Jihoon terus datang ke sekolah jimin setelah mendengar apa yang diberitahu oleh gadis di talian tadi.
Sesampai jihoon disitu dia ternampak jimin tidur di mejanya.jihoon mula mengangkat tubuh adiknya itu dan bawa turun ke arah kereta.
Hyeri yang melihat hyung jimin sampai hanya membawa phone dan beg sekolah milik jimin.
Sampai saja di kereta,jihoon memasukkan jimin ke tempat duduk belakang.
"Awak ni kawan dia?".so jihoon tiba-tiba.
"Erk..yaa..".jawab hyeri kekok.
"Tolong ikut saya boleh?".
"Tapi..".hyeri mahu berdalih.
"Tolong..".jihoon seperti terdesak.
"Ok..".jawab hyeri dan mula masuk ke dalam kereta milik jihoon.
•••
Jihoon membawa jimin ke biliknya dan turun ke bawah untuk berjumpa dengan hyeri."Erm..awak..".jihoon menyoal.
"Hyeri..jung hyeri..".hyeri memperkenalkan dirinya.
"Oh..hyeri..tolong tunggu jimin sekejap dekat rumah ni..sebab saya nak pergi belikan ubat untuk jimin..".kata jihoon.
"Hah?..saya kena tunggu dia?". hyeri menyoal dengan terkejut.
Jihoon hanya berdiam dan keluar untuk membeli ubat.
"Haduh...aku kena jaga pula budak senget tu..".hyeri mula mengeluh.
Hyeri mula bergerak ke tingkat atas dengan malas.dalam masa untuk naik tangga itu,hyeri mula merungut.
Sesampai ke bilik jimin,hyeri mula melihat jimin yang sedang berselimut tebal.matanya tertutup.
"Kesian lah pulak..".hyeri memuncung sambil bergerak ke arah jimin.
Hyeri duduk di atas katil di tepi jimin.hyeri melihat wajah pucat jimin.
"Hurm..comel juga ye kau ni..". kata hyeri sambil merenung wajah jimin dan mengembung kan pipinya.
"Huh?..huh?".tiba-tiba jimin berbunyi.
Hyeri berkerut dan menyentuh dahi jimin dengan telapak tangannya.tangan hyeri beralih ke pipi jimin pula.
"Panasnya..".hyeri mgalihkan tangannya dan mahu bangun.
Tiba-tiba tangan jimin menarik tangan hyeri dan hyeri terduduk di katil kembali dan terjatuh ke atas jimin.tetapi sempat hyeri menahan.
Muka hyeri dan jimin hanya jarak satu inchi.
"Jangan tingal aku..".ucap jimin dengan mata masih tertutup.
"Apa ni?..aku..aku nak ambil sesuatu..".kata hyeri tergagap-gagap.
"Hmm?".jimin membuka mata nya.kemudian jimin mengangguk dan melepaskan pegangan pada hyeri.
Hyeri bangun dengan malu. muka pun dah macam tomato.
Hyeri bergerak ke bilik air yang ada dalam bilik itu dan keluar dengan semagkuk air sejuk di tangan.
Hyeri bergerak ke arah jimin dan mula meletakkan kain kecil itu pada dahi jimin.jimin tiba-tiba mumbuka mata dan menyoal.
"Apa ni?".soal jimin.
"Ni?..kain basah kecil untuk turun kan suhu badan kau yang panas tu..".kata hyeri.
"Tapi..sejuklah..".jimin merungut.
"Biarlah dulu..nanti dah ok baru buang kain tu..".hyeri sudah merepek.
"Thanks..".
"Untuk apa pulak..".
"Sebab dah jaga aku..".jimin ter senyum.suka tengok hyeri menjaganya.
"Yer..aku turun dulu..".hyeri mula keluar dari bilik itu.
•••
"Hyeri awak tolong bagi ubat dekat jimin..saya ada kerja nak selesaikan..maaf..tolong bagi dia makan dulu sebelum nak bagi ubat..".arah jihoon.hyeri dah nampak macam babysitter dah. siapa baby nya?.jimin lah siapa lagi.Jihoon tak sampai hati mahu meninggalkan jimin pada hyeri. tetapi dia memang ada kerja.jadi terpaksa lah dia menyuruh hyeri.
Bersambung ⏩
YOU ARE READING
[c] Heartbeat ; jimin°
Fanfiction❀ㅡsetiap kali bertemu pasti saja jantung ini berdegup laju. ❀❀❀ "Hey,kau nak buat apa kat aku ni?..kau nak culik ke hah?". - hyeri. "Apa kes pompuan ni?..gila ke apa?". - jimin. + adakah pertemuan ini akan membuahkan rasa cinta? + adakah jimin dapat...