"Erm..erm..".hyeri masih tak bagi jawapan.
"Saya tunggu ni..".kata jimin sambil menongkat dagu.
"A..aku..aku..".hyeri sudah gagap.entah kenapa payah sangat nak cakap perkataan itu keluar dari mulutnya.
"Cepat lah..".jimin mencebik.
"Erm..".muka hyeri berkerut.
Jimin mendekatkan mukanya ke arah muka hyeri.keningnya di jongketkan.
"Cepat..kalau tak saya kiss awak..".ugut jimin dengan muka nakal.bibirnya mengukir senyuman bila melihat perubahan muka hyeri.
"Huh?".hyeri terkejut dan dia ke belakangkan sedikit kepalanya.
"Sokay..".jimin bangun dan menyeluk poket seluarnya.
Jimin berjalan di pesisiran pantai itu.hyeri masih lagi disitu.
"Jimin..".panggil hyeri yang sudah mengekori jimin dari belakang.
"Apa?..".
"Kau marah ke?".soal hyeri.
"Tak..aku tak marah pun..".kata jimin.
Hyeri berkerut.pelik.dia buat jimin tertunggu-tunggu jawapan. tapi jimin tak marah?.
"Kenapa buat muka macam tu?". soal jimin pula.apabila tiada suara dari hyeri membuat dia memusingkan tubuhnya memandang hyeri.
"Sebab...aku pelik lah..kau tak marah pun..".hyeri memuncung kan bibirnya.
Jimin tergelak dan memandang hadapan semula.
"Ya..aku tak marah..sebab apa yang aku tanya tadi soal hati dan perasaan.aku suka kau..ya tu betul tapi aku tak boleh paksa kau..sebab itu akan menyakitkan hati orang yang aku sayang..". jimin memusingkan tubuhnya memandang hyeri.
Hyeri terkejut dan berhenti dengan mengejut.
"Hmm?".hyeri memandang jimin.
"Untuk pengetahuan kau...ini adalah kali pertama aku jatuh cinta...dengan kau..".jimin mendekatkan mukanya pada ayat akhir itu.
"Sorry..".
"Untuk apa pula?".soal jimin. tiba-tiba saya hyeri memohon maaf.
"Sebab..aku tak jawab soalan kau tadi..".
"Sokay..aku tunggu jawapan kau..tapi aku tak paksa..".jimin tersenyum hambar.
Hyeri menunduk.rasa bersalah la pula.
"Mianhae..jimin..".hati hyeri berkata-kata.
•••
"Awak dulu tinggal dekat sini masa umur berapa?".soal jihoon. dia sedang berjalan-jalan dengan shinhye waktu ini."Erm..masa tu..saya umur 11tahun..tapi saya tak sekolah kat daerah sini..".kata shinhye.
"Oh..".
"Kenapa tanya?".soal shinhye.
"Saja..sebab..".jihoon berhenti berkata.
"Sebab?".shinhye memandang jihoon.
"Sebab dulu masa saya kecil..saya pernah tolong seorang budak perempuan ni..saya tak tahu kenapa saya nak sangat jumpa dia..kami jumpa hanya sekali tu saja..".cerita jihoon.
"Eh..awak tolong dia?..dia kenapa?..sakit ke?".soal shinhye ingin tahu.
"Tak..kami jumpa secara tak sengaja di taman yang selalu saya pergi tu..saya tolong dia sebab dia terjatuh ketika dia sedang bermain..jadi saya pun tolong lah..tapi..".
"Tapi apa?..awak ni cerita tak habis lah..".shinhye merungut.
"Tapi lepas saya tolong tu..dia terus kiss pipi saya..ia buat saya ingin jumpa gadis kecil itu semula..".sambung jihoon.
Zupp!
Tiba-tiba shinhye terdiam.
"Gomawo,oppa!".
cup!
Shinhye teringatkan zaman kecilnya disini.dia memegang bibirnya sendiri.
"Takkan lah..oppa itu..jihoon?". hati shinhye tertanya-tanya.
Bersambung ⏩
YOU ARE READING
[c] Heartbeat ; jimin°
Fanfiction❀ㅡsetiap kali bertemu pasti saja jantung ini berdegup laju. ❀❀❀ "Hey,kau nak buat apa kat aku ni?..kau nak culik ke hah?". - hyeri. "Apa kes pompuan ni?..gila ke apa?". - jimin. + adakah pertemuan ini akan membuahkan rasa cinta? + adakah jimin dapat...