"Sekolah kita akan mengadakan majlis makan malam,majlis ini diadakan sempena ulang tahun sekolah kita yang ke 25..so pelajar semua perlu pakai pakaian yang cantik dan segak..ye".ucap pengetua sekolah di perhimpunan pelajar.
Sebelum waktu rehat tiba,tiba-tiba saja ada pengumuman yang pelajar perlu ke tapak perhimpunan.
"Cikgu,bila majlis tu?".soal seorang pelajar lelaki.
"Erm..majlis akan diadakan pada hujung bulan ini..cikgu bagitahu awal-awal sebab senang kita nak susun acara untuk malam tu..".
Pengetua memberikan mic pada cikgu yang menjadi penyampai.
"Baiklah pelajar..pelajar boleh bersurai dan bergerak ke kantin..".
Pelajar-pelajar pun bersurai dan melangkah ke kantin.
•••
Selepas habis waktu sekolah, jimin singgah ke taman permainan.Jimin duduk di bangku yang disediakan.tiba-tiba dia ternampak hyeri sedang berjalan.
Jimin bangun dan mengikuti langkah hyeri.
•••
Jimin bersembunyi di balik pokok untuk melihat hyeri sampai ke rumahnya."Dia duduk sorang-sorang?..dia tak ada omma dan appa ke?". jimin melihat hyeri masuk ke rumah dan menutup pintu.
"Mungkin aku patut tolong dia?". jimin tersenyum dan beredar.
•••
Kelas kosong saja,cikgu tak masuk.mungkin sedang mesyuarat tentang majlis tu nanti.Jimin melihat hyeri di sebelah yang sedang tidur.
"Mesti dia penat sebab dia perlu belajar dengan kerja..".jimin melihat wajah hyeri.
"Hoi~".jimin memanggil hyeri perlahan.jari telunjuknya menyentuh hidung hyeri.
"Apa?".suara agak kuat mungkin sebab jimin mengganggu tidurnya.
"Bangun lah kejap..".jimin memandang hyeri.
"Yer..apa?".
"Kau boleh tolong aku tak?".soal jimin.
"Tolong apa?".
"Tolong..kawan dengan aku..sebab aku nak sangat kawan dengan kau..boleh?".jimin tersenyum menampakkan pipi mochinya itu.
"Tak!".hyeri tidur kembali.
"Kau ni kan!!".jimin mahu mengetuk kepala hyeri.
"No!!!..and never!!!".hyeri bangun dan menolak kepala jimin.
"Hmm..".jimin mencebik dan melagakan kedua jari telunjuk nya 👉👈 .
Hyeri menjeling.
"Nak buat comel lah tu..jangan harap!".hyeri terus tidur tanpa menghiraukan jimin.biar lah dia.
"Ok..kau taknak kawan aku tak apa..aku...bukannya nak kawan dengan kau pun..".jimin terus keluar dari kelas.
"Biarlah..aku pun taknak!!". hyeri buat tak tahu.
•••
Jimin menyandarkan badannya pada pokok itu.ya dia berada di belakang sekolah.kedua tangan diletakkan ke belakang kepala."Kenapa dengan aku ni?..kenapa aku nak sangat kawan dengan dia..tolong dia..haish!!..paboya!!". jimin mengetuk kepalanya sendiri.
•••
Hyeri melihat-lihat baju di dalam almarinya.semuanya baju ala lelaki.tiada gaun mahupun baju perempuan."Aku nak pakai baju apa nanti?.. kalau aku pakai kemeja dan t-shirt semua ni mesti cikgu marah sebab tak ikut etika..lepas tu kena denda..".muka hyeri sudah masam.
"Andwae!!!!".jerit hyeri di dalam biliknya bersendirian.
"Otokkae?".muka nya kembali masam(╥_╥).
Bersambung ⏩
[I like TT,just like TT..😂]
YOU ARE READING
[c] Heartbeat ; jimin°
Fanfiction❀ㅡsetiap kali bertemu pasti saja jantung ini berdegup laju. ❀❀❀ "Hey,kau nak buat apa kat aku ni?..kau nak culik ke hah?". - hyeri. "Apa kes pompuan ni?..gila ke apa?". - jimin. + adakah pertemuan ini akan membuahkan rasa cinta? + adakah jimin dapat...