3 BULAN KEMUDIAN...
"Sayang!" Kata Shah smbil memeluk Mira dari arah blakang. Mira yg sdang brdri d balkoni itu trsenyum dgn gelagat suaminya yg mnja sejak mndapt tahu akn kehamilannya.
Dia brpaling mnghadap suaminya. Shah trus mncium lehernya yg jinjang itu. Mira trtawa kegelian.
"Abg ni. Dh mndi ke??"Soal Mira smbil mnutup hdungnya.
"Dah. Knpa?" Soal Shah.
"Busuk la abng ni. Dah la. Pi main jauh²" Kata Mira smbil mnolak dada bidang Shah. Shah yg tahu akn mood org mngandung bredar dari situ. Nnti tak psal² ada pulak yg mndi dua kali sbb kena muntah.
Mira mngusap perutnya yg masih kempis itu. Usia kndungannya yg baru mncecah 2 bulan itu prlukn pnjagaan yg rapi. Dia masih ke tmpat kerja sprti biasa biarpun d tegah oleh Shah. Hello, this is Dr. Amira Rizzani la. Doktor ok?. Mira trsnyum sndri.
Tak sbr rsanya mnunggu kelahiran chaya mata mreka yg prtama. Mira mngambil dduk d situ. Dia mncapai pudding caramel. Emm, org mngidam. Nikmatnya weii!!!.
Dia kmudiannya trun ke tingkat bwah. Matanya meliar mncari suaminya. Ruang tamu. Tiada. Dapur. Tiada. Mira mnggaru kpalanya yg tdak gatal.
Mn pulak laki aku ni? Mrajuk ke?
Dia trun ke taman mini mreka. Dpt dia mlihat dgn jelas Shah sdang dduk d gazebo d situ sdang mnghirup teh. Mira mmbuka langkh ke arah suaminya. Shah mnoleh.
"Eh, syg. Buat apa kat sni?" Soal Shah.
"Lah, tak boleh ke?" Soalan brbals soalan.
"Tak la. Tdi bukan main sruh abng jauh la. Itulah. Inilah." Kata Shah. Mira mngambil dduk d hdpnnya.
"Alah, syg pun tak tau knpa abng bsuk sgt tdi." Terangnya. Shah mngangguk.
"Abng," Panggilnya. Shah mnoleh. Wjah isterinya itu d pndang.
"Abng syg Mira tak?" Soalnya.
"Of course i love u. Why u asking me that question?" Soal Shah.
"Tak la. Cuma sjak kebelakangn ni abng bz je. Sbulan yg lalu, ok je." Kata Mira mngeluarkn kegusarnnya. Shah mngenggam lmbut jemari isterinya. D kcupnya lmbut tangan itu.
"Syg, projek abng bnyak sgt. Abng pun tak tau yg projek msuk mlimpah ruah. Tak mnang tangan abng siapkn." Kata Shah. Mira mngangguk.
"Rezeki ank syg," Kata² Shah itu mnerbitkan snyuman d wjah brseri Mira.
"Abng kn dh janji yg abng akn cnta dn syg Mira smpai hjung nyawa abng. Abng takkan sakiti hti isteri abng yg manis ni," Kata Shah kmudian mngucup dahinya pula. Mira, spechless🙊.
Kmudian mreka pun msuk ke dlm rumah krana hri mulai gelap.
DOKTOR Syazlan mmndang wjah Mira.
"Suami puan? Bz lagi?" Soal Dr. Syazlan. Mira hnya trsenyum kelat lalu mngangguk. Sejak usia kndungannya suda mncapai usia 6 bulan, Shah smakin jarang blik ke rumah. Ada shaja alasannya agr tdak blik ke rumah. Klau dia ada d rumah, ada shaja yg tdak kena, ada shaja yg d jdikn topik utk brtekak dgn Mira.
Dr. Syazlan mmbalas snyuman kelat Mira.
"Mira, klau u ada problem just tell to me. I'm here and always wanna help u."Kata Dr. Syazlan prihatin. Wjah cntik Mira d renung dlm. Seri wnita mngandung la katakn. Hehehe.
Mira mlepaskn keluhan beratnya. Bukan dia tdak knal Syazlan ni. Dr. Syazlan mrupakn slah seorang dktor yg mnyimpan suka trhadapnya.
"Nope. I'm alright. Thanks." Kata Mira.
YOU ARE READING
Suami Aku Arkitek Cinta!!!
RomanceHope enjoy dgn crita sya yg tak sberapa ni❤ Terima kasih pada yang sudi support! Loveyou alls!!