Szeptember 16.-17. Kedd,Szerda

11.5K 392 59
                                    


Kedden Kardosnál irodalom órán kihúztam a gyufát rendesen. Már eleve morcosan jött be a terembe,de mikor közölte,hogy kijavította a tegnap beadott házidogákat,akkor mindent megértettem.Tudtam,hogy ki fog akadni az üres lapomtól,de mint kiderült nem csak az én lapom verte ki nála a biztosítékot. Persze voltak olyanok is akik becsületesen megcsinálták úgy ahogy kell.Őket jó jegyekkel jutalmazta. Mert persze amilyen szerencsés vagyok pont most kellett egyből két jegyet is adnia rá.Az egyiket fogalmazásra,a másikat nyelvtanra. Na erre nem számítottam. Rögtön két tantárgyat is egyessel kezdek. Így jártam.

A dolgozat kiosztást Neményivel kezdte aki persze nem is ő lett volna,ha nem ír tíz oldallal többet,mint a kívánt mennyiség. Kielemzett még pluszba csomó társadalmi és politikai helyzetet,amit totál nem kért tőle a kutya se. Egyszerűen nem bírja ki,hogy ne fontoskodjon. Még a tanár is megjegyezte,hogy a feladat nem pontosan ez volt,de mivel még a hülyének is feltűnik,hogy a kedvenc diákjai közé sorolja,ezért ötöst adott neki. Úgy ment ki a dolgozatért,mintha nem is érdekelné,hogy a tanár most dicsérte meg. Most komolyan Reni,ezért a beképzelt majomért rajong? Ha neki az ilyenek tetszenek,akkor én labdába se rúghatok nála,főleg miután majd szembesül az én dolgozatommal.

Következőnek pont Renit szólította a tanár.Érdekes,hogy míg Neményinél hányingert érzek addig Reni esetében inkább büszkeség tölt el. Örülök mikor sikereket ér el,ezért nem is értettem,hogy miért lehajtott fejjel jött vissza a helyére miután átvette a dogáját. Úgy nézett ki mintha szégyellnie kéne,hogy ötöst kapott. Remélem nem azon rágja még mindig magát,hogy mi szórakoztunk a stréberségén. Megnyugodtam mikor láttam,hogy miután leült mosolygott.

Kinga,Gábor és Jacques is ötöst kapott,bár az utóbbi helyesírásra csak kettest. Ricsi hármast,Zsolti pedig kettest. Ezek után már csak az egyesek jöttek. Elsőnek Andrást és Robit szólította. Kiderült,hogy Kardos rájött,hogy az internetről másolták le a dolgozatot. Szívás!Dave a Word programba írta meg a dogát,aminek a helyesírását a program ki is javította.Majd kinyomtatta és így adta le a tanárnak. Dave nem értette,hogy a 21. században miért nem felel ez meg a tanárnak,miért is kellett volna neki kézzel írnia.

Ezek után Virág dolgozata lepett meg minket. Ő ugyan kézzel írt valamit,de a tanár nem értékelte,hogy Virág a mondatokba hangulatjeleket szúrt be és nem csak egyet-kettőt tett bele,hanem állítólag tele tömte velük az egészet.

Kardos már így is az agyvérzés határán állt és ennek tudatában láttam,hogy az üres lapomat lengeti maga előtt.

-Felismeri valaki?-kérdezte. Természetesen még a nevemet se írtam rá. Feltápászkodtam és kimentem érte. Nem tudom minek kérdezte meg hisz úgyis tudta,hogy az enyém mivel már csak én nem kaptam meg.

Megkérdezte,hogy van e valami okom rá,hogy üresen adtam be. Közöltem vele,hogy nem olvastam. Mondjuk szerintem mondhattam volna bármit őt az se érdekelte volna. Nem okozott meglepetést,hogy egyest adott. Én ezt már vasárnap este tudtam.

Irodalom után szinte az egész osztálynak elromlott a hangulata,főleg Virág borult ki nagyon. Nem tudta túl tenni magát azon a tényen,hogy nem fogadták el a fogalmazását,és nem értette,hogy mi a baj a hangulatjelekkel. Mert ő csak a történet hangulatát akarta ezzel kifejezni.

Miután a fiúk túl tették magukat a rossz jegyeken engem kezdtek el szinte hősként ünnepelni.Röhögtek,hogy meg mertem lépni azt,hogy üres lapot adtam be. Én nem éreztem ezt olyan bölcs cselekedetnek,mert valahogy sejtettem,hogy meg lesz ennek még a maga böjtje. Arról nem is beszélve,hogy tudtam,hogy a nagyiék nem hősként fognak rám tekinteni.

Na mit mondtam! Otthon a nagyi nagyon nem volt boldog,és közölte,hogy ha még pár egyes becsúszik,akkor tutira rám fognak szállni a szüleim,és akkor nagyon jó magyarázat kell,hogy itt hagyjanak Budapesten és ne akarjanak magukkal rángatni. Nem akartam elkeseríteni őt,hogy szerintem teljesen mindegy,hogy milyen jegyekkel végzem az idei évet,mert szokás szerint máshol fogok kikötni. A nagyszüleimen kívül csak Ricsi és Reni miatt maradnék itt,de jelenleg Renitől olyan messze vagyok,mint Makó Jeruzsálemtől.Az pedig nagyon nagy távolság.

Szerda reggel a fiúkkal a lépcső alján csoportosultunk éppen röhögtünk valamin,mikor Reni apukája meghozta kocsival a két lányt.Máskor is hozta őket,így nem volt nekünk meglepő,az már annál inkább,hogy most ő is kiszállt a kocsival és a csajok mellett várakozott.

Egyszer csak Dave odakiabált Virágnak és megkérdezte,hogy felteheti e a netre a smiley-s dolgozatát,mert,hogy biztosan nagy siker lenne. A következő pillanatban feltűnt neki Reni apja és egyből kihúzva magát odalépett és bemutatkozott neki,mintha egy komoly üzletember lenne. Az apja egy kicsit meglepődött,de aztán értékelte,hogy milyen jól nevelt és kezet fogott vele. Zsolti,Ricsi és én is kihasználtuk az alkalmat és Dave-hez hasonlóan tettünk. Egytől egyig bemutatkoztunk. Az én nevemre vissza is kérdezett,de már megszoktam,nem ő az első aki megteszi. Azt hitte,hogy ez az igazi nevem,de felvilágosítottam,hogy ez csak becenév. Reni csak lehajtott fejjel állt közöttünk.Lehet,hogy szégyell minket? Tényleg nem akar velünk barátkozni? Gondolom Neményit nem szégyellné.Az apja még mindig ott ácsorgott közöttünk,mikor egyszer csak társalgást kezdeményezett velünk.Rátért a gördeszkázásra,mikor meglátta nálunk. Aztán Reni szólt bele a beszélgetésbe és célzott az apjának,hogy lépjen már le. Szegény Reninek tiszta vörös volt a feje. Ez egy picit megmosolyogtatott engem. Közben az járt a fejemben,hogy miért van zavarban? Tényleg ennyire ciki neki a mi társaságunk vagy másról van szó? Az apja hallgatott a lányára és elment,aztán a lányok is bementek a suliba.

Kémián röpdoga volt. Ricsi a mázlista már megint ötöst kapott. Persze így könnyű,hogy Reni megírja helyette. Mennyivel jobb lenne,ha én ülnék Reni mellett,mondjuk,akkor se a kémián járna az eszem,hanem a padtársamon.Vajon valaha működni fog közöttünk a kémia?Most persze nem mint tantárgyra gondoltam. Mi Virággal már rosszabbul jártunk. A kettőnk közös tudásával is csak kettest tudtunk összehozni. De mi ennek is nagyon örültünk,legalább nem egyes. Kémia után természetesen a többiekkel végig cikiztük Ricsit az ötöse miatt. Az a poén,hogy az ember még azt se tudja,hogy mi az a periódusos rendszer.

Suli után nem volt kedvem elmenni sehova,inkább ismert előadók számait próbáltam eljátszani a gitáron. Elég jól ment.Aztán eszembe jutott,hogy holnap a fekete kapucnis pólómat akarom felvenni,mert már tök régen nem volt rajtam. Pont ezért hirtelen azt se tudtam,hogy hol keressem.Feltúrtam az egész szekrényemet ezzel el is ment a délután. Végül az ágyam alatt leltem rá. Most már csak az a kérdés,hogy hogy került oda és főleg,hogy mikor? Megkértem a nagyit,hogy mossa át mert holnap felvenném. Ő persze végig rágta a fülem,hogy hogy lehetek ilyen trehány. Szerintem még mindig be van rágva az egyes miatt,de ennek ellenére tudom,hogy szeret,ahogy ő is tudja,hogy ők nekem a legfontosabbak.

SZJG -Kezdet  Cortez szemévelOù les histoires vivent. Découvrez maintenant