♡42♡

79 13 0
                                    

"Awak?".soal jihoon seperti tak percaya yang gadis kecil itu adalah shinhye.

Shinhye mengangguk.

"Macam mana awak tahu yang awak adalah dia?".soal jihoon lagi seperti menyiasat.

"Sebab masa saya kecil dulu..saya ada main kat taman ni..tiba-tiba saya terjatuh dan menangis.. lepas tu ada oppa ni tolong saya letakkan plaster luka dekat lutut saya..then..".baru saja shinhye nak bercerita lebih tetapi sudah dipotong jihoon.

"Then..awak kiss pipi saya and say thanks..".jihoon memotong ayat shinhye.shinhye menunduk malu.

"Kenapa?..awak malu?".

Shinhye mengangguk.

"Tak payah la malu..tu kan zaman kanak-kanak..".jihoon berkata lagi.

"Tapi saya ni yeoja..tapi sukahati je kiss pipi awak waktu tu..". shinhye mencebik.

"Sokay..saya suka apa awak kiss pipi saya tu..".jihoon tersenyum.

"Hah?..eiii...apa ni?".shinhye memukul bahu jihoon.

Jihoon ketawa melihat gelagat shinhye.entah kenapa dia suka shinhye adalah kanak-kanak zaman kecilnya dari orang lain.

"Betul lah saya suka..because..".

"Because?".shinhye tertanya-tanya.

"Because i love you,park shinhye.".jihoon memandang shinhye disebelahnya.

Shinhye juga memandangnya.

"Huh?..apa?".shinhye masih lagi blur.

"Because...i...love...you...".jihoon kata satu per satu.

Cup!

Lalu dicium sekilas pipi shinhye.
naik merah pipi putih shinhye kerana malu yang teramat sangat.

"Apa awak buat ni?..malu lah..". shinhye memegang pipinya sambil mata terkebil-kebil melihat melihat jihoon.

"Saya dah jatuh cinta dekat awak sejak mula lagi plus awak bagitahu awaklah gadis kecil itu membuatkan saya lagi pasti dengan perasaan saya ni..".jihoon juga memandang shinhye.

Shinhye juga terkejut dengan pengakuan jihoon itu.

"Awak cintakan saya tak?".jihoon menyoal dengan bibir di cebik dan mata dikelip berkali-kali.

Shinhye tergelak melihat wajah jihoon.muka handsome tapi bila buat macam tu nampak hodoh la pula.hihi.

"Lawak lah awak ni..".

"Awak tak jawab lagi soalan saya tadi..".muka jihoon bertukar serius.

"Erm..yaa..".jawab shinhye perlahan.

"Apa?..saya tak dengar lah..".jihoon mendekatkan telinganya.

"Saya cintakan awak juga..". jawab shinhye dengan nada yang sama.

"Jawab lah elok-elok..".jihoon memasam kan muka.

"Saya..cintakan awak juga park jihoon!!".shinhye menyatakan dengan nada kuat di telinga jihoon.

Jihoon tersenyum mendengar itu.

"Itu yang saya nak dengar..". kata jihoon.

Shinhye mencebik.

"Kiss me please..".jihoon mendekatkan bibirnya ke arah shinhye.

"Eii..gatal!!..taknak lah..".shinhye menolak kepala jihoon dengan tangannya.

Jihoon hanya tergelak.suka.

•••
Trutt..trutt..trutt..trutt..

Gegaran handphone hyeri membuat dia mengangkatnya dan meleretkan skrin bagi menjawab panggilan itu.

"Hello sayang!!!!".jerit seseorang di dalam talian.

Hyeri menjauhkan handphone dari telinganya dan melihat siapa gerangan yang menelefon nya itu.buat orang gila tak ka naya.

"Jimin poyo😾".nama itu yang tertera di handpond hyeri.

"Budak ni ke?..asal dia tiba-tiba panggil aku sayang?".hyeri tertanya-tanya.

Bersambung ⏩

[c] Heartbeat ; jimin°Where stories live. Discover now