Lamunan Mira berterbangan di bawa angin pada petang itu. Dia menarik nafas panjang lalu di lepaskan dengan berat sekali. Perasaan cinta dan sayang sudah lama mati sepertimana matinya cintanya terhadap Ihsan.
Mira menyiapkan dirinya pada ptang itu. Majlis resepsi pernikahan sahabat karibnya akan berlangsung pada malam itu. Segala kenangan yang menjengah mindanya, dibiarkan di awangan.Dia mengenakan dress berwarna soft pink manakala rambutnyanya pula disikat rapi. Dia bersolek ala kadar sahaja. 'Bukan aku yang nak kahwin pun' gumam hatinya.
Setelah puas menelek diri buat kali terakhir, dia mencapai kunci keretanya lalu melangkah ke garaj. Sedang membetulkan beg tangannya dia disapa oleh seseorang dari arah belakang." Lawanya adik abang! Nak kemana ni?" Soal abangnya, Ammar.
" Nak pegi nikah Ernie. Hah, yg along ni bersiap lawa² pun nak kemana?" Soalnya kembali.
" Along nak pegi nikah Yusuf dengan Ernie" Jawab Ammar selamba.
" Lah, jom la skali. Tak payah la adik drive" Balas Mira sambil tersenyum penuh makna.
Ammar melihat wajah adik bongsunya.
" Yalah, yalah. Jom." Kata² Ammar itu disambut dengan sorakan kecil Mira.
" Amboi³. Along dgn adik jelah pegi. Habis, angah nak pegi dengan sape?" Serentak itu, Mira dan Ammar berpaling.
" Kenapa tak bgitau awal² yg angah pun nak join. Along ingat angah pegi dgn Sarah." Balas Ammar.
" Sarah mana nak ikutnye. Dia dok busy dengan pesakit dia semua." Kata Ammer seakan merajuk.
" Dah, dah. Jom la. Kang lambat nanti pegi majlis tu." Balas Mira sambil masuk ke perut kereta Mercedes milik Ammar.
Lalu mereka pun bergerak dgn tenang diatas jalan raya.
SESAMPAI sahaja mereka d majlis itu, para tetamu sememangnya ramai. Almaklum la..jemputan terbuka.
Ammar, Ammer, dan Mira mengambil tempat duduk masing². Mreka d hburkn dgan prsembhn ringkas dripada dj sound system d mjlis itu.
Sdng asyik mnikmati jmuan Mira mndpt pnggilan kcemasan dripada hospital.
Stelah mnikmati jmuan d mjlis itu, mreka naik ke pntas utk brslamn dgn kdua mmpelai. Wajah Ernie brseri-seri mnyapa mata mreka brtiga.
" Babe!!! Aku ingt kau tak dtg mjlis aku." Kata Ernie lntas memeluk erat Mira
" Gila tak dtng!! Kau la satu²nya kwan aku. Aku msti dtg punya." Kata Mira meyakinkan Ernie.
"Babe, aku kena grak dlu. Aku ada emergency call dari hospital ni. Sorry sngt!" Kata Mira smbil tngannya menggenggam tngan Ernie.
" Ok babe, no problem. Aku fham krja kau. Takpe la. Nnti dtg la ruma, bole borak pnjang²" Mira mngangguk kn kpalanya.
Ammar dan Ammer tlahpun brgrak kluar dwan mninggalknnya sndrian. ' Bertuah pnya abang!' Dengus hti kcil Mira.
YOU ARE READING
Suami Aku Arkitek Cinta!!!
RomanceHope enjoy dgn crita sya yg tak sberapa ni❤ Terima kasih pada yang sudi support! Loveyou alls!!