Seminggu kemudian...Hari ini ada majlis temu murni ibu bapa pelajar2 form 3 dan form 5. So,of course la cikgu2 tak masuk kelas! Aku dan beberapa orang rakan sekelasku dah book awal2 pondok depan kelas kami. Macam2 yang kami buat. Dari bergossip hal lelaki hidung belang sehinggalah cerita2 horror. Dari cerita horror tu pulak kami membincangkan hal2 dunia.
Tup tap tup tap datang seorang sahabat ni ingatkan kami tahun depan dah SPM. Allahu Akbar, senyap kejap member2.
"Weh,bosan la. tak nak main game ke??",tanya Aifa.
"Hurm...game apa??",tanya Syasya pula.
"Game 'silent killer' jom!",cadang Adni .
"Weh,game tu! Lama tak main doo~",ujarku teruja. Adni dah tersengih memandangku.
"Hurm... okay,deal.",setuju Aifa diikuti Syasya.
Sehelai sticky note dikoyak empat bahagian dan ditulis 'Killer', 'Vampire', 'Inspector' dan 'Protector'.
Baiklah, cara nak main game ni. masing2 akan dapat satu lipatan kertas kecil dan secara senyap2 masing2 kena buka kertas tu dan tengok watak apa yang mereka dapat. Then, Yang baik kena teka siapa yang jahat. Contohnya, giliran first Inspector kena teka siapa Killer. Kalau dia berjaya teka, dia boleh pergi ke peringkat seterusnya iaitu cari siapa Vampire. Tapi kalau tekaan dia salah atau sebelum sempat teka lagi dah dapat kenyitan mata dari Killer, dia mati. Tiba giliran Protector pula kena teka siapa Vampire. Begitulah gamenya sampailah angkatan mana yang mati dulu. Kalau yang baik mati dulu, maka itu bermakna yang jahat menang. begitulah sebaliknya.
Game ni sebenarnya kena ramai pemain baru best. Paling kena berhati2 bila tengah cari siapa killer or seangkatan dengannya mengikut giliran. Kalau time tu giliran Killer maka hanya Killer sahaja yang dibenarkan kenyit mata. Kenyitan mata dia tu dia kena bagi secara senyap2. Kalau anda pegang watak baik, dapat je kenyitan mata daripada penjahat anda dikira kalah. (Hope Faham la ye. Author tak reti nak terangkan camne lagi 😅)
Back to story, setelah selesai melipat kertas2 tersebut, Aifa melempar kertas itu secara rawak dan serentak. Maka berebutlah empat orang kanak2 Ribena mengambil kertas yang berkenan di hati mereka.
Aku membuka kertas tersebut. So, I'm a Protector! Fuh, nasib tak jadi main character! Masing2 saling berpandangan.
"Okay, round pertama. Macam biasa, Inspector kena cari Killer.",kata Syasya dan bermulalah game ini.
Aku acah2 tengok kawasan sekeliling. Nak tengok tiga orang kat depan aku ni memang cari nahas sikit. sebab, aku tak tahu mana satu baik dan mana satu jahat. Semua ini adalah rahsia. Kalau aku tahu mana satu yang jahat pun, sama ada aku berjaya teka masa giliran aku nanti atau aku dapat kenyitan mata.
So, baik beware dari awal daripada mati awal! Aku lihat sekumpulan geng PBH itu lalu dari jauh. Hurmmm... nampaknya nak lalu depan kelas kami! Aku hanya buat2 tak nampak dan berpaling ke arah lain.
Geng PBH itu semakin dekat dengan kami dan aku dapat rasakan ada Mulhim dalam kalangan mereka. Ermm, tipulah kalau tak ada. satu geng kan!
Mereka kini lalu di hadapan kelasku. Entah kenapa tapi mata aku rasa terbawa2 ke arah Mulhim yang juga sedang memandangku. Tiba2 waktu yang berputaran terasa perlahan dan kami bertentangan mata. Bersama senyuman nerd plus egonya dia memandang aku dan... satu kenyitan mata dia hadiahkan kepada aku.
YOU ARE READING
Dia Pengawas Nerd Aku!!! ✔
Teen Fiction#10 IN TEEN FICTION (25/01/2018) Perempuan memang pantang jumpa lelaki handsome dan hot ni. Mulalah mereka jerit meroyan jatuh pengsan dan seumpamanya. Tapi aku berbeza. Aku ditakdirkan jatuh cinta... Dengan orang yang manusia gelarkan 'nerd' dan 'b...