Jimin rebah disitu.
"Jimin..".
"Jimin..".
Hyeri menggoncang tubuh jimin yang seperti tak sedarkan diri itu.
"Jimin..jangan lah macam ni..bangun lah..janganlah tinggalkan aku..".hyeri sudah menangis.
"Aku minta maaf..ya,aku pun sukakan kau..aku cintakan kau.. tapi disebabkan cinta dulu aku jadi payah nak menerima cinta.. tapi buat pengetahuan kau memang aku dah jatuh cinta dekat kau..".suara hyeri sudah teresak-esak.tangannya masih setia menggoncang tubuh jimin.
"Tak perlu minta maaf..aku maafkan kau..sebab kau dah terima cinta aku..".jimin berkata dengan mata masih terkatup.
"Huh?".hyeri sudah blur.bukan ke tadi jimin..
"I love you too..".kata jimin sambil mencium pantas pipi hyeri.hyeri terkejut.hyeri menyentuh pipinya sendiri.
"Kau..kau tak sakit?..".
"No...".jimin yang sudah duduk itu menggeleng.
"Kau tipu akuuuuu!!!!".hyeri menjerit kerana marahkan jimin.
tangannya memukul bahu jimin."Aduh!..sakit lah...".jimin menggosok tangannya.
"Kau tipu..".hyeri mencebik.
"Sayang juga kau dekat aku kan?".jimin mendekatkan mukanya ke muka hyeri.
"Tapi kenapa kau tipu tadi..aku risau tau!".
"Kalau aku tak buat macam tu..kau takkan mengaku..kau masih lagi fikirkan cinta lama tu..setiap orang tak sama..
mungkin dulu minhyuk sakitkan hati kau..tapi bukan aku..aku sayang kau dan takkan sakitkan hati kau..".jimin memegang tangan hyeri.Airmata hyeri jatuh.
"Jangan lah macam ni..sorry buat kau risau..aku just nak tahu isi hati kau..mianhae~..".jimin memegang kedua pipi hyeri dan melihat ke dalam anak mata hyeri.
Hyeri memandang jimin.
"Jahat!".hyeri bangun dan berjalan pergi ke tepi pantai.
"Alamak...merajuk lah pulak..". jimin bekata di dalam hati.
Jimin bergerak ke tepi hyeri yang sedang berjalan ditepi pantai itu.
"Sorry lah..jangan lah marah..". jimin memujuk.
"Tak pa..aku ok..".
"Betul ni maafkan aku?..".soal jimin.
Cup!
Jimin terus mencium pipi hyeri.
"Hey~".hyeri memandang jimin. tangan hyeri memegang pipinya sendiri.
"Ok..saranghae hyeri-ah~..aku takkan sakitkan hati kau..aku takkan buat kau nangis lagi.. so just trust me..".jimin menggenggam tangan hyeri.
"Ok..".jawab hyeri sambil tersenyum.
"Close your eyes..".kata jimin tiba-tiba.
"For what?..jangan macam-macam eh?".hyeri sudah menolak awal-awal.
"Tutup jelah..bukan aku nak buat apa pun..".jimin mengambil tangan hyeri dan diletakkan tangan itu ke mata hyeri.
"Ok..kalau benda bukan-bukan.. aku sepak kau tahu?".kata hyeri yang sudah tutup mata dengan tangannya.
Jimin sudah melutut dengan sesuatu di tangannya.
"Ok,boleh buka..".kata jimin pendek.
Hyeri membuka matanya dan melihat jimin sedang melutut di hadapannya dengan sekuntum bunga mawar di tangannya.
"Apa ni?".hyeri masih tak faham.
"Wanna be my princess of my heart forever?..wanna be my yeojachinggu,jung hyeri?". jimin menyoal dengan keningnya berkerut dan muka berharap.
"What?".muka hyeri seperti terkejut.
Bersambung ⏩
YOU ARE READING
[c] Heartbeat ; jimin°
Fanfiction❀ㅡsetiap kali bertemu pasti saja jantung ini berdegup laju. ❀❀❀ "Hey,kau nak buat apa kat aku ni?..kau nak culik ke hah?". - hyeri. "Apa kes pompuan ni?..gila ke apa?". - jimin. + adakah pertemuan ini akan membuahkan rasa cinta? + adakah jimin dapat...