Bab 19

4.5K 145 0
                                    

"Sayang," Kata Shah smbil menggoyangkan badan isterinya yang bertutup dengan comforter. Mira membuka matanya perlahan. Dia melihat Shah siap memakai songkok.

Mamat ni nak pegi kenduri ka ape??

"Sayang, bangun pegi mandi. Kita solat subuh jemaah. Cepat. Abang tunggu." Kata Shah yang melihat isterinya dalam keadaan mamai.

Mira mengambil bathrobe di kepala katil lalu disarung ke tubuhnya. Shah duduk dihadapan televisyen.

MIRA mengaminkan doa Shah seperti selalu. Saat bibirnya yang lembap itu menyentuh tangan milik Shah, segenap tubuh Shah berasa tenang. Dahi isterinya dikucup lembut.

Mereka saling tersnyum. Bahagia. Ya, itu yang mereka rasakan saat itu.

Sedang asyik melipat telekung, Shah memeluk isterinya dari arah belakang. Dia mendiamkan diri sahaja.

Dia berpaling. Anak mata Shah yang redup itu membuatkan dia melentokkan kepalanya ke dada bidang milik Shah. Ubun²nya dikucup.

Shah mengangkat tubuh genitnya lalu dibaringkan diatas katil. Mira hanya tersenyum malu. Pristiwa smlm masih hngat terasa. Shah mengucup lembut dahi isterinya.

SHAH memaut pinggang isterinya. Dari hotel smpai ke mall itulah tindakan Shah. Pnat d paut pinggang, Mira mleraikn tautan itu dn mnggenggam jari jemari Shah.

Dari 1 kdai ke 1 kdai mreka lewati akhirnya mreka pun kmbali ke hotel.

Mira mngemas pkaian mreka krana esok mreka hrus brgerak blik smula. Bnyak kerja yg trtangguh spnjang honeymoon mreka. Pnat mngemas dia brbaring d sbelah Shah yg sdang mnonton tv.

Dia memaut lngan sasa itu. Shah brpaling mlihat wjahnya. Mira trsnyum.

"Abng, trima kasih sbb memahami Mira. Trima kasih sbb slalu sbr dgn Mira. Trima ksih sbb syg Mira. Mira brsyukur sgt dpt syg abng. Mira jnji, Mira akn jdi isteri yg baik dan taat kpada suami. Terima kasih" Kata Mira, syahdu.

"Tiada apa yg prlu syg terima kasih dkt abng. Abng cuma nk syg tau, yg sayg ni akn jadi prmpuan yg prtama dn trakhir dlm hati abng. Trima ksih sbb suda bgi abng pluang utk buktikn yang abng btul² cnta dan syg dekat syg" Kata Shah kmudian mngucup dahi isterinya. Kpala Mira d usap lmbut. Dia hnya mmbiarkn isterinya brmnja dgnnya.

Dia mmeluk erat isterinya.

'Ya Allah, terima kasih kerana Engkau telah hdir kn sinar kbahagiaan dlm keluarga ku. Smoga kbahagiaan ini kekal hingga ke SyurgaMu.' Doa Mira d dlm hti.

-------------------------------------------------------------
SORRY SANGAT² SEBAB LAMBAT UPDATE. LATELY BUSY.. JADI CERITA PUN 'MEMBUSYKAN' DIRI SENDIRI JUGAK.. HAHAHAH.. btw.. THANK YOU VERY MUCH YANG SUDAH BAGI VOTE. JANGAN LUPA VOTE LAGI. MUAHH

Suami Aku Arkitek Cinta!!!Where stories live. Discover now