Úvod

1.5K 31 4
                                    

Veritas

Hlavní postavy: Severus Snape, Harry Potter, Albus Brumbál, Poppy Pomfreyová

Vedlejší postavy: Ginny Weasleyová, Hermiona Grangerová, Ron Weasley, Pansy Parkinsonová, Tina Normanová (AUT), Oliver Gift (AUT), Minerva McGonagalová, Remus Lupin, Nymfadora Tonksová-Lupinová, Aberforth Brumbál, Voldemort, Rufus Brousek, Paní Prozřetelnost, Matička Smrt

Hlavní páry: Harry Potter/Severus Snape

Vedlejší páry: Harry Potter/Ginny Weasleyová, Pansy Parkinsonová/Tina Normanová, Remus Lupin/Nymfadora Tonksová-Lupinová, Neville Longbottom/Lenka Láskorádová

Stručný děj: Poslední ročník v Bradavicích se nese ve znamení velkých změn. To, co bylo v minulosti ztraceno se navrací zpět i přes nelibost těch, kterých se to nejvíce týká. Zvěstuje návrat starých pořádků také zářnou budoucnost ve znamení míru nebo Pán zla zneužije co násilím vyrval z hlubin minulosti a znovuzrozen povstane, aby ovládl svět?

°°0°°

Celá povídka se odehrává v Harryho sedmém ročníku, ale kánon jsem sledovala pouze do ročníku pátého. Zároveň je to celé o rok šoupnuté. Teoreticky, kdyby Potter chodil do školy normálně, by absolvoval na konci jara 1998, zde ovšem bude absolvovat až v roce 1999. Nestalo se že by snad přerušil nebo propadl, prostě se jen narodil o rok později a všichni ostatní taky.

Co se týče dění v šestém ročníku; nejspíš se o něm budete v průběhu povídky dovídat střípky informací, celkově ale mohu prozradit že Brumbál našel všechny viteáli sám, zlikvidoval je také sám a nezemřel při tom ani nebyl proklet. Voldemortovi, chudákovi malému, zbyla už jenom Nagini jakožto poslední kousíček jeho duše odložený na horší časy. Je to tak proto, že to byl jediný viteál ke kterému se Brumbál logicky nemohl dostat, protože ji má Pán zla stále při sobě jako společnici.

Též prozradím že ústřední zápletkou je Mpreg neboli mužské těhotenství. Ve své podstatě s prvních pár kapitol už to každému bude jasné, takže nač se s tím tajit teď. A čtenáři chtějí být před takto neobvyklím tématem předem varováni. Tedy tímto vás varuji, v povídce se vyskytuje těhotný můž a těhotenství u mužů je tam často probíráno.

Něco málo k samotnému těhotenství; chtěla bych ho, a snažím se, popsat co nejreálněji. Obvykle v povídkách bývá celé těhotenství, ať už mužské (u toho je to ale častější) nebo běžné těhotenství popsáno vlastně třemi základními věcmi; přejídání se, zvracení a náladovost. To není těhotenství, to je nezaléčená bipolární porucha dobrovázená těžkou bulimií. Klasické příznaky samozřejmě budou, nechci stvořit všemi nastávajícími matkami nesnášenou rodičku typu 'Já nevím že jsem těhotná', ale zase to nebudeme přehánět. Těhotenství poskytuje rozmanitou škálu příznaků které se dají zajímavím způsobem zapracovat do povídky a já upřímně nechápu proč to nikdy nikdo neudělá.

Taktéž se tu objevuje hodně oblíbený motiv, které se je už v prologu a bude doprovázet celou povídku a proto ho mohu hned vyzradit. Jedná se o to, že Potter má léčitelské schopnosti. Tak jako u těhotenství jsou lidé s takovím to nadáním obvykle zpodobňováni jako přecitlivělé ba až hysterické trosky co se hroutí když se na druhém konci hradu někdo píchne o jehlu do prstu. Toho bych se prosím také chtěla vyvarovat, je tototiž něco u čeho při čtení povídek většinou tluču hlavou do klávesnice.

Kromě ústředního páru HP/SS tady narazíte na mnoho páru dalších, ať už heterosexuální, gay nebo dokonce lesbických. Vyjmenovávat je myslím nemá smysl, některé jsou kánonické, jiné nikoliv a najdou se tu i AUT postavy které se též zapojí do příběhu. Nebojte se, myslím že žádné z nich není ani MS ani GS postavu, tedy až na jednu, že ano, ale to má jisté odpodstatnění v příběhu. Vážně má!

Což mě hned přivádí k varování, že to narazité na jednu pořádně božskou postavu - tedy kromě Brumbála a Voldemorta, že ano - u které mohu jen doufat že vám nebude ze srdce protivná. Myslím že ne, ve své podstatě je ta postava docela neškodná a do příběhu jakožto 'Deus ex machina' nezasahuje.

Ještě něco málo k názvu celé povídky. Domnívám se že drtivá většina čtenářů bude vědět že slovo "veritas" je latinska "pravda". Mimo jiné je to také jméno Římské bohyně pravdy. Nemohu říct jestli jméno vyjadřuje nějaký bod v povídce nebo zastupuje celou povídku, ne proto že bych nechtěla, ale protože to nevím. To slovo, veritas, prostě k povídce v mé mysli patří a to je všechno. Tím pádem bych za tím, jakožto čtenář, nehledala žádné skryté pravdy.

VeritasKde žijí příběhy. Začni objevovat