Bab 14

4.9K 164 0
                                    

Dia mnggenggam tgnnya yg mula brpeluh. Dia mlihat dirinya pda biasan crmin. Gugup. Ya, sngat gugup. Dia mmbetulkn tdungnya. Gaun putih yg trsarung d tubuhnya mngindahkn si pemakai.

Pintu bliknya d ketuk. Terjengul wjah cria Ernie.

"Ernie !!!" Jeritnya. Dia mmeluk tubuh genit shabatnya itu sbaik shaja Ernie dduk d sbelahnya.

"Babe, u look so beautiful." Puji Ernie smbil mnyentuh bhunya. Ernie thu shabatnya itu mmerlukn sseorang utk mredahkn gmentarnya. Mira trsenyum.

"Thank u babe." Balas Mira.

"Now, kau dh rsa apa yg ak rsa dlu. Hahaha. Pdan muka kau. Babe, this is normal, ok? Just chill." Kata Ernie.

"Inhale, exhale, inhale, exhale." Kata Ernie tk ubah seorang pkar motivasi.

Mira tdak bnyak brckap. Prasaan gmentar dn gugupnya lbih teruk daripda berucap d hdpn Menteri Kesihatan.

"Hey babe, what's wrong? Ak dh alami smua ni. Just relax. Nnti rosak touch up kau sbb peluh. Dh dh, kau nk mnum tak? Biar ak ambik." Kata Ernie.

"No, thanks," Kata Mira, singkat. Ernie mngenggam erat tngannya yg dari tdi brpeluh. Ernie trsnyum pdanya. Mira? Snyum tdak, msam pun tdak. Dh mcm ayam berak kapur. Huhuhu.

"AKU terima nikah Tengku Amira Rizzani binti Tengku Zarif dengan mas kahwinnya 20 ribu Ringgit tunai"  
"SAH"

Hnya skali lafaz shaja Mira kni mnjadi tanggungjwab llaki yg brnama Tengku Shah Iskandar Tengku Samsudin.

Air mata gmbiranya mnitis mmbsahi pipi mulusnya. Ernie mngusap lmbut air mta itu.

Kmudian, Shah diarak ke dlm blik smbahyang utk solat sunat. Ssudah itu, upacara pmbataln air smbhyang pun d lkukn. Mira mngucup tngan Shah. Cahaya daripda lensa kamera brebut-rebut mrakam dn mnggambar detik itu.

Shah mmegang bahu Mira. Kmudian, d kucupnya lmbut ubun² Mira. Saat itu, hnya Allah shaja yg tahu mnggeletar snubarinya. Llaki yg sdang mncium ubun²nya itu adalh syurganya kini.

Bibir Shah brgerak prlahan ke tlinga knannya.

"Assalamualaikum syg. Sya syg awk Mira." Bisikn lmbut itu memanah hatinya. Dia trsnyum malu saat mreka d usik oleh kaum kluarga dn shabat trdekat.

Mreka brdua brjaln beriringn ke luar masjid. Mreka akn brtemu pda mlm nnti utk upacara prsndingn.

MJLIS pda mlm itu brakhir dgn jayanya tepat pda pkul 12 mlm. Mreka pun brgerak pulang. Sbelum itu, Shah smpat juga d usik oleh kwan²nya mngenai mlm prtama. Naik mremang bulu romanya.

Smpai shaja d rumah agam mlik Tengku Zarif, dia trus msuk ke dlm blik mndi utk mmbersihkn diri. Agk lama juga dia brendam d dlm tub itu. Kmudian, dia mngenakn baju tdurnya smbil kpalanya d bungkus dgn tuala. Rasa segar slepas mndi.

Baru shaja brniat hndak mlelapkn mata, Shah mniup lmbut tlinga. Dia kegelian.

"Shah, jgn la kcau. Sya ngantuk ni." Kata Mira.

"Alah, kcau kjap jelah. Lagipun, mlm ni kn.."

"Sya nk tdur. Slamat mlm." Kata Mira mmintas kata Shah. Kdengarn Shah ktawa kcil.

"Yelah, slamat mlm syg." Kata Shah kmudian matanya pun d ttup.

Stelah yakin Shah sudah nyenyak, dia mncari kberanian utk mlihat wjah Shah dgn lbih dekat. Prlahan-lahan dia brpusing mnghadap Shah.

Mata Shah yg redup itu mmbuatkn dia slalu trpanah. Hdung Shah mncung sprti Ryan Gosling. Ececewwahh. Bibirnya pula yg brwrna pink lmbut itu mnandkn yg Shah bebas dari rokok. Kulit Shah yg tdak trlalu glap dn tdak trlalu putih itu mnambahkn kekacaknnya.

Lama mnilik wjah si suami, akhirnya dia pun trlena brsama.

-------------------------------------------------------------
SORRY TYPO, BORING. VOTE N COMMENT. LOVE YOU READERS😘❤

Suami Aku Arkitek Cinta!!!Where stories live. Discover now