♡25♡

92 14 0
                                    

"Hey,jimin..".tegur jihoon.

"Apa?".jimin tidak mengalihkan matanya dari kaca TV.mulutnya pula sibuk mengunyah keropok.

"Kat sekolah kau kan...ermm..". jihoon mula duduk di sofa.

"Apaaaa???".soal jimin lagi dengan muka malas -_- .

"Kau dengar lah dulu..".

"Aku dengar lah ni..tapi kau tak bagitahu lagi..".jimin mengunyah keropok itu lagi.

"Yelah..ni..kat sekolah kau..ada tak cikgu nama shinhye?".jihoon sekarang memberi tumpuan penuh pada jimin.

"Ohh....".jimin meng'o'kan mulutnya.

"Apa?".pipi jihoon sudah merah.

"Hyung suka cikgu shinhye eh~". jimin tersenyum ejek.

"Eh..mana ada..aku tanya je kan?".

"Ada..dia cikgu kelas jimin..". terus jimin meneruskan semula makan keropok tadi.

"Oh..".kali ni jihoon pula yang buat 'o'.

"Asal tanya?".soal jimin lagi.

"Tak da apa-apa..".jihoon terus naik terus ke tangga dan menuju ke biliknya.

"Eleh..suka cikgu shinhye lettew~".

•••
Kelas bising lagi sebab cikgu tak masuk kelas.tadi ketua kelas beritahu yang cikgu mesyuarat.
mungkin majis itu adalah malam esok.

"Woi!".panggil jimin.

"Apa?..aku dah malas nak layan kau..".hyeri menjeling.

"Tak ada..saja..eh jap..kau boleh ajar aku matematik tak?".jimin tersenyum.

"Erm..boleh..sebab aku suka matematik..meh sini aku ajar..". hyeri memandang jimin.

"Jap eh..".jimin mengeluarkan buku dari beg yang berada di belakangnya dan meletakkan ke atas meja.

"Ni aku tak faham..soalan apekebende ni?".soal jimin lagi.

"Woi!".hyeri mengetuk kepala jimin dengan pensel mekanikal.

"Aduhhh~".jimin menggosok kepalanya.

"Ni soalan mate lah..kau tanya macam ni bukan benda belajar pula..main²!".hyeri menjegilkan matanya kepada jimin.

"Mianhae..soalan ni macam mana?..aku tak faham..kau tolong ajarkan?..".jimin bertanya lagi tapi kali ini dengan nada yang elok.

"Haa~..macam tu lah mochi aku..".hyeri mencubit pipi jimin.

Jimin hanya mencebik.

"Jawapan dia macam ni..kau kira macam ni..tengok balik fomula dia..n kau kira satu²..".hyeri mula mengajar jimin.

"Owh...".seperti jimin baru tahu macam mana nak buat soalan itu.

"Aku buat dulu soalan ni..nanti kalau dah siap kau tolong check ye?".jimin mula membuat soalan itu.

Hyeri hanya tersenyum melihat gelagat jimin yang comel itu.dah la buat sambil muka macam tengah fikir dangan mulut muncung..ah cute~.

"Eh,apa ni hyeri?".hyeri menampar pipinya sendiri.

Jimin memandang hyeri.

"Sawan eh?..tampar muka sendiri?".jimin buat muka smirk.

"Eh,takde apa..kau buat soalan tu..aku ketuk kepala kau lagi nanti..".hyeri cuba meng'cover' diri sendiri.

"Yelah..".jimin menyambung membuat soalan tadi semula.

•••
Majlis makan malam sempena ulangtahun ke 25 busan art high school telah pun tiba.

Ramai yang hadir dikalangan cikgu dan pelajar-pelajar.semua cantik² dan segak² belaka.

Jimin tak kurang segaknya dengan baju kemeja putih berlengan panjang di bahagian dalam dan kot berwarna hitam di sarungkan lagi bagi menambah kekacakan nya.

Bersambung

[c] Heartbeat ; jimin°Where stories live. Discover now