Reggel nagyon nehezen keltem. A szundi üzemmódot többször is kikapcsoltam mire erőt vettem magamon és felkeltem. Emiatt sokkal később értem a sulihoz,ahol kiderült,hogy a fiúknak is hasonlóan indult a napjuk. Mindannyian épp hogy beestünk csengetés előtt. Sajnos így Reniék megérkezéséről is lemaradtam. A terembe belépve viszont erős hiány érzetem lett,mivel csak Virágot láttam. Elkezdődött az első óra ami francia kultúra volt Monsieur Durand-dal.Ekkor tűnt fel,hogy Renin kívül Kinga sincs meg a nyomorék Neményi se. Neményin meg se lepődtem hisz már szinte a védjegyévé vált,hogy mindig késik,de a két lány távollétét nem tudtam hova tenni. Lehetséges,hogy betegek lettek? De még tegnap semmi bajuk nem volt. Aztán pár perc múlva a tanár mintha csak olvasott volna a gondolataimban közölte,hogy mind a hárman az iskolaújság szerkesztőségében vannak. Abban a pillanatban egyből eszembe jutott,hogy hát persze ma derül ki,hogy ki jutott be a szerkesztők közé. Természetesen nagyon drukkoltam Reninek. Kinga hidegen hagy,hogy bejut e,de bármit megadtam volna,hogy Neményi ne jusson be. Legalább azt az időt nem tudná Reni közelébe tölteni.
Az óra már javában zajlott mikor egyszer csak nyílt az ajtó és mindhárman bejöttek a terembe.Erre még a tanár is letette a könyvet a kezéből a tanári asztalra,és rájuk nézett.
A következő pillanatban Zsolti hangját hallottam.
-Na hogy ment? Ki ír rólam cikket az októberi számhoz?-kérdezte Zsolti. Jött is rá a válasz kapásból természetesen Kingától.
-Az állatmagazin különkiadása. Maximum.
-Ez vicces volt,mióta tartogatod?-kontrázott gúnyosan Zsolti.
-Nem tartogatom. Ha rád nézek,egyszerűen megjön a humorom-folytatta Kinga. Szóval csak szokásosan vitáztak egymással. Kíváncsi vagyok mikor lesz az első bunyó köztük. Vajon melyikük nyerne? Zsolti helyében még én is félnék Kingától,mert ha ő egyszer beindul,akkor jobb eltűnni a közelből. Igazság szerint nem félek Kingától,de én inkább az a típus vagyok aki szavakkal állítja le az embereket,de vannak olyanok akik a vita hevében meg se hallják ha mondok valamit,pedig elég határozottan tudok szólni. Mondjuk úgy vettem észre,hogy Ricsire és rám hallgatnak a többiek.Gondolom mivel mi vagyunk ketten a rangidősek.
A vitát Durand közbeszólása szakította meg,és megkérte őket,hogy ha már megzavarták az órát,akkor legalább árulják el,hogy ki jutott be az újsághoz.
-Mindhárman-reagált leggyorsabban Kinga
Húúú na ez volt mindenki reakciója. Ezt senki nem gondolta volna szerintem,hogy ha jól tudom akkor 4 szabad helyből 3-at a mi osztályunk visz. Később megtudtam,hogy a 4. helyet egy a-s fiú valami Krisztián vitt.
Durand gratulált nekik és megkérdezte,hogy ki milyen értékeléssel jutott be? Kinga agresszíven meghúzta a copfját,és azt mondta,hogy nem az eredmény számít,hanem a tény,hogy bekerültek. De ez nekem egy kicsit gyanús volt. A gyanúmra az még rátett,hogy úgy láttam,hogy egy ideg rángatózott az arcán.
Mikor leültek a helyükre gratulálni akartam Reninek,de amilyen szerencsés vagyok hát persze,hogy megelőztek,mégpedig Virág. Kiderült,hogy az újságnál jobban teljesített mint Kinga vagyis lealázta őt. Büszke voltam rá. Így most már világos volt Kinga viselkedése. Enyhén maximalista a csaj.
Hülyén jött volna ki,ha most ismételni kezdem Virágot,így mást kellett kitalálnom.A pillanat hevében meggondolatlanul megböktem a tollammal Reni vállát. Úgy láttam,hogy meglepődve fordult hátra.
-Hm?-kérdezte.Hú most mit mondjak neki? Máskor előre ki kéne találnom,hogy mit mondjak neki mielőtt beszélgetést kezdeményezek. Gyorsan improvizálnom kellett valamit mielőtt kellemetlen lenne a helyzet.
-Tegnap este kerestelek msn-en-suttogtam neki,mire elmosolyodott.
-Tényleg?-kérdezte.
-Megvan a házid föcire a kőzetlemezekből?-kérdeztem,közben gondolatban egy jó párszor fejbe vertem magam amiért ilyen debil témát hoztam fel. De abban a pillanatban,hogy mélyen belenéztem a szemébe totál elvesztem. Az meg csak rontott a helyzetemen,hogy mosolygott.
-Persze-bólintott,de ekkor az arca már újra komolyra váltott. Ezt nem tudtam mire vélni. Lehet,hogy a hülye téma miatt,vagy most azt hiszi,hogy csak azért vettem fel őt msn-re,hogy kihasználjam a leckék miatt? Könyörgöm csapjon már le valaki!!! Hogy lehetek ennyire ostoba?
-Monsieur Ántái-Kélémén-szólított fel Durand,mert közben észre vette,hogy beszélgetünk.Szerencsém volt,mert pont hallottam a feltett kérdését,így bőven kifejtve tudtam neki válaszolni. Ha már másképp nem is tudom lenyűgözni Renit legalább a nyelvtudásommal megpróbálom. Az meg az egyik erősségem. A másiknak talán a gitártudásomat tudnám felhozni. Még a tanárt is elvarázsoltam,mert adott egy ötöst. Erre csak megvontam a vállam és visszahajoltam Renihez.
-Lemásolhatom?-kérdeztem.Sajnos ha már ilyen béna témát dobtam fel,akkor ezt kellett folytatnom.
Mikor a tanár a táblára írt Reni hátra adta a füzetét. Mikor már nálam volt olyan érzés fogott el mintha valaki nézne.Gyorsan körbenéztem és megakadt a szemem Ricsin,aki tutira végigmozizta az egész szerencsétlenkedésemet. Mikor rájött,hogy észrevettem megint felöltötte a vigyorgó fejét. Abban a pillanatban tudtam,hogy mindent el kell mondanom neki,tovább nem akarok és nem is tudok titkolózni főleg ő előtte.
Ofő órán Haller nagyon lelkes volt és repdesett az örömtől,hogy mindenki megtalálta a megfelelő szakkört. Nagyon büszke volt a 3 suliújságosra is,sőt még fel is állította őket. Az ofő totál meghatódva egy hosszú,ömlengős beszédet mondott. Ha jól láttam Reni eléggé feszengett közben,bezzeg Kinga kihúzva magát,felszegett állal és fülig tartó vigyorral hallgatta.Szerencsére Neményi fejét nem láttam,mert hátrébb ül mint én. Nem is tudom mit csinálnék,ha ő ülne előttem. Valószínűleg valakivel helyett cserélnék,de nem itt ül,és én ezt a látványt sokkal de sokkal jobban szeretem.
A suli után péntek lévén beültünk a fiúkkal a mekibe,majd mindenki hazadobta a táskáját és kimentünk a parkba deszkázni. Nagyon jól éreztük magukat,kihasználtuk,hogy holnaptól hétvége van így egész estig kint voltunk.Tök jó,hogy két napig nem kell suliba menni,de üröm az örömben,hogy ez azt is jelenti,hogy Renit se látom addig és ez azért annyira már nem tetszett. Egész d.u. együtt voltunk négyen így nem volt alkalmam Ricsit beavatni a dolgokba,de azt mondta,hogy hétvégén átjön videojátékozni.Az ő szülei elváltak,tesója nincs így azt mondta,hogy otthon megeszi őt az unalom. A nagyiék is nagyon megkedvelték őt. Örülnek,hogy találtam barátot így nem vagyok magányos.
VOCÊ ESTÁ LENDO
SZJG -Kezdet Cortez szemével
Ficção AdolescenteEgy történet,ahogy én gondolom. Munkáim: SZJG-Kezdet Cortez szemével SZJG-Együtt Cortez szemével