Jimin turun ke tingkat bawah dan terus ke ruang dapur.hari ni hari cuti.tapi homework berlambak.
"Jimin..".panggil jihoon dengan tergesa-gesa.
"Ya..ada apa hyung?".soal jimin dengan air kosong di tangan.
"Kau jaga rumah ye..aku tiba-tiba ada kerja pula hari cuti macam ni..".jihoon mencapai kunci keretanya.
"Ya..aku tahu lah..".jimin meneguk air kosong itu.
"Kau jaga tau..kalau nak keluar.. kunci pintu..nanti dah siap kerja tu aku balik..".jimin hanya menganggukkan kepala.
Jihoon sudah hilang di balik pintu rumah.
Jimin duduk di sofa dan menekan punat on pada remote control.
"Haihh..boringnya cuti ni.. homework tu malam nanti lah aku buat..".jimin mengeluh apabila rancangan TV yang kelihatan membosankan.
Jimin menutup siaran TV yang memaparkan rancangan sukan itu.dia melangkah ke tingkat atas dan membersihkan diri.
•••
"Pagi² macam ni lagi begus kalau pergi jogging..".jimin menyarung kan sweater hitamnya.Jimin bergerak ke pintu dan keluar.kemudian menguncinya.
"Lama aku tak jogging ni..rasa tak sabarlah pula..".jimin menyengih.
Jimin menaiki basikalnya dan mengayuh ke taman berdekatan.
•••
Trut trut..Hyeri melihat gerangan yang menelefonnya pagi-pagi sebegini. dengan malasnya hyeri menolak skrin handphonenya.
"Ya..ada apa kau call ni?".soal hyeri.
"Wey..hari ni kau cuti kan?..".soal jungmi pula.
"Haah..asal?".hyeri bangun dan duduk bersandar pada katilnya.
"Kau boleh tak datang cafe?".
"Apasal pula kau ni..".hyeri menggaru-garu kepalanya.
"Aku tahu lah shift kau petang tapi..pagi ni macam banyak sangat pelanggan..so kau boleh tolong kejap tak..lagipun aku kena gantikan tukang masak yang ambil cuti tiba-tiba..kau tolong eh?".terang jungmi di hujung talian.
"Yelah..yelah..".kata hyeri dengan terpaksa.
"Thanks!..sayang kau..".
"Dah lah..".hyeri mematikan talian itu.
Hyeri bergerak malas ke bilik air untuk membersihkan diri.malas nya nak pergi ╥_╥ .
•••
Hyeri meletakkan beg sandang pada bilik yang disediakan di cafe itu.ketika masuk pun dia sudah nampak begitu ramai pelanggan.Beberapa jam dia perlu mengambil pesanan dan menghantar pesanan ke meja.
Sehinggalah jam 10.30 pagi, baru dia dapat duduk.terdapat lagi dua pelayan iaitu cha eunwoo dan kim sojung.
Antara mereka hyeri lah yang paling muda dan masih bersekolah.jungmi pun kelihatan letih kerana menggantikan tukang masak yang mengambil cuti mendadak.
Ting!
Bunyi loceng menandakan orang masuk ke cafe itu.cafe itu sudah agak lengang sekarang.
Eunwoo bergerak ke arah meja yang di duduki lelaki tersebut.
"Ye..encik nak makan apa?".soal eunwoo.
"Erm..bagi saya coffee ice saja..". jimin memesan.dia sememang nya dahaga selepas berjoging tadi.
Eunwoo menunduk dan bergerak ke belakang menemui lee seokmin yang juga merupakan pembuat air di situ.
"Woi, meja depan tu pesan coffee ice..".kata eunwoo lalu meletakkan kertas pesanan itu di hadapan seokmin.
"Okay!".seokmin sudah ligat membancuh.
Eunwoo duduk di sebelah hyeri iaitu tempat yang disediakan untuk berehat.
"Wey,kejap lagi kau pergi hantar ya air tu..aku nak pergi tandas kejap..".kata eunwoo.
Hyeri yang memandang handphone itu hanya mengangkat tangan tanda 'ok'.
Bersambung ⏩
YOU ARE READING
[c] Heartbeat ; jimin°
Fanfiction❀ㅡsetiap kali bertemu pasti saja jantung ini berdegup laju. ❀❀❀ "Hey,kau nak buat apa kat aku ni?..kau nak culik ke hah?". - hyeri. "Apa kes pompuan ni?..gila ke apa?". - jimin. + adakah pertemuan ini akan membuahkan rasa cinta? + adakah jimin dapat...