P.O.V. James
Ik draaide me om en zag dat Tom voor me stond, wat kwam hij hier doen??? Ik schrok en Tom kwam verder op me af, hij wilde vast naar Lucia gaan. Dat ging hem niet lukken, ze was van mij! Hij mocht haar niets aandoen! Daar zal ik persoonlijk een stokje voor steken, zei ik vastberaden tegen mezelf in mijn hoofd. Tom kwam steeds dichterbij. Ik stond met mijn rug tegen de deur. Hij mocht niet weten dat Lucia achter die deur was. Ik begon licht in paniek te geraken omdat ik niet wist hoe of wat Tom kwam doen, buiten dat hij Lucia wilde. Tom stopte twee stappen voor mij. "Waar is Lucia?" vroeg hij, eerder schreeuwend in de hoop dat Lucia zou antwoorden of tevoorschijn zou komen. "James waar is ze!", zei hij op een boze toon, precies of hij kon me elk moment de keel oversnijden. Ik slikte om ervoor te zorgen dat ik zelfzeker overkwam. "Ze is hier niet, dus ga weg" zei ik zijn neus afbijtend. "Kan niet James, hoe durf je tegen mij te liegen na al die jaren goede samenwerking?" zei Tom vals. "Ik lieg niet, ze is hier niet", zei ik herhalend. "Je liegt, ga aan de kant", zei Tom. "Nee, ga weg, je hebt hier niets te zoeken in mijn kamer!" riep ik boos. Tom kwam nog twee stappen dichter tot dat hij net voor mijn neus stond. We waren even groot dus we keken woedend in elkaars ogen.....
P.O.V. Lucia
Ik hoorde plots een andere stem door de deur heen komen, de stem kwam me bekend voor. Ik hoorde iemand mijn naam schreeuwen! Dus James was nog steeds in de kamer, maar het was niet de stem van James die ik hoorde. Het was een stem van iemand anders, wel iemand die ik ken. Lucia denk na, zei ik tegen mezelf. Ik hoorde plots "James waar is ze!" door de deur heen komen. Het was Tom hoorde ik plots duidelijk! Ik wilde snel opspringen en de deur opendoen, maar ik bedacht me nog net op tijd om stil te blijven zitten. Hij zocht me wel, maar James was er nog steeds dus ik kon beter blijven waar ik was. Ik hoorde hoe James terug schreeuwde tegen Tom, waarom waren ze zo boos op elkaar? Ik hoorde nog wat geschreeuw en dan een bonk op de deur. Dit klonk niet goed, ik dook in elkaar van de angst. Wat kon er gaande zijn in die kamer??? Ik besloot nog steeds stil te blijven zitten, maar was dit wel een goed idee? Tom kon me redden uit de handen van James, maar wat had James nu ook al weer gezegd over Tom??? Ik besloot een tijdje te wachten....
Niet veel later hoorde ik plots geschreeuw en gebrul. Ik dook opnieuw in elkaar van de angst. Ik was wel benieuwd naar wat er buiten aan het gebeuren was. Ik stond zachtjes op, terwijl ik nog steeds het gebrul en lawaai hoorde buiten de deur. Ik voelde me wel veilig in dit kleine badkamertje, ik had hier eindelijk weer macht over mezelf. Maar toch wilde ik ook weten wat er langs de andere kant van deze veilige badkamerdeur afspeelde. Ik twijfelde, ik wilde dolgraag weten wat er gebeurde. Ik legde het scheermesje en ook de handdoek in de lavabo. Ik keek naar de troep op de grond die ik er allemaal had uitgegooid in mijn frustratie. Ik had nu geen tijd om het op te ruimen of deftig aan de kant te leggen. Ik deed zachtjes de kast open en keek of ik iets ter bescherming kon meenemen voor als ik straks de deur opendeed. Ik vond niets, plots viel mijn oog op het glas dat erop stond, dat dit me niet eerder was opgevallen vond ik maar vreemd. Ik nam het glas stevig in mijn hand, ook al bibberde ik van de stress.
Ik ging voor de deur staan en nam het sleuteltje vast. Ik zuchtte nog eens diep, komaan Lucia, je kan hier niet heel je leven blijven zitten, moedigde ik mezelf aan. Ik draaide stilletje de sleutel om en hoorde de klik dat het los was, maar ondertussen waren James en Tom nog verder aan het schreeuwen en lawaai maken, want ze hadden niets door. Ik opende stilletjes de deur op een kier en zag.....
Dat James en Tom aan het vechten waren, dit maakte me zo bang. Tom moest me redden en James moest me vrij laten, maar James riep iets van ".... Ik zal haar beschermen, je mag haar niets aandoen!" dit klonk beschermend. Ik geloofde mijn oren niet, James was altijd zo hard tegen me geweest en nu dit??? Het maakte me helemaal in de war...... "Neen, ze moet met mij mee, ik zal haar een beter leven geven dan jij, ze zal me dienen en luisteren, bij jouw zijn ze enkel afval!" riep Tom naar James, terwijl hij James een vuistslag in zijn maag gaf. "Neen, ze zal blij zijn bij mij te zijn, bij jouw is ze een slaaf en zal ze altijd met jouw naar bed moeten! Dat kan je Lucia niet aandoen!" zei James. Een koude rilling ging door mijn lijf heen! Ik schrok, ik was dus een slaaf en Tom wou me enkel als zijn slaaf. Hij ging me hier niet uithalen. Hij wilde me zelf gebruiken! Een traan rolde over mijn wang. Mijn plan om hieruit te geraken viel frontaal in het water. Mijn enige hoop was zelfs slechter dan James! Ik stond daar nog steeds met het glas in mijn hand en tranen in mijn ogen. "Je krijgt haar nooit vuile klootzak", zei James boos en gaf Tom een vuistslag op zijn oog en op zijn neus. Tom nam zijn neus vast en zag dat hij een bloedneus had en hij kreeg zijn ene oog niet meer open. Dit zal dus een blauw oog worden. Ik was getraumatiseerd door alle info die ik nu moest verwerken. Ik begon heen en weer te bewegen en kon mezelf niet verplaatsen....
Plots was James het beu, ik zag dat hij iets in zijn trui had zitten, iets groot. James greep naar zijn zak in zijn trui en haalde een groot keukenmes boven, dit hield hij dreigend tegen de keel van Tom aan.....
JE LEEST
Wat wil hij van me ...
Mystery / ThrillerEen verhaal over een meisje dat plots ontdekt dat iemand haar al jaren achtervolgd. Maar dat is nog maar het begin! Ze moet verschillende opdrachten volbrengen, anders word ze gestraft.Zo ziet ze dat haar vriendinnen haar in de steek laten, haar vri...