Mára Ricsi is lebetegedett. Reggel küldött egy sms-t,hogy nagyon köhög és inkább otthon marad,hogy a szombati versenyre tutira meggyógyuljon.Szerintem ha nem lenne verseny,akkor se hagyta volna ki,hogy legálisan hiányozhat a suliból. Most őszintén egy ilyen alkalommal ki nem élne?
Mivel Dave-vel csak ketten voltunk,ezért nem álltunk meg a suli előtt,hanem bementünk a terembe. Míg én lehajtott fejjel zenét hallgattam,addig Dave webkamerázott Zsoltival. Mikor Reni megérkezett felnéztem,és láttam,hogy odamegy Dave-hez. Váltott pár szót Zsoltival,és azt hiszem,hogy ő így tudta meg,hogy valójában Zsoltinak kutya baja. Láttam,hogy mosolyogva köszönt el tőle. Tudtam,hogy Reniben meg lehet bízni,és ő nem fogja beköpni a lógóst,és most már bebizonyosodott,hogy a többiek is megbíznak benne.
Óra elején megtudtam,hogy Neményi is hiányzik betegség miatt. Na őt aztán nem tudtam sajnálni,remélem tartós lesz,és nem rontja itt jó pár napig a levegőt. Így csupán öten voltunk az osztályból. Az első szünetben Reni nagyon elveszettnek tűnt lent az udvaron. Legszívesebben odamentem volna hozzá,de mivel láttam,hogy éppen olvas úgy gondoltam biztosan nem örülne nekem.
Ebédszünetben viszont bent maradtunk,mert Dave-vel néztünk egy filmet a laptopján. A sok hiányzó miatt a legtöbb órán nem haladtunk tovább,francia kultúrán a tanár meg is engedte,hogy csendben elfoglaljuk magunkat.Reni szokás szerint olvasott,gondoltam feldobom egy kicsit a hangulatot és félhangosan odaszóltam Dave-nek.
-Kicsit fáj a fejem-szimuláltam. Dave egyből vette a lapot és rákontrázott.
-Az enyém is
Kinga felfigyelt a beszélgetésre és totál begőzölt.
- Eszetekbe ne jusson lógni! Holnap már hárman is jönnek,úgyhogy tanulni fogunk,amit,ha nem jöttök,be kell pótolnotok!
Most komolyan nem vette észre,hogy csak szórakozunk? Ha lógni akarunk,akkor úgyse kérünk tőle engedélyt,arról nem is szólva,hogy nem fogjuk bejelenteni pláne nem egy tanár előtt.
Aztán elmondta,hogy reggel óta lüktet a feje,de mégis tűr,mert ő nem engedheti meg magának a hiányzást.Erre már Reni is felnézett a könyvből és felvilágosította Kingát,hogy a melegfronttól fájhat a feje. Úgy látszik,hogy az olvasás mellett azért odafigyelt ránk. Erre Kinga már mérgesen fújtatott és közölte,hogy ő nem frontérzékeny. Azt hiszem az ilyen emberekről mintázzák meg a tűzokádó sárkányt a mesekönyvekben. Természetesen nem hagyhattam,hogy bántsa Renit,úgy éreztem meg kell védenem,így helyette már én szóltam vissza Kingának.
-Kinga,szerintem a te fejed az okos gondolatok miatt lüktet. Túl sok van belőle-szadiztam tovább.
-Igen.Verekszenek az okos gondolataid. Attól lüktet. A kevésbé okos gondolataidat ki akarják túrni,hogy legyen hely még több észnek-Folytatta Dave a cikizést.Óra végéig szekáltuk. Kingát idegileg totál kikészítettünk. A végére már éretlennek és gyerekesnek nevezett minket. Totál kivolt. Még a tanár előtt kihúzott a teremből.Mi Dave-vel röhögve összepacsiztunk. Igazán jól éreztük magunkat,így nem telt unalmasan az óra.
Órák után a suli előtti lépcsőn ültem,és amíg vártuk Dave apukáját,addig még mindig Kingán röhögtünk. Mikor Dave beszállt a kocsiba még szólt,hogy este majd beszélünk msn-n. Épphogy elhajtottak,mikor Reni sétált le a lépcsőn,majd visszafordult és elköszönt tőlem. Én felnéztem rá miközben a zenelejátszómat nyomkodtam.
-Merre mész?-kérdeztem. Mintha nem tudnám,hogy merre lakik. Ő nem válaszolt csak a karjával mutatott fel az utca fele. Rájöttem,hogy mostanában nem lesz még egy ilyen remek alkalom,hogy kettesben lehessek vele akár csak pár percre is.
-Akkor várj,én is arra megyek-pattantam fel a lépcsőről.Ez igaz is volt,de még akkor is arra mentem volna,ha amúgy az ellentétes irányba lett volna dolgom.
-Átviszed Ricsinek a leckét?-érdeklődött Reni. Picit elmosolyodtam. Imádom a naivságát. De nem akartam hazudni neki.
-Majdnem. Tony Hawkozni fogunk. De a lecke se rossz ötlet- gúnyolódtam egy picit. Szegénynek fogalma sem volt,hogy miről beszélek.Meg is kérdezte hogy az mi. Én csak annyit válaszoltam neki,hogy gördeszkás játék. Elmagyarázni úgy se tudom,azt látni kell.
Az úton nem sokat beszélgettünk. Én nem akartam őt még kellemetlenebb helyzetbe hozni,mert úgy vettem észre,hogy neki elég ciki volt az is,hogy nem tudja,hogy mi ez a játék. Mondta,hogy most ő sem hazamegy,hanem Virágnak viszi a leckét.
Mikor elértünk Virágék utcájához elköszöntünk egymástól. Én bedugtam a fülembe a fülhallgatót és mosolyogva folytattam az utamat Ricsiékhez. Mikor odaértem Ricsi már indította is a játékot,de mikor látta a viruló fejemet,akkor leállította és kérdőn nézett rám. Elmondtam neki,hogy Renivel jöttem Virágék utcájáig,és végre csak kettesben voltam vele,és még Neményi sem zavarhatott be,mert beteg.
Mondandóm után elmondta,hogy holnap már ő is jön suliba,és mindent megtesz,hogy szombaton a legjobb formájában legyen.
VOCÊ ESTÁ LENDO
SZJG -Kezdet Cortez szemével
Ficção AdolescenteEgy történet,ahogy én gondolom. Munkáim: SZJG-Kezdet Cortez szemével SZJG-Együtt Cortez szemével