak itu dan mulutnya ternganga.
"Wow..cantiknya dress ni!!..tapi seksi sangatlah..".hyeri mencebik.
"Tapi dah tak ada baju lain.. pakai jelah..".hyeri mengeluarkan dress itu dari bilik dan membawanya ke biliknya.
"Sekarang dah pukul 6.50..majlis tu mula pukul 8..so aku sempat lah bersiap..".hyeri melempar dress tadi ke katil dan mula bergerak ke tandas untuk membersihkan diri.
•••
Hyeri telah siap berhias.dia memakai dress tadi dan rambut yang selalunya di dalam cap dilepaskan."Malu lah pula..aku kan bukan biasa pakai baju perempuan.. tak ke kena kutuk nanti..Ah..biarlah.. janji aku tak kena denda..".
Hyeri mengenakan dress hitam yang singkat atas pada lutut dan agak ketat.walaupun ianya ketat dan singkat tapi ia masih lagi nampak okay.beg kecil di galas sebagai di bahu sebagai penyeri bagi dress itu.
•••
"Mana hyeri ni hah?..eh,aku ni dah macam tak de kawan lelaki pulak..".jimin mengata diri sendiri."Eh,aku rasa dia tak datang lah.. dia kan macam lelaki.. mana lah nak pakai baju perempuan kan..".jimin tersengih.
"So,aku kena tengok saje lah kau kena denda esok..".sambung jimin lagi.
Sedang jimin berjalan di acara itu,tiba-tiba saja dia terlanggar sesorang.
Buk!!
"Sorry..".ucap jimin.
Gadis itu hanya menunduk mengambil begnya yang terjatuh.
Apabila gadis itu mengangkat muka,dia menguak rambutnya yang panjang ke belakang. ternyata gadis itu adalah hyeri.
"Hyeri?".soal jimin.matanya memandang hyeri dari atas hingga ke bawah.mulut sudah ternganga melihat keseksian hyeri.
"Asal kau tengok macam tu?..nak kena tumbuk?..".kata hyeri sambil tangan yang memegang beg kecil tadi menutup sedikit bahagian atas pada lutut yang agak terdedah.
"Kau ke ni?".soal jimin sambil tahan tawa.
"Kenapa?".muka hyeri sudah berkerut.
"Cantik sangat..".nada jimin seperti memerli.
Puk!!
"Aduh!".jimin mengaduh apabila beg tangan hyeri mengena kepalanya.padan muka kau mochi.
"Kau diam eh?..aku pakai semata-mata taknak kena denda esok tau?..kalau tak jangan harap aku nak pakai dress ni..".hyeri menunduk sedikit apabila segan memakai pakaian begitu.
"Kau cantik lah hyeri..sangat cantik!".kata hati jimin.
Bersambung ⏩
YOU ARE READING
[c] Heartbeat ; jimin°
Fanfiction❀ㅡsetiap kali bertemu pasti saja jantung ini berdegup laju. ❀❀❀ "Hey,kau nak buat apa kat aku ni?..kau nak culik ke hah?". - hyeri. "Apa kes pompuan ni?..gila ke apa?". - jimin. + adakah pertemuan ini akan membuahkan rasa cinta? + adakah jimin dapat...