"Terima kasih dn slamat jln, puan." Sapa pramugari itu kpadanya. Dia skadar trsnyum dn mngangguk. Tau-tau je pramugari tu yang aku ni orang Melayu. huhu~
Angin sejuk lntas mnyapa wjah mulusnya. Angin sjuk itu prnah menyapa wajahnya 12 tahun yg lalu. Dia lntas brgerak msuk ke dlm lapangn terbang Jepun itu utk mengambil bagasinya.
Kemudian dia menaiki teksi utk ke rumahnya. Sepanjang perjalanan itu, dia hanya mendiamkn diri utk menikmati panorama Jepun yg indah dan maju.
SHANGRI-LA EXECUTIVE CONDOMINIUM.
Dia memasukkn kunci lalu memulas tombol pintu yg d tinggalkannya sejak 12 thun yg lalu. Keadaan rumahnya bersih dn teratur. Mana taknya, dia meminta pembantu rumah utk membersihkan rumahnya. Kalau tak..hemm..harap la dia nak kemas😅.
Dia meletakkn bagasinya yg telah d angkat oleh pmandu teksi tadi dalam biliknya.
'Emm, kemas' gumamnya. Dia membuka langsir lalu duduk d balkoni rumahnya itu.
"Finally, sampai jugak kita, kan baby?" katanya smbil mngusap prutnya.
"Jepun, 12 thun aku tinggalkn kau. Akhirnya, aku datang semula atas sebab yang sama. Ya Allah, andai di sini aku menemui kekuatan ku smula, bantula aku dlm mnjalani khidupan seterusnya." Gumamnya sndirian.
KAKINYA melangkah prlahan mnyusuri jalan kecil yang dihiasi dengan pelbagai jenis bunga tulip di sepanjang jalan itu. Dia mnghirup udara segar dan nyaman itu.
"Umi ! There you are." Kata suara comel itu. Dia mmandang ke arah suara itu. Dia malemparkan snyuman.
"Airil dari mana? Puas umi cari Airil dwgn Aunty Laila." Soal Mira ke arah anak llakinya. Dan Laila pembntu rumahnya. Laila hnya trsnyum memandangnya.
"Airil dari cari bunga tulip warna merah. Kan umi suka bunga tulip merah?" Kata Airil petah. Mira hnya trsnyum smbil mngusap lembut kpala anaknya.
"tadi, Airil tak jumpa pun bunga tulip ni. Tapi, ada sorang pacik hensem tolong Airil carikan bunga ni untuk umi. heheh" Petah Airil berkata-kata biarpun umurnya baru menginjak 3 tahun 2 bulan.
Mira tidak bimbang akan anaknya hilang atau akan diculik, kerana taman bunga tulip tersebut milik rakannya sewaktu menuntut di universiti dulu. Lagipun, Airil merupakan pengunjung tetap di taman itu😂
" Okey la Umi, Airil nak cari bunga untuk Aunty Laila la pulak. Bai, jumpa nanti ya?" kata Airil sambil berlari anak menuju ke sebuah bukit.
"Sayang, stay safe," Namun, kata² Mira tidak diendahkannya.
"Puan," Kata Laila sebelum mengejar langkah kecil Airil. Laila merupakan pengasuh Airil sejak lahir lagi. Dia la yang menjaga kebajikan Airil sepanjang ketiadaan Mira sewaktu bertugas.
" Kenapa awak nak minta transfer? Jauh pulak tu. Inikan hospital awak? Saya taknak la take over tugas awak kat sini." Kata Dr.Syaza.
"Alah doktor, bukannya saya nak resign ke ape.. saya nak minta transfer je pun. awak just take over dari sini je. Saya taknak la tutup hospital ni. So, saya serahkan tugas dan tanggungjawab ni untuk awak." Kata Mira, lemah.
"Tapi Mira, ini hospital milik awak. Hasil titik peluh awak. Saya taknak la." Bantah Dr. Syaza.
"Okey fine, awak just jaga hospital ni sepanjang ketiadaan saya. Saya pergi tak lama mana pun, doktor" Kata Mira sambil menggengam erat tangan Dr.Syaza untuk meraih simpatinya demi hospital kesayangannya.
Dengan keluhan yang berat, Dr.Syaza menurut kehendak Mira. Dia berasa tidak sedap hati kerana perangai Mira berubah sedemikian sehingga sanggup melepaskan hospital kesayangannya.
'Jepun. Jauh Mira membawa diri. Apa masalah Mira, dia harus mencari sebabnya. Harus.' Detik hati kecil Dr. Syaza.
Mira membetulkan rambutnya yang agak kusut ditiup oleh angin. Dia menyusuri jalan yang dipenuhi pokok yang terdapat gantungan loceng.
Dia mencapai sebuah loceng dan membunyikannya. Bunyian loceng yang tidak pernah berhenti itu membuatnya damai. Kata orang tempatan disitu, jika loceng dibunyikan.. maka buat la hajat. Manatau dikabulkan. Mira memejam mata lalu membuat hajat.
'Haishh, syirik. Mira, Mira.' Getus hatinya sambil membuka matanya. Alangkah terkejutnya dia saat terpandang sosok tubuh itu.
Lelaki yang....
😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳
What? What happen? Naa ahh, jangan cakap Shah cari Mira sampai Jepun😡.
chill². take a deep breath guys... i know what all of you feel..
Keep VOTING and COMMENT guyss.. love you readers💕
YOU ARE READING
Suami Aku Arkitek Cinta!!!
RomanceHope enjoy dgn crita sya yg tak sberapa ni❤ Terima kasih pada yang sudi support! Loveyou alls!!