Bab 28

3.6K 122 1
                                    

Dia melihat seorang wanita yang cukup dikenalinya. Wanita itu berjalan menghampirinya. Jaket kulit yang tebal serta bertutup itu membuatkan Mira berundur beberapa tapak ke belakng.

"Well.. well. Look who's back. Doktor Mira. You're looking great,hah? Dah move on la ni?' Kata wanita itu sambil berjalan mengelilingi Mira.

"You nak apa lagi Wina? Tak puas lagi ke you hancurkan hidup i? I ada kacau hidup you ke?" Soal Mira, berani.

"Wah, dah pandai menjawab ya? Good. Peningkatan yang baik." Kata Wina sambil matanya memerhati Mira dari atas ke bawah.

Dia menghampiri Mira. Mira berundur beberapa tapak.

"Hei betina, kau jangan ingat yang kau balik ke Malaysia kau akan dapat balik Shah ya. Jangan pernah mimpi. Once aku dengar pasal kau dengan laki aku, aku tak teragak-agak la nak cucuk kau dengan benda ni," Kata Wina sambil hujung pisau itu tepat diacukan ke leher jenjang Mira.

Mira yang kaget terus terkedu dengan tindakan pantas Wina.

Baru hendak Wina teruskan niatnya untuk terus mencederakan Mira, tiba² tangan Wina direntap kemas dan pantas oleh seseorang.

Mira yang masih dalam keadaan terkejut dan trauma, terus terduduk namun sempat dilihat olehnya lelaki tersebut pantas menyambut dirinya daripada rebah sebelum semuanya bertukar gelap.

....

Suasana menjadi putih dan terang. Dapat dilihat dengan jelas tiub saluran air tersemat d tangan kanannya. Dia ingin bangun lantas kepalanya yang berdenyut membuatkan dia terbaring semula.

"Umi dah sedar la." Suara kecil itu membuatkan air matanya mengalir secara sendirinya.

"Airil anak umi. Umi rindu Airil." Sayu suaranya apabila terlihat sekujur tubuh yang kecil di samping katilnya. Dia mengusap lembut kepala anaknya. Airil menggegam erat tangan uminya.

Dikucupnya berkali-kali tangan uminya yang masih bersambung dengan tiub air.

"Haritu Airil nampak leher umi ada darah. Airil takut sangat. Airil sayang dekat umi. Kenapa ada orang yang kacau umi? Sampai hati dia buat umi Airil berdarah." Suara serak Airil membuatkan airmata Mira mengalir lagi.

Dia menyentuh lehernya yang pedih. Tiba-tiba, dia teringat seseorang yang telah menyelamatkan nyawanya.

"Ma, boleh Mira tau siapa yang selamatkan Mira?" Wajah mamanya dipandang sayu.

Engku Alia mengusap lembut ubun-ubun anaknya. Terlihat airmata jernih mengalir di hujung matanya.

"Marwan nama dia. Dia yang bawak Mira ke hospital ni. Semalaman dia jaga Mira. Mama suruh dia balik berehat." Jelas Engku Alia.

"Semalaman? What do you mean, ma? Maksudnya, bukan mama la yang jaga Mira semalam? Berapa hari Mira kat sini?" Soal Mira yang masih jelas bingung.

"Mira sayang, Mira tak sedar selama 2 hari. Doktor kata, Mira terlalu penat dan banyak sangat berfikir. Mira ada masalah ke? Share dengan mama." Kata Engku Alia merapati anaknya.

2 hari? Takkan aku tak sedar selama itu? Marwan? Kenapa dia pulak yang nak jaga aku? Mama kan ada? Mak Siti pun ada. Apasal ya?

Mira bingung dengan situasi kini. Engku Alia yang melihat wajah anaknya yang jelas bingung itu lantas menggenggam erat tangan mulus itu.

"Stop thinking about that, sayang. Apa yang paling penting sekarang, Mira selamat dan boleh sihat macam sebelum ni. Dah, tak payah nak fikir sangat. Mira kena banyak rehat. Jangan fikir apa-apa dulu." Pesan Engku Alia dalam senyuman.

Mira hanya mengangguk dan kembali membetulkan selimutnya. Airil yang sedari tadi diam rupanya telah terlelap di sisinya.

Marwan. Who are you?

----------------------------------------------------------------------
Marwan mana pulak ni guys? Haihh.. banyak sangat la lelaki yang nak muncul dalam hidup Mira ni. Belum settle satu, satu lahi muncul. Haihh.. bila nak habis ni😂.

Btw, hope dear readers enjoy and keep voting / comment.  Love you.. I need your support to complete my story🙏❤

Suami Aku Arkitek Cinta!!!Where stories live. Discover now