December 5. Péntek

5.5K 230 66
                                    

Reggel Ricsi már a házunk előtt várt rám. Még gyorsan beszaladtam a konyhába egy kóláért,és a táskámba bedobtam fagyöngyöt,amit még tegnap este készítettem ki. Kinga egy szót sem szólhat,hogy nem hoztam semmit. Igaz,hogy nem erőltettem meg magam már ami a mennyiséget illeti,de biztosan lesznek olyanok akik többet hoznak. Kint kiderült,hogy Ricsi egy égősorral készült. Reniék pont egy időben érkeztek meg a sulihoz Kingával,aki köszönés nélkül támadott le minket. Egyből leleltározta,hogy ki milyen díszt hozott. Reni a kezében lévő szatyrokat emelte meg,Virág a táskája felé mutogatott,Ricsi kihúzta az égősort,én pedig a fagyöngyöt lóbáltam a szeme előtt. Úgy tűnt,hogy meg van elégedve,amíg rá nem nézett Zsoltira aki egyetlen apró harangot rázogatott.

-Azt a kis harangot hoztad? Mégis mit kezdjek vele? Nyeljem le?-förmedt rá.

-Jó lenne. Dave semmit nem hozott,mégis engem szúrsz le?-tárta szét értetlenül a karját.

-Ostoba!Dave nem karácsonyozik,hanem hanukát tart. Honnan szerezzen karácsonyi díszt?-nézett Kinga unottan az ég felé,majd inkább bement a suliba.

Elismerően biccentettünk Dave felé,amiért ilyen ügyesen kivédte ezt a diszítéses témát,majd újra felelevenítettük a tegnapi szánkózás emlékeit,köztük Dave esését is. Dave összefoglalta Reniéknek a horzsolás történetét kitérve Zsolti súlyára is. Persze Zsolti se hagyta magát,és megint a gravitációról kezdett magyarázni. Már javában befelé tartottunk mikor még mindig vitáztak. Én inkább leghátul maradtam,mert nem akartam újra és újra meghallgatni. Láttam,hogy Reni félreállva kinyitja a táskáját. Mikor mellé értem,ő megfogta a karomat és engem is félrehúzott. Nem tudtam hova tenni a tettét,és hogy mi lehet olyan fontos amit más nem hallhat. Kezében tartott egy papírt és közölte,hogy szó szerint másoljam le az egészet.

-Mi ez?-kérdeztem,miközben levettem a sapkámat,és mivel eléggé lelapult a hajam,ezért egy kicsit felborzoltam. Reni végignézte a folyamatot mielőtt válaszolt volna.

-A Fösvény. Próbáltam egyszerűen írni,az egyszerűbbnél is egyszerűbben. Van benne hat szóismétlés és négy helyesírási hiba,az egészet másold le,így hiteles lesz-tájékoztatott suttogva. Ahelyett,hogy felfogtam volna,hogy mit is mond,inkább azon járt az eszem,hogy milyen szexi hangja van mikor suttog.Egy egész éjjel hallgatnám a suttogását.A képzelgésemen el is mosolyodtam,de hogy gyorsan visszatérjek a valóságba inkább kivettem Reni kezéből a lapot,és beleolvastam. Lényegesebben profibb dolgozat volt,mint amit én küldtem neki.

-Azt mondtad,hogy jó,amit írtam-na jó ezt azért én se gondolhattam komolyan. Azt már akkor tudtam,hogy nem jó mikor elküldtem neki,de tudnom kellett,hogy miért állította azt,hogy tök jó az az írás.

-Tudom.De ha megmondom,hogy rossz,akkor nem tudsz elmenni szánkózni,és akkor lemaradsz Dave horzsolásos sztorijáról-vallotta be.

-Rendes vagy. Kösz-biccentettem nevetve,majd elindultam felfele a lépcsőn. Közben elkapott egy lelkiismeret-furdalás,amiért  Reni arra áldozta a szabadidejét,hogy az én dolgozatomat írja,miközben én inkább elmentem szórakozni. Lehet,hogy ha nem ezt írta volna,akkor ő is elment volna szánkózni. Mondjuk az igaz,hogy nem én kértem meg őt erre,de azért ez most elég ramaty érzés. Tényleg nem szép dolog,hogy ő mindent megtesz nekem,én meg félvállról veszem az egészet. Remélem,hogy egyszer valahogy majd meghálálhatom neki. Francia kultúrán átmásoltam az egészet,miközben a többiek a tanár diktálását írták.

A szünetben láttuk,hogy jövőhét péntektől egészen január végéig minden péntek délután lehet menni korizni Korponay-val vagyis a lányok tesi tanárjával. A fiúkkal egyből meg is egyeztünk,hogy már az első alkalommal elmegyünk,bár Zsoltit jobban érdekelte,hogy a helyszínen van e büfé,mint a korcsolyázás.

Még szinte el se kezdődött az irodalom óra,mikor Kardos megérkezett és azonnal a beadandókat kérte hármunktól. Dave és én felálltunk és kivittük az asztalhoz.

-A fenébe-szólalt meg Robi a helyén ülve.Mindenkinek azonnal világossá vált,hogy teljesen megfeledkezett róla.

-Haraszti,remélem nyomós okod van,amiért nem hoztad el a javítási lehetőségként felajánlott házi dolgozatot-nézett rá Kardos.

-Igen-bólogatott Robi

-Megosztanád velünk?-érdeklődött a tanár. Szerintem jobban járt volna,ha nem kérdezi meg.

-Egyéni csúcsot döntöttem a Need for Speedben. Jobbat,mint Andris-közölte.Az osztályban volt aki megtapsolta,de valaki nevetett rajta. Kardos viszont nem volt vicces kedvében.

-Jobb lett volna,ha ezt magadban tartod. Hajlandó lennél jövőhétre megírni?-kérdezte Kardos. Meglepő volt,hogy nem ordította el magát,bezzeg,ha rólam lett volna szó,akkor szerintem az egész iskola összefutott volna.

-Természetesen-egyezett bele Robi.

-Lekötelezel-gúnyolódott Kardos,majd rátért a mi dolgozatainkra. Először Dave-ét emelte fel,és közölte,hogy mielőtt értékelné az ővét mindenképpen ellenőrizné az internetet. Egy pillanat alatt tért rá az én lapomra. Míg átolvasta azon reménykedtem,hogy nem jön rá,hogy valójában nem én írtam. Nem is magam miatt,hanem inkább attól féltem,hogy ez Renire nézve balul fog elsülni.

-Jó,ez már valami. Vannak hibák,de összességében látszik rajta,hogy jót tesz a korrepetálás.Örülnék,ha ezt a teljesítményt magadtól is elérnéd,felszabadítva ezzel Renátát,akinek bizonyára akadna jobb programja,mintsem hogy veled vesződjön a szabad délutánjain.Négyes-fejezte be végül.

A jegy hallatán teljesen ledöbbentem. Ezt nem gondoltam volna sosem,hogy én valaha négyest fogok Kardostól kapni. Igazság szerint ezt se én kaptam,de jelenleg a teremben ezt csak két ember tudja. Míg a tanár a táblára írt,én meglöktem Reni székét. Mikor megfordult megköszöntem neki.Még mindig a döbbenet hatása alatt voltam,de közben boldogság is elárasztott,és ez kitartott egész napra.

Haller elkért minket tesiről,hogy így legyen egy dupla ofőnk.Az első óra el is ment a teremdíszítéssel .Persze az egész folyamatot Kinga irányította,miközben az ofő engedélyével bekapcsolhattuk a tévét,ahol Andris és Robi egyből beállított egy zenecsatornát.Óra végén az ofő közölte,hogy a következő órán húzni fogunk. Vagyis mindenkinek felírjuk a nevét kis cetlikre,és aztán mindenki kihúz egyet. Aki szerepel a papírkádon,annak kell karácsonyi ajándékot venned. Természetesen legszívesebben Renit húznám,de Neményin kívül bárkinek szívesen vennék ajándékot. Neményinek max egy ásót vennék,hogy ássa el magát jó mélyre.Sőt még ki is ásnám neki.

Ami osztályunkban még egy sima húzás sem történhet meg eseménytelenül. Húsz perc azzal ment el,hogy Virágnak magyarázták,hogyha mindenkinek belekerül a neve,és ha mindenki húz is belőle,akkor senki nem fog kimaradni. Bezavart nála az,hogy az ofővel együtt 13 cetli volt,és az ugye páratlan. Na ezzel a helyzettel nem tudott kibékülni.Először csak Reni és Neményi próbálta vele megértetni,aztán beszállt Kinga és az ofő is,végül már mindenki próbálta őt megvilágosítani. Közben szegény kapott egy jó pár jelzőt is ami az értelmi szintjét minősítette. Húsz perc után azt mondta,hogy most már érti,de valahogy az arckifejezése nem ezt árulta el. Jó hát Virágot nem az eszéért szeretjük. Haller az összes nevet különböző színű papírra írta,hogy ezzel kivédje azt,hogy cserélgessünk. Cseles nem mondom. Közölte,hogy tartsuk titokba a neveket,de szerintem 1 perc múlva már mindenki tudott mindent. Én Kingát húztam. Vele könnyű dolgom lesz,majd kap valamit amin van ló. Ricsi elég rosszul járt,mert őt Neményi húzta.Nem irigylem. Kiderült hogy Reni Robit,Virág Zsoltit,Jacques Renit,az ofő Virágot,Gábor Neményit,engem pedig Andris húzott. Örültem,hogy Neményi és Reni közül egyik se húzta a másikat. Egyedül Dave volt csalódott,mert ő saját magát akarta húzni. Természetesen kiröhögtük.

Suli után otthon beszámoltam a nagyszüleimnek a négyesemről. Azt,hogy hogy kaptam nekik sem árultam el,egyedül Ricsinek számoltam be. Viszont ő volt az is aki felnyitotta a szememet azzal a kijelentésével,hogy akkor már nem állok bukásra,így korrepetálásra sem kell járnom. Ebbe én bele se gondoltam előtte. Ez volt az a pillanat,amikor megtört az egész napi boldogságom. Hálás vagyok Reninek amiért segített,hogy félévkor ne bukjak,de ezzel közben meg is szabadult tőlem és a közös délutánjainktól. Lehet,hogy erre várt mindig is? Lehetséges,hogy nem lesz több korrep,de nem adom fel,mert a nevét már örökké belevéstem a szívembe,és ezt még egy holmi Neményi sem törölheti ki onnan. 

SZJG -Kezdet  Cortez szemévelWhere stories live. Discover now