Bab 3

7K 226 0
                                    

Hri yg sgt mmbosankn bgi Mira. Dia mncapai iPhone7nya lalu mmbuka peti wassap. Kosong. Dia mlempar iPhone7nya ke atas tilam empuk saiz queen itu. Gila nak baling tlefon mhal tu pegi lantai!!

Dia trun pula ke tingkat bwah. Dia dpt mlihat dgn jelas papanya dduk d ruang tamu smbil mnonton tv. Dia brlalu trus ke dapur bagi mnghilangkn dhaga tekaknya.

Dia mngambil dduk d sbelah papanya.

"Mira, papa nak ckp something ni dkt Mira." Tengku Zarif mmbuka kata.

"Apa dia?" Soal Mira smbil matanya tk lepas memndang kca tv.

" Dah lama papa dn mama tak tngok Mira mcm abg² kmu tu." Kata Tengku Zarif. Mira mngerutkan dahinya.

" Apa yg papa nk ckp ni? Straight to the point la papa." Kata Mira smbil mletak gelas fresh orange itu d ats meja.

" Ye la. Papa dn mama nak juga tngok Mira ni kluar dating ke. Mira ni papa tngok sbuk mmnjang. Klau cuti dduk ruma je. Takde ke doktor² yg Mira brknan dkt hospital tu?" Terang Tengku Zarif.

Mira mnarik nafas pnjang kmudian trsnyum manis kpada papanya.

" Pa. Mira rsa la kan, tkdenya yg nk kat Mira ni. Siapalah yg nk kwan dgn doktor kut. Lgipun pa, jdoh Mira blum smpai lagi kut." Mira mmbals kata² papanya dgn snyumn yg tdak lekang dri wajahnya.

" So, Mira tkde calon lgi la ni?" Soal Tengku Zarif mminta kpastian.

Mira hnya mngangguk. Tengku Zarif trsnyum.

MIRA bngkit dri dduknya. Dia brjlan mundar- mndir d dlm bliknya. Soalan Tengku Zarif tdi amat mmbuatknnya tak snang dduk.

Tmbahn pula, esok mlm rkan papanya dn skeluarga dtg ke ruma utk mkn mlm brsama. Dia brtmbah runsing.

' Tkkan papa nk calon kn ak dgn ank kwan dia kot. Rupa..bole tahan but, sdia ka ak?' Mira brdiri d balkoni bliknya. Mncari ketenangn knonnya.

Dia rsa brsalah jika prmintaan papanya tdi tdak d tunaikn. Dia amat menyayangi papanya.

' Takkan ak nk khwin dgn mamat tu pulak. Entah² playboy. Ye la. Dah la kaya, hnsem pulak tu. Tak caye la ak klau tak playboy.' Dia mula brbicara sndri dgn mindanya.

Dia mnggelengkn kpalanya lalu brsiap utk brjumpa dgn Ernie.

' Ya, Ernie saja yg ak bole rjuk saat ini' Dia trsenyum lalu mncapai knci Mercedesnya.

-------------------------------------------------------------
Sorry crita bosan dn pndek. Sorry kalau ada typo. Terus vote ya!! Lev u readers😘

Suami Aku Arkitek Cinta!!!Where stories live. Discover now