Prolog
Laungn azan subuh yg gemersik itu berjaya mengejutkan Mira dari tidurnya yang lena.
Dia segera mencapai tuala mandi untuk membersihkan diri sebelum menunaikan solat subuh.
Begitulah rutin awal subuh Mira.Usai solat subuh, dia bersiap untuk berjogging di taman berhampiran rumahnya.
Dia mncapai Ipodnya lalu bergerak pantas ke tingkat bawah rumahnya. Keadaan masih sunyi di ruang tamu, namun bunyi sudip dan kuali bergema di bahagian dapur rumahnya.
" Mak Siti, Mira gerak dulu. Kalau papa dan mama cari Mira, cakap kat diorang Mira pegi joging." laung Mira ke arah dpur
" Baik Mira. Hati-hati" pesan Mak Siti ringkas.Keadaan taman yang damai pada pagi itu berjaya mengusik hatinya agar teringat peristiwa itu...
" BETUL, u tak mainkn hati i?" soalnya meminta kepastian.
" Betul sayang, i takkan mainkan hati dan perasaan u," Balas Ihsan.
" Ok, but u must promise me one thing," Kata Mira sambil mengangkat jari kelingkingnya.
Ihsan hnya mngangguk.
" U must promise me that u'll never take me for granted. U must promise me that u will marry me, love me till the end." Kata² Mira itu disambut dengan senyuman manis Ihsan.
" Yes sayang. I will lock that promise in my heart." Kata-kata yang meluncur keluar dari mulut Ihsan itu menambahkan rasa percaya dan sayang di dalam hati Mira.
YOU ARE READING
Suami Aku Arkitek Cinta!!!
RomanceHope enjoy dgn crita sya yg tak sberapa ni❤ Terima kasih pada yang sudi support! Loveyou alls!!