Ψ...
Ψ GOG & MAGOG Ψ
Efsaneye göre, Tanrı melekler, iblisler ve cinlerle beraber bir kavim daha yarattı. Bu kavmin sayısı deniz kumu kadar çoktu. Bozgunculuk yapıp tıpkı şeytan gibi itaat etmeyen bu kavmi Tanrı yer yüzüne hapsetmek yerine yeraltına hapsetti.
Bir çok efsaneye göre bu kavim dünyanın sonu geldiğinde yeraltı zindanından çıkacak ve şeytan tarafından yönetilecekti. Yine bir çok efsane ve kutsal kitaba göre bu kavim Gog ve Magog'du. Bir diğerine göre Yecüc ve Mecüc.
Efsanede Eski Ahite göre Britanya'nın kurucusu Brutus'un karşılaştığı devasa büyüklükteki insan yiyen bir devdi Gog. Ortaçağ'a ait bir başka Britanya söylencesinde ise Hıristiyan karşıtlığıyla ünlenen Roma imparatoru Diokletian'ın kocalarını öldüren 33 kızından doğan çocuklardan geri kalan iki devdi Gog ve Magog.
İbrani Kutsal Kitabıʼnda Eski Ahite göre Gog bir kişi ve Magog onun toprağı olarak görülürdü.
Hezekiel 38:2-3
Yaratılış 10'da ise Magog bir insandı.Bir diğer efsanede Zülkarneyn'in doğu seferinde karşılaştığı bu kavmin ismi Yecüc ve Mecüc'dü. Zülkarneyn'nin bir halkın yardımıyla bir set inşa ederek bu kavmi kıyamet gününe değin muhafaza ettiği, kıyamet öncesinde Yecüc ve Mecüc'ün bu seddi yıkarak saldırıya geçeceği bildirilmekteydi. Yecüc ve Mecüc geçmişte yaşamış çok kısa boylu, atlı savaşçılar olarak tasvir edilmekteydi.
Roma döneminde İskenderin "İskender kapısı"nı inşa etmesiyle onlar adına bir efsane üretilir ki buna göre kapı bu kavmi engellemek üzerine inşa edilmiştir. Ama tüm bunlar yalnızca bir efsane olarak kalmadı.
İblis olan Agares toprağa hükmederek ve insan olan Lilith yapmış olduğu büyüyle Gog ve Mogog'un yeraltı zindanından çıkmasına yol açtı. Tüm efsanelerde şeytan bozgunluk yapan kavime önderlik edecek olarak gösterildiyse bile bu efsanenin en masumuydu Lucifer.
Ψ
ŞİMDİ OKUDUĞUN
CEHENNET Ψ
Fantasy... Efsaneye göre en kudretli melek olan şeytan haddini aşıp cennetten kovulduğunda yeryüzüne sürgün edilmiş. Dünyaya indiğinde beraberinde kötülük ve laneti de getirmiş. İlk olarak ayak bastığı topraklar kuraklaşmaya başlamış. Sular çekilmiş, hayv...