♡5♡

134 21 3
                                    

Jimin mencari gadis itu tapi tak jumpa.waktu rehat sudah tiba makin ramai pelajar berpusu-pusu menjadikan jimin payah untuk mencari.

"Malas lah nak cari budak gila tu..baik aku tengok-tengok sekolah ni..".jimin melangkah keluar dari kantin.

•••
"Tunggu ye meow..aku bawa kau turun dari pokok ni..".perlahan-lahan hyeri bergerak untuk turun.

Prakk!!

"Arghhh!!!".jerit hyeri apabila dia terasa pokok yang dipanjat itu patah.

Hyeri tutup mukanya apabila dia sudah bayangkan dia akan jatuh ke tanah.

Bukk!!

"Eh,kenapa tak rasa sakit pun?". soal hyeri di dalam hati sambil tangan masih lagi menutup muka.

Cap yang dipakai dikepala sudah tercabut dan menyerlahkan rambut panjangnya.

"Ehem..".terdengar suara lelaki berdehem.

Hyeri mengalihkan tangannya yang menutup mata.sungguh dia terkejut apabila seorang pelajar lelaki yang menyambutnya dari jatuh tadi.yang lagi terkejut adalah dia adalah pelajar baru yang dia tumbuk itu.mampus.

"Kau tak payah nak buat muka macam tu..berapa lama kau nak suruh aku dukung kau ni?".soal jimin.

Hyeri terus turun dari dukungan itu dengan muka marah.matanya mencari kucing tadi.kucing itu sedang elok menjilat tangannya di tepi pokok.

Hyeri memandang lelaki dihadapannya ini dengan muka yang marah.

"Kenapa kau buat muka macam tu?..sepatutnya kau terima kasih tau aku tolong kau..lagi satu.. yang patut marah tu aku..sebab kau tumbuk muka aku haritu.. lebam pun tak hilang lagi tau..". hambik kau,punya lah panjang marah jimin.

"Eh,padan dengan muka kau tahu tak dapat penumbuk aku.. kalau tak aku nak sepak saja kau ni..siapa suruh kau nak culik aku?".hyeri mencari capnya. rambutnya masih lagi terlepas begitu.rambutnya panjang sehingga paras dada.

"Siapa cakap aku nak culik?..kau tu yang pukul tanpa sebab..". jimin menjawab lagi.

"Habis tu apa?..nak rogol aku?". hyeri mengambil capnya yang jatuh ke tanah.ditepuk cap itu berkali-kali sebelum disarungkan di kepala secara terbalik.

"Hoi!!..kau ingat aku tak da taste ke..perempuan macam kau ni ingat aku hingin ke?".jawab jimin dengan muka sinis.

"Kau cakap elok-elok sikit eh?.. jangan sampai penumbuk aku ni lekat lagi kat muka kau..".hyeri menunjukkan penumbuknya di hadapan jimin.

"Wey..apa ni..".tiba-tiba terdengar suara seperti orang yang akan datang ke situ.

Jimin berpaling ke belakang dan memandang hyeri semula.tangan hyeri ditarik masuk ke dalam stor lama berdekatan.

"Apasal kau tarik aku ni?". hyeri hanya sudah bengang dengan namja dihadapannya kini.

"Shhhh..".jimin meletakkan jari telunjuk di bibirnya sendiri dan merapatkan tubuh hyeri ke dinding.

Hyeri hanya memutarkan bola matanya keatas.apa lagi lah budak sengal ni?.

"Mana duit kau?..bagi aku cepat!!..kau jangan sampai aku belasah kau sampai lunyai kat sini..".kata lelaki yang baru datang ke situ.kedengaran seperti samseng yang sedang melakukan 'kerjanya'.

"Aku rasa macam kenal lah suara tu?".jimin berkata didalam hati.

Bersambung ⏩

[c] Heartbeat ; jimin°Where stories live. Discover now