Dah tiga minggu kejadian masa PSV tu berlalu.... Dan.... Haishhh, camne nak kata erk? Entah la jantung aku ni dia punya dup dap dup dap tu lain macam dari hari2 sebelum kejadian. Lagi membingungkan bila dup dap dia tu hanya berlagu time aku tengok si nerdy tu. Kat lelaki lain takde la pulak!Hairan aku. Apa istimewanya si nerdy tu aku tak tahu. Nak kata rupa dia ala2 instafamous terkenal takde la pulak. Kalau masuk ujibakat confirm dia yang first tersingkir tau! Muahahahah!
Cepat2 aku beristighfar. Diri aku pun tak lepas ujibakat ratu cantik dunia, ada hati nak mengutuk anak orang! Huhu,dasar tak sedar diri betul!
"Weh,Arumi! Aku perasan sejak dua menjak ni kau selalu je termenung. Ada masalah ke??",tanya syuha menghetikan lamunanku. Lantas aku menggelengkan kepala dan berkata,"takde pape la"..
"Yelah tu,macam la aku tak kenal kau tu kalau normal macam mane...",komen Syuha yang masih tidak berpuas hati dengan jawapanku. Aku hanya tersenyum mendengarnya.
"One more thing,kitorang perasan kau selalu senyum sorang2..apekes doh??? Kau gila bayang ke apa??",tanya Meen pula. Semua disitu menyokong kata2 Meen.
Aku memandang mereka pelik. Senyum sorang2??? Entah,aku pun tak perasan bila masa aku buat camtu!
"Takdelah... Saje nak beri sedekah kat orang sekeliling..salah ke???",balasku tenang.
"Kot ye pun nak beri sedekah,tengok la tempatnya. Ni duk senyum sorang2.kau tahu tak kalau orang lain tengok diorang kata apa? Gila bayang!",omel Auda.
Aku menghela nafas lalu menyambung homework yang tertunda.
"Kau dengar tak apa yang aku kata ni,Arumi???",tanya Auda apabila melihat aku tidak memberi respon.
"Yelah Annur Ar-Raudhah sahabatkuuuuu. Arumi Syauqina dengarrrr",sengaja aku balas kuat2. Auda menganggukkan kepala.
"Good2",pujinya lalu menyambung bacaan novelnya. Semua disitu fokus pada kerja masing2. Dah jadi kebiasaan kami waktu petang sebegini untuk berkumpul beramai2 di pondok berdekatan dan buat kerja masing2 sambil berborak.
Sedang elok aku nak tumpukan semula pandanganku pada homework,aku rasa seakan2 dipanggil2 untuk melihat straight ke depanku yang merupakan jalan bertar dan....
Terserlah la si nerdy atau lebih sopan kupanggil Arief Mulhim Abdullah itu menghiasi mataku. Dia sedang berjalan bersama rakan2nya menuju ke padang sekolah.
Dup! Dap! Dup! Dap!
Jantung berdegup laju seperti kebiasaannya tatkala melihat dia. Ya Allah,kenapa masih begini???
"Aku dapat dengar jantungkau berdegup,Arumi.",tegur Mia disebelah kiriku. Aku yang terperanjat dengan teguran mengejut itu terus berpaling ke arah Mia.
"Hah??...",tanyaku spontan. Mia memandangku risau.
"Kau sakit eh,Arumi?? Kau jangan macam ni doh...aku ada baca satu artikel ni. Dia kata kalau degupan jantung seseorang tu laju maknanya dia ada masalah jantung. Dan penyakit tu boleh bawa kepada kematian tau,Arumi!",terang Mia panjang lebar. Semua disitu terus beri sepenuh tumpuan kat aku lepas Mia sebut perkataan 'mati'.
Krik. Krik. Krik. Krik.
"Cop2! Sudah sudah sudah... Sampai kesitu kau ye,Mia! Aku takdelah sampai nak ada sakit jantung bagai. Think positive,okey??",aku cuba menenangkan keadaan. Semua disitu menarik nafas lega...
***************
Di malam hari...lepas study...
YOU ARE READING
Dia Pengawas Nerd Aku!!! ✔
Teen Fiction#10 IN TEEN FICTION (25/01/2018) Perempuan memang pantang jumpa lelaki handsome dan hot ni. Mulalah mereka jerit meroyan jatuh pengsan dan seumpamanya. Tapi aku berbeza. Aku ditakdirkan jatuh cinta... Dengan orang yang manusia gelarkan 'nerd' dan 'b...