Bab 48 (💍💕)

5.7K 181 14
                                    

MIRA membetulkan tudungnya. Majlis resepsi itu akan diadakan didalam taman. Ala-ala Twilight gitu.

"Sayang, mana awak letak..." Shah terhenti ketika melihat Mira yang manis berbaju serba putih itu.

"Apa dia?" Soal Mira mendekati Shah.

"Ehem, abang punya songkok." Kata Shah. Dia cuba menutup perasaan terpukaunya. Mira ni, kalau sehari tak memukau mesti tak sah.

"Ish, ni hah." Kata Mira sambil bergerak kearah almari. Songkoj telah pun bertukar tangan. Lincah tangannya membetulkan kedudukan songkok dikepala Shah itu.

Pergerakannya terhenti saat dia sedar wajahnya diperhati.

"Apa abang ni." Kata Mira sambil cuba meleraikan pelukan sang suami.

"Abang nak sayang.." Kata Shah sambil merapatkan mulutnya ke telinga Mira. Mira menelan liur. Parah. Oh hatii.. jangan berdegup laju sangat.

"Ish, cepatlah siap. Nanti lambat nak pergi majlis Marwan.

"Abang nak sayang.." Rengek Shah. Mengada.

"Abang nak sayang garukan belakang abang. Tak sampai la." Kata Shah kemudian ketawa lepas. Merah wajah Mira menahan malu. Eii. . nasib suami. Puk kang.

Mira menjeling manja.

"Cepatlah sayang, nanti lambat pulak pergi kahwin Marwan. " Kata Shah sambil berlalu meninggalkan Mira terkulat-kulat.

" SAH," Sebaik sah yang terakhir terlafaz, maka Marwan dan Wina pun sah bergelar suami dan isteri. Terpancar senyuman bahagia di wajah mereka itu.

Wina memeluk Mira saat wanita itu menghampiri mereka.

"Tahniah Wina, akhirnya you dah sah jadi isteri Marwan. I doakan hubungan you berkekalan Wina." Kata Mira ikhlas.

"Terima kasih sangat sebab datang. I risau kalau you takde tadi." Kata Wina.

"Mesti datang punya la." Sampuk Shah sambil merangkul bahu isterinya itu.

Wina tersenyum memandang Shah yang kembali segak itu.

Majlis pada hari itu berjalan lancar. Semua tetamu yang hadir memeriahkan lagi suasana perkahwinan itu. Semoga perkahwinan Wina kali ini adalah yang kekal hingga ke Jannah.

MIRA menutup komputer ribanya. Lehernya lenguh. Matanya penat. Dia menggeliat kecil melonggarkan sarafnya yang tegang.

"Sayang, jomlah tidur. Awak penat sangat dah tu." Ajak Shah. Mira memandang sang suami.

"Abang tidurlah dulu. Sekejap lagi sayang ti.." Belum sempat kata-katanya dihabiskan, lampu bilik itu telah pun dipada. Dia bergerak akur kearah katil. Faham benar dia akan karenah suaminya itu.

"Tidur sama-sama." Arah Shah. Mira tersenyum lalu mengangguk.

"Abang," panggil Mira. Shah membuka matanya lalu memeluk kemas tubuh isterinya.

Shah yang sudah masak dengan isterinya itu mengucup dahi Mira lalu mengejapkan lagi pelukannya.

"Abang sayang syg sampai bila-bila,"

"Sayang pun sayang abang sampai bila-bila,"

Kemudian mereka pun hanyut di buai mimpi lena.

___________________________________THE END

FINALLYYYYYYY!!!!!!  TERIMA KASIH SEBAB KEEP VOTING AND COMMENT UNTUK CERITA MENGARUT MELALUT KELAUT NI. TAK SANGKA BANYAK VIEWERS DAN VOTERSSS.. TERIMA KASIH SEBAB SAMPAI KE TAHAP INI TETAP VOTE AND COMMENT..😭😭

AUTHOR ADA CRITA BARU LAGI LPASNI. SO, BERSEDIA UNTUK CRITA BARU.

LOVEYOUUUU💕

Suami Aku Arkitek Cinta!!!Where stories live. Discover now