Mira memarkirkn kretanya d parking lot yg mmng dsdiakn utknya. Dia mncapai briefcasenya lalu mlngkah msuk ke hospital itu.
Smpai shaja dia d ofis, dia trus mngenakn kot putih yg d ltakkan pda blakang krusinya. Dia mncapai sgala klengkapnnya lalu brgerak ke blik bedah.
Dia mmberi slm sbelum msuk ke wad itu. Dpt d lihat dgn jelas skujur tbug yg pnuh dgn luka dn drah. Pesakitnya itu mrupakan seorang mngsa kmalangn jln raya.
Mlihat drah yg melumuri wjah mngsa itu, dia sgera mlakukan tugasnya. Dgn lafaz bismillah dia mula mnggunting bju mngsa itu mnakala jururwatnya yg lain mmbasuh luka rngan yg lain.
SETELAH hmpir sejam melakukan tugas itu, mreka mnarik nfas lega krana brjaya mnyelamatkn seorang lgi hamba Allah.
Ktika kakinya melangkah kluar dari blik bdah itu, dia d hmpiri oleh seorng lelaki tua dn psangnnya. Sperti biasa dia mnenangkn dan mncritakn hal selanjutnya kmudian brlalu ke pjabatnya.
Dia mnghela nfas lega. Tugas sbagai seorng doktor pkar bedah adalah cita²nya. Walaupun prnah d tentang oleh ahli kluarganya dhulu nmun dia ttap dngn kputusannya. Papa dan mamanya juga trpksa mnerima kptusnnya itu.
Dia mmbuka buku catatan hriannya. Dia mnulis sgala tugas yg selesai d lkukannya.
Sedar tak sdar, jam mula mnunjuk ke angka 1. Dia mngambil kunci kretanya lalu brgerak tnang pulang ke rumahnya. Pda mulanya dia agak takut pulang larut mlm, ttapi lama klmaan dia mnjadi trbiasa dgn cra hdupnya.
DIA msuk ke blik mndi bgi mmbersihkn dirinya kmudian mrehatkn bdnnya.
-------------------------------------------------------------
SO SORRY KLAU BORING🙏. TAKDE IDEA TNGH MLM MCM NI😬. BTW..DON'T 4GET TO VOTE!! SORRY KLAU ADA TYPO🙏
YOU ARE READING
Suami Aku Arkitek Cinta!!!
RomanceHope enjoy dgn crita sya yg tak sberapa ni❤ Terima kasih pada yang sudi support! Loveyou alls!!