" Assalamualaikum,"
" Waalaikumsalam, hah, ak ingt kau dh tak ingt jln ruma ak," Salam Mira dsahut oleh Ernie.
" Tkkan tak ingat kot, dah bukak la pagr ni cpt, pnas la tau tak?" Bebel Mira kpada Ernie yg msih trcegat d pintu ruma.
" Ye laa..sbarla." Kemudian Ernie mmbuka pgar rumanya mnggunakn remote pgar trsebut.
SETELAH mnghidangkn air, Ernie mngambil dduk d sebelah Mira.
" Hah, citer la. Apa yg urgent sgt smpai tk mnyempat ak bckp. Nsib laki ak msih kat ofis" Giliran Ernie pula mmbebel.
" Ye la, ye la. Kau ni smenjak dh khwin ni, mmbebel je mcm mokcik². Hahaha" Gurau Mira.
Ernie hnya mnjeling mnja rknnya itu.
" Ok,ok. Mcm ni, tdi papa ak tnya ak klau ak ade boyfren. Then ak tnya knpa papa tnya mcm tu, lpas tu katanya dia tk prnh nmpk ak dating ke apa ke..yg dia tngok ak dok sebok memanjang. Dn yg pling ak trkejut beruk papa ak nk bwa kwan baik dia dinner dkt ruma. Sbb nk knalkn ak dgn ank kwan dia katanya." Terang Mira pnjang lebar.
Ernie hnya mnganggukkn kpalanya.
" Ok, so critenye kau tk nak jmpa mamat tu la ni?" Soal Ernie.
Mira hnya mngangguk.
" Hnsem tak?" Ernie trsenyum smbil mngangkat kningnya.
" Ek eleh, kau ni. Gatal ye. Bgi tau laki kau kang hah..pdan muka. Msti la hnsem" Kata Mira.
" Ak bukan apa babe, ak tknk la laki kau nnti indah kabar dri rupa. So, dh kau kata hnsem, knpa msih bingung lagi?" Soal Ernie.
" Babe, dh muka hnsem mcm tu mustahil la tk playboy. Lgipun ak bkan apa, ak cuma tkut nnti bila dia dh dpt ape yg die nak..dia blah mcm tu je. Ak bukan apa, ak msih fobia kot dgn Ihsan tu," Muka Mira kmbali mendung.
Ernie mrapati Mira.
" Babe, tk smua llki mcm Ihsan. Lgipun Ihsan tu crite kau yg lpas kot. Kau tk pyh la nk ungkit crite yg lame. Klau kau ungkit, smpai bila² pun, kau tk kwin². Kau nk d gelar andartu?" Kata² Ernie itu sdikit sbnyak di iyakn oleh Mira dlm diam.
PUAS brborak, akhirnya Mira mminta diri utk bredar.
Entah mngapa pada ptang itu hati Mira trgerak utk mkn roti cnai mamak feveretnya.
Dia pun mmbelok msuk ke parking kreta yg tdak jauh dari kdai trsebut.
Sdang asyik mnikmati roti cnai 3 kping smbil matanya tk lpas mmandang ignya, dia d sapa oleh sseorng dari blakang.
" Tengku Amira Rizzani, right?" Sapa suara itu.
Mira mnoleh kearah suara itu, alangkah trkejutnya dia apabila org yg slama ini jauh tlah kmbali mnyapa matanya.
-------------------------------------------------------------
Sory klau critanya pndek dn bosan.🙏. Ptng² mcm ni mood nk on9 jer..hehehe..apa² pun jgn lupa VOTE ya?.sory klau ada typo😅. Klau tk puas hti dgn jln critanya..mhon komen je..author ok je😄..much love to all readers😘
YOU ARE READING
Suami Aku Arkitek Cinta!!!
RomanceHope enjoy dgn crita sya yg tak sberapa ni❤ Terima kasih pada yang sudi support! Loveyou alls!!