"Kenapa ke belakang?..dah falling in love dengan aku ke?".soal jimin dengan nakal.
"Tak ada maknanya!!".hyeri berkata sambil jari telunjuknya menolak kepala jimin dari mendekatinya.
Hyeri keluar dari almari tersebut dan menggalas beg sandangnya untuk pulang.
"Hoi,kau nak pergi mana?".soal jimin.
"Pergi jamban!!..aku nak balik lah..buat apa nak hadap muka kau tu..".kata hyeri selamba.
"Tak de ke ucapan terima kasih ke?".
"Untuk apa?".hyeri pelik.
"Yalah..aku tolong kau tadi..". jimin menyandarkan badannya ke dinding.
"Oh..thanks..".hyeri melangkah untuk pulang.malas mahu layan budak jems tu.
"Eleh..belagak!".kata jimin setelah hyeri pergi.
•••
Kringgg.."Ok,baiklah..jangan lupa buat latihan muka surat 10..minggu depan saya nak tengok..".kata cikgu jinhye.
"Baik!!!".jerit satu kelas mengikut arahan.
Cikgu jinhye keluar dari kelas.
Sudah waktu rehat.selepas rehat adalah mata pelajaran cikgu shinhye.
"Aduhh..aku dah la tak suka matematik..".jimin menongkat dagu.
"Asal kau?".soal hyeri.
"Malas lah aku layan kau..".jimin menyembamkan muka ke meja.
"Wey..kau siap lagi homework cikgu shinhye?".soal hyeri.
"Yang mane pulak ni?".jimin bersuara dengan muka yang masih belum angkat dari meja.
"Yang minggu lepas..kan cikgu shinhye bagi banyak-banyak..". tangan hyeri sedang ligat melukis.malas dia mahu ke kantin.
"Hah?".jimin sudah mengangkat mukanya.
"Tak siap lah tu..".
Jimin terus membuka zip begnya dan mencari buku latihan matematik.mampus kalau tak siap,habis kena denda nanti.
"Alamak!!".jimin menjerit.
Bukk!!
Hyeri mengetuk kepala jimin.
"Kau boleh tak kalau tak menjerit..sakit telinga aku dengar kau menjerit kuat-kuat..". hyeri sambung melukis kembali.
"Buku aku tertinggal kat rumah lah..".jimin sudah cemas.
Hyeri hanya buat bodoh.
"Wey!!".jerit jimin.
"Kau ni!!".hyeri mengangkat tangannya ingin mengetuk tetapi jimin pantas menahan.
"Buku aku tinggal kat rumah..". adu jimin.
"Kau tengok muka aku...ada nampak macam kesah ke?". hyeri memutarkan bola matanya.
"Kau ni..dahlah..".jimin menolak kepala hyeri dengan jari telunjuknya.
"Hish!!".hyeri mengepal penumbuk.
Jimin hanya keluar dari kelas tanpa melihat hyeri.semak.
•••
Trut..trut.."Ha ada apa?".soal jihoon setelah mendapat panggilan dari jimin.
"Kau boleh tolong aku tak?". soal jimin.
"Eh...jap..asal kau call aku ni?..kau bukan tengah ke kat sekolah?".soal jihoon pulak.
"Sekarang ni tengah rehatlah hyung..".jimin menjawab malas.
"Ok..apa kau nak?".
"Tolong pergi kat bilik aku..ambil buku latihan matematik kat atas meja belajar.. pastu bawa datang sekolah bagi kat aku..".jimin menerangkan satu satu.
"Kau ni tak bawa buku susah kan aku pulak..".jihoon sudah naik angin.
"Eh..hyung kan tak kerja harini.. kau tolong lah ambil kejap.. lepas rehat waktu matematik ni..". jimin sudah seperti betul-betul terdesak.
Bersambung ⏩
------------------------------------------------------
Sorry klu crita ni xbest mcm crita lain..saya ni tak hebat mana dlm menulis..just minat..tp sokay saya akan buat ff y menarik lagi lepas ni..😘.
YOU ARE READING
[c] Heartbeat ; jimin°
Fanfiction❀ㅡsetiap kali bertemu pasti saja jantung ini berdegup laju. ❀❀❀ "Hey,kau nak buat apa kat aku ni?..kau nak culik ke hah?". - hyeri. "Apa kes pompuan ni?..gila ke apa?". - jimin. + adakah pertemuan ini akan membuahkan rasa cinta? + adakah jimin dapat...