Tok tok tok
"Masuk!".arah cikgu disiplin dari dalam.
Hyeri hanya masuk dengan muka blur.sememangnya dia sudah selalu dipanggil masuk ke bilik guru disiplin ini.
"Ya..ada apa cikgu panggil saya?". soal hyeri.
"Ada apa kamu tanya?..pelajar lelaki form five cakap kamu pukul mereka pagi tadi..betul?". cikgu jaesuk menyoal hyeri.
"Ya..betul..saya pukul mereka.. dah memang salah dorang kot..". hyeri berpeluk tubuh.
"Apa salah dorang?..kamu yang pukul..dorang pulak yang salah?".suara cikgu jaesuk meninggi.
"Dorang kacau budak perempuan form two..so saya pukul lah..".hyeri menjawab selamba.
Cikgu jaesuk memicit dahi.
"Kamu boleh keluar..".cikgu jaesuk duduk ke kerusi kembali.
"Okay..lain kali tanya dorang tu.. bukan tanya saya..".hyeri kelihatan marah.marah dengan orang yang buat aduan tersebut.
Hyeri melangkah keluar dari bilik guru disiplin.dia ingin ke kelas semula.tetapi tiba-tiba niatnya mati.
"Alamak..budak baru tadi..macam mana kalau dia tahu yang aku yang pukul dia hari tu..tapi memang salah dia kan..". hyeri berkata-kata di dalam hati.
•••
Loceng berbunyi menandakan waktu pelajaran cikgu shinhye dah habis.Jimin melihat tempat kosong disebelahnya.
"Kenapa masa dia angkat muka tadi macam aku kenal dia hah?". jimin menyoal didalam hati.
Bukk!
Jimin teringatkan tumbukkan padu pada mukanya.
"Hah?..perempuan gila tu..".jimin sudah dapat ingat wajahnya.
Jimin keluar dari kelas untuk mencari gadis itu.sungguh hatinya geram pada gadis itu.
•••
Hyeri sedang duduk di belakang sekolah.sebentar lagi waktu rehat.malas dia mahu masuk ke kelas dan menghadap penculik tu.Hyeri membuka buku dan mula membaca di bawah pokok yang ada di belakang sekolah itu.
Walaupun hyeri berperwatakan ganas tetapi dia juga pelajar yang pandai.
Meow~
Bunyi itu menggangu hyeri membaca.bunyi kucing.
"Anak kucing siapa pulak terlepas ni??..aku nak baca pun tak senang..".hyeri menutup buku dan membetulkan cap di kepala.
Matanya meliar-liar mencari dari mana datangnya bunyi itu.
Meow~
Hyeri memandang ke atas pokok. ternyata benar,ada seekor anak kucing kecil berwarna oren sedang berada di atas pokok.
"Apa kau buat kat atas tu hah kucing?".soal hyeri pada kucing tersebut.
Meow~
Hanya itu yang kedengaran dari mulut kucing itu.
Hyeri mula memanjat pokok itu. setelah sampai diatas pokok,dia mendekati kucing yang berada agak jauh di atas dahan pokok.
"Sini..aku tolong kau..sinilah..". panggil hyeri.namun kucing itu hanya berbunyi didahan itu.
Hyeri berjalan secara duduk perlahan-lahan ke arah kucing tersebut.lagi dekat dan dekat. dapat.
"Aku dah dapat kau..kejap aku bawa kaau turun ye..".hyeri memeluk kucing tersebut.
Apabila hyeri ingin berpatah balik baru dia sedar yang dia sudah berada agak dihujung dahan.
"Macam mana ni?". hatinya berkata risau.
Bersambung ⏩
YOU ARE READING
[c] Heartbeat ; jimin°
Fanfiction❀ㅡsetiap kali bertemu pasti saja jantung ini berdegup laju. ❀❀❀ "Hey,kau nak buat apa kat aku ni?..kau nak culik ke hah?". - hyeri. "Apa kes pompuan ni?..gila ke apa?". - jimin. + adakah pertemuan ini akan membuahkan rasa cinta? + adakah jimin dapat...