"Hyeri,kamu suka apa yang appa beli?".soal encik jung.
"Suka!!".jerit kanak-kanak itu keringan.
"Dah lama kamu nakkan teddy bear tu jadi omma minta appa belikan untuk kamu..".puan jung gembira melihat anaknya.
"Hyeri suka..nanti kalau hyeri ada duit..hyeri belikan hadiah untuk omma dan appa pulak ye?..kesian omma dan appa kena belikan untuk hyeri..".kanak-kanak itu menunduk.
"Kenapa cakap macam tu..omma belikan sebab omma nak anak omma gembira..kamu tak payah la belikan hadiah untuk omma dan appa sebab kami ikhlas nak gembirakan kamu..".omma tersenyum.
"Gomawo omma..".kanak-kanak itu mencium pipi ommanya. encik jung hanya tersenyum.
Pinnn!!!!
"Ommaaa!!!".
"Hyeri!!!".
Dum!!
"Omma!".hyeri terjaga dari mimpinya.
Jimin yang berada disebelah hanya melihat hyeri dengan tanda tanya.
"Kenapa ni?".soal jimin perihatin.
Hyeri hanya terdiam.dia memandang jimin.
"Kau buat apa kat sini?".soal hyeri tiba-tiba.
"Erm..aku..aku..".jimin tiada jawapan.
"Pergilah sana..jangan kacau aku..pergilah sana aku tak suka kau lah..".hyeri tiba-tiba naik angin.
Jimin pelik.dia hanya bangun dan melangkah ke kelas semula.
"Jimin,kenapa lah kau pergi duduk kat situ?..dah sah sah dia tak suka tengok kau..haish..". jimin memarahi diri sendiri.
•••
Waktu pulang sudah pun tiba, tetapi hyeri masih lagi tak masuk kelas.jimin teringatkan kata-kata hyeri ketika dia bangun tadi."Omma?..dia mimpi omma dia ke?..tapi..kenapa macam sedih sangat..".jimin masih memikir.
Setelah kelas sudah kosong, jimin mengambil beg milik hyeri.dia ingin mencari hyeri.
Setelah lama berkeliaran di kawasan sekolah itu,jimin menemui hyeri yang sedang tidur di dalam bilik latihan.
Perlahan-lahan jimin melangkah masuk.takut disedari kehadiran nya.dia bergerak ke arah hyeri.
"Kenapa dengan dia?".jimin masih tertanya-tanya.
Muka hyeri kelihatan pucat dan lesu.
Jimin menyentuh pipi hyeri.panas.
Hati jimin tiba-tiba berasa kasihan dengan keadaan hyeri.
Jimin mengalas beg milik hyeri di hadapannya.kemudian jimin mengambil tubuh hyeri yang lemah itu didukung di bahagian belakang.
Jimin membawa hyeri ke rumahnya.
•••
"Woi,anak dara siapa kau bawa balik ni?".soal jihoon apabila membuka pintu untuk jimin."Kau diam lah..nanti aku cerita..".jimin bercakap dalam keadaan berbisik.
"Kau jangan cari pasal jimin..". jihoon menasihatinya.
"Apalah kau ni..aku bawa dia pulang sebab tak tahu mana rumah dia..lagipun dia demam..".jimin berkata sambil matanya memandang tajam mata jihoon.
"Ok..kau boleh jaga dia..".jihoon mengalah.
"Kau tolong buatkan bubur..". jimin menyuruh jihoon.
"Aku jugak yang kena buat..". jihoon melangkah ke dapur.
Jimin membawa hyeri ke biliknya dan meletakkan tubuh hyeri perlahan-lahan ke katil.
Cap dikepala hyeri jimin tanggalkan dan teserlah rambut hyeri yang panjang.
Jimin menyelimuti tubuh hyeri dan bergerak ke bilik air.
Bersambung ⏩
YOU ARE READING
[c] Heartbeat ; jimin°
Fanfic❀ㅡsetiap kali bertemu pasti saja jantung ini berdegup laju. ❀❀❀ "Hey,kau nak buat apa kat aku ni?..kau nak culik ke hah?". - hyeri. "Apa kes pompuan ni?..gila ke apa?". - jimin. + adakah pertemuan ini akan membuahkan rasa cinta? + adakah jimin dapat...