Szeptember 8. Hétfő

19.9K 541 121
                                    


Reggel nehezen keltem. Nagyon nem szeretek korán kelni.Ricsi mondta,hogy a mi termünk a 21-es,ami az emeleten van.

Ricsivel a folyosó végén beszélgettünk,mikor egyszer csak Ricsi szólt,hogy Reni ott van a suliboxoknál.Odapillantottam és láttam egy szép,normális lányt. De mindhiába. Ő semmi érdeklődést nem mutatott irántam. Pedig még azt is láttam,hogy Virág mutogat felénk,de ő még csak oda se nézett,csak a szekrényébe pakolászott. Ez nagyon rosszul esett,sőt idegesített. Nem kell engem körbeudvarolni,de azért egy köszönés jólesett volna.

A folyosón egyre többen lettek körülöttem.Többeket nem is ismertem és ez kezdett egyre kínosabb lenni. Így szóltam Ricsiéknek,hogy menjünk be a terembe.

Angollal kezdtünk,így a nyelvi előadóba mentünk,ahol mi 4-en foglaljuk el a hátsó helyeket. Ricsi megkérdezte,hogy hogy tetszett Reni. Erre csak annyit válaszoltam,hogy semmi különös. Pedig azon kívül,hogy felidegesített,mégis volt benne valami ami vonzott. Persze Ricsi se hülye gyerek.

-Aha semmi különös. Persze vágom én –mondta Ricsi.

-Jó az tényleg jól esett volna,ha legalább köszön nekem,de ennyi – feleltem. - Viszont cserébe meg kéne szívatni,hogy figyeljen fel ránk és megjegyezzen minket.

Ki is találtuk,hogy mit tegyünk,még Zsolti is csatlakozott a tervhez. Reni és Virág az utolsó pillanatokban jöttek be a terembe. Leültek elénk és hallottam hogy Virág nagyon mesél valamit Reninek.Aztán belevágtunk mi is az előre megbeszélt párbeszédbe. Úgy vettem észre hogy Reni nagyon is hallgatózik,és ez jó jel. Én kezdtem.

-Ez ki? - kérdeztem olyan hangerővel hogy Reni minden szót halljon.

-Ki?- kérdezte Ricsi.

-Virág mellett – mondtam,de koncentrálnom kellett,hogy komoly tudjak maradni,mert a fiúknak már rázkódott a válluk a nevetéstől.

-Zsák(Jacques beceneve) – közölte Ricsi.

-Nem ő,a másik oldalán! - mondtam.

-Ja!Osztálytárs. Regina – közölte Ricsi.

Na itt már láttam,hogy Reni megmerevedik,szóval igazam lett,tényleg hallgatózik.

-Renáta– javította ki Zsolti.

-Mindegy– szívatta tovább Ricsi Renit.

Már nagyon nehezen tudtuk visszatartani a nevetést,de még nem volt vége.

-Miért nem volt gólyatáborban? - kérdeztem.

-Mit tudom én,biztos tanult – mondta Ricsi.

És jöjjön a végső döfés.

-Stréber– kérdeztem.

-Totál– mondta egyszerre Ricsi és Zsolti.

Az angol tanárunk ténylegesen angol származású.Mesélték a többiek hogy az osztályban csupán hárman beszélünk angolul (Zsák,Neményi és én),a többiek most kezdték. Múlthéten is Jacques fordította amit a tanár mondott,de mert Jacques meg magyarul nem tud,ezért franciára fordította le a többieknek. Mivel most se fogják érteni,ezért Dave előre szólt Neményinek.

-Hé,Neményi– Neményi nagy kegyesen összecsukta a kezében lévő magazint és hátrafordult. Dave folytatta.

-Ma már lesz kedved fordítani nekünk az angolt,vagy megint Zsák fog szerencsétlenkedni?

Neményi újra kinyitotta az újságot és olvasás közben válaszolt.

-Nincs kedvem fordítani. Olvasok.

-Kösz,miattad megint nem értünk majd semmit – szólt közbe Zsolti.

-Milyen újság ez? - tette hozzá kicsit felállva,hogy átlásson Neményi válla fölött.

-IPM. A gondolkodó ember lapja. Neked nem ajánlom – közölte fellengzősen Neményi.Komolyan egyre jobban felfordul a gyomrom ettől a gyerektől.

Reni mosolyogva figyelte a beszélgetést és felváltva Neményire vagy hátrafordulva Zsoltira nézett.Egyik fordulatánál összetalálkozott a tekintetünk. Csak egy pillanatig tartott,mert Reni mintha csak megijedt volna,azonnal előrefordult. Abban a pillanatban fura érzést éreztem a gyomromban. Fogalmam sincs,hogy mi lehetett.

Dupla angol után kémia következett. Az ülésrend miatt Virág mellett az első padban volt a helyem. Csengetés után Gondos a kémia tanárnő valósággal berontott a terembe,amitől mindenki elhallgatott. Mikor megkérdezte,hogy megérkeztem-e már,csak lazán felemeltem a kezemet. Aztán közölte hogy kérjem el a jegyzeteket a többiektől. Utána pedig felelésre szólította Ricsit.

Sejtettem hogy Ricsi egy szót se tud,sőt szerintem nem is jegyzetelt előző órán. Aztán Gondos feltette az első kérdést. Ricsi úgy tett mintha gondolkodna a válaszon,de fogalma se volt a tananyagról.Aztán teljesen ledöbbentem mikor egyszer csak mondta a helyes választ,aztán sorba válaszolt a még feltett négy kérdésre. Végül ötöst kapott. Mikor döbbenten fordultam felé hátra összeröhögtünk.

Kémia után elmondta részletesen,hogy feleléskor Reni segített neki és hogy mikor Ricsi megköszönte neki,akkor Reni cinikusan odamondta neki,hogy egy strébertől ez semmiség. Szóval a szívére vette hogy lestrébereztük. Persze pont emiatt folytatnunk kellett a szívatást. A szünet további részében Dave és Zsolti szekálta Ricsit a kémia ötös miatt. Mikor Reni kiment volna a teremből,akkor a megbeszéltek szerint Dave megkérdezte Ricsit.

-Most komolyan,hogy a fenébe csináltad?

-Gondolod,hogy magamtól? - kérdezett vissza Ricsi – Regi súgott– közölte. Persze direkt megint Reginek hívta.

-Reni– javítottuk ki most már mindhárman.

-Akkor ő – vonta meg a vállát Ricsi.

A következő tanórák keménynek bizonyultak.Kinga odaadta az elmúlt hét jegyzeteit. Francián Monsieur Durand közölte,hogy jövőhétre 5 oldalas beadandó házi dogát kér Városlátogatás címmel. Aztán Kardos a magyar tanár 3 oldalast a Rómeó és Júliából szintén jövőhétre.Matekon halmazműveleteket csináltunk. Gazdag Márta tanárnő egyenként kihívott mindenkit a táblához. Reni egy pillanat alatt megoldotta a feladatot.

Elkezdődött a nyílt szakkörök hete,de engem csak a keddi foci érdekelt.Suli után Ricsi átjött PS-ezni.

SZJG -Kezdet  Cortez szemévelOnde histórias criam vida. Descubra agora