♡39♡

80 13 0
                                    

"Hai!".tegur jimin kepada hyeri sambil mengenyitkan matanya.

Naik merah muka hyeri apabila jimin buat begitu.

Sejak jimin meluahkan isi hatinya pada hyeri,setiap hari jimin menegur hyeri dengan ramah dan baik.

Sebenarnya hyeri juga marasakan yang sama.dia juga cintakan jimin.tetapi kisah cinta yang lama membuatkan dia sudah tak percaya cinta dan takut hatinya terluka lagi.

"Hey~aku tegur kau..kau berangan pula..".jimin mencuit hidung hyeri membuat hyeri tersedar.

"Ya?".hyeri menyoal semula dengan muka innocent.

"Haih..tak payah buat muka comel macam tu..".jimin mencubit pipi hyeri pula.

"Hish!!..tak payah lah buat macam tu..sakit tau..".hyeri menampar bahu jimin.

"Aduh!".

"Padan muka!!".hyeri menjelir lidahnya ke arah jimin.

Jimin hanya tersenyum melihat gelagat hyeri.

•••
Hyeri bersandar pada rak buku di library.malas dia hendak menghadap muka chims tu dekat kelas.baik aku lepak dekat library ni dapat juga lah faedahnya.

Hyeri mula membuka buku untuk membaca di situ.

"Hyeri..".tegur satu suara.

Hyeri memandang hadapan dan ia adalah jimin.hyeri memutar kan bola matanya.meluat.

"Ya..ada apa?..jangan kacau lah aku nak baca buku..".kata hyeri dalam nada berbisik.

"Kau baca lah buku..aku datang nak tengok kau je..".kata jimin.

Hyeri menjeling dan meneruskan membaca.

Jimin memerhati gelagat hyeri yang sedang membaca itu. sekejap terbeliak.sekejap muncung.sekejap mengembung kan pipi.macam-macam.

Jimin menongkat dagu.hyeri tiba-tiba rasa tak selesa dengan pandangan jimin.

"Apasal kau pandang macam tu?".soal hyeri.

"Dah awak cantik..kite pandang lah..".jimin memandang hyeri lagi.

Jimin bergerak dekat ke arah hyeri dan merapatkan muka mereka.hyeri yang berasa agak gerun itu mengangkat buku menutup mulutnya.mata hyeri terkebil-kebil memandang jimin.

Jimin hanya mendekat dan dekat.

Cup!

Jimin mencium dahi hyeri.wajah hyeri tiba-tiba cemberut.masam mencuka.

"Eii...apa ni?".hyeri sudah mencebik.

"Saja...".jimin buat smirk.

"Hish!!!".hyeri mengangkat buku ditangan dan mengetuk kepala jimin.

Peletuk!

"Aww..benjol lah kepala aku..". jimin merungut.

"Kau ni kan..suka cari pasal..".

"Nak sweet pun tak boleh?".soal jimin tiba-tiba.

"Tak boleh..".hyeri menggerakkan jari telunjuk nya menandakan 'tidak'.

•••
"Lepas saya tolong dia..dia kiss pipi saya..ia buat saya nak cari siapa gadis kecil tu..".

Kata-kata jihoon terngiang-ngiang di kepala shinhye.

"Aku ke orang tu?".soal shinhye pada diri sendiri.

Shinhye bergerak ke katilnya dan duduk di situ.

"Aku pernah jatuh di taman permainan..ada seorang budak lelaki tolong aku..then aku kiss pipi dia...dia tu jihoon ke?.. alamak..malu nya..".shinhye menutup mukanya dengan bantal bila teringat kembali kisah itu.

"Macam mana lah aku nak jumpa jihoon lepas ni?..malunya..". pipi shinhye sudah merah.

Shinhye malu kerana dia seorang perempuan,tetapi dia pula yang mencium pipi lelaki ketika itu.

"Aku cuma nak berterima kasih je masa tu..tapi bila ingat malu lah pula..".shinhye memasamkan mukanya.

"Ottokae?".

Bersambung

[c] Heartbeat ; jimin°Where stories live. Discover now