-

5.9K 356 37
                                    

Mac 2016...

             Sedang kusyuk aku menelaah subjek Bahasa Arab di sebuah pondok,Syuha hadir lalu menegur aku.

"Weh,Arumi! Kau tahu kan next week budak perempuan kelas 3 Al Ikram dengan budak lelaki kelas 3 Al Hassan pergi kem Tok Wal untuk trip ketiga punya kan?",tanya Syuha.

"Ye,aku tahu...",balasku perlahan. Bukan sebab tengah kusyuk sangat. Tapi sebab tetiba rasa berdebar tak tentu pasal.

"Habis la kauuuuuuu! Masuk dalam lumpur,lepastu ada nightwalk. Hantu dia tu....pergghhh..seram!",Syuha menyakatku.

"Err...seriously kena buat semua tu???",tanyaku bagi kepastian. Syuha mengangguk.

"Kau kena berkawad bagai...lepastu dia bagi makan 15 minit je,mandi 30 minit je....kalau bab masa berkumpul pulak, Pergghh! Memang kena on time punya la! Seorang je yang lambat,semua kena ketuk ketampi tau!",bersemangat si Syuha ni menyakat aku. Al maklumlah,orang tu dah pergi masa trip pertama!!!

"err...garang ke camp comander dia?",tanyaku lagi.

"of course la garang! Kalau kau nak tahu,kem tu nama je kem jati diri. Tapi sebenarnya lebih kepada kem askar tau!",jawab Syuha. Aku terfikir2..err....

"kau takut eh???",tanya Syuha sinis.

"eh,mana ada!",aku cuba untuk cover line.

"okey,kalau macam tu...we will see!",ujar Syuha sambil terus mengukir senyum sinisnya.

Kurang asam punya member.

*************

Malam sebelum kem...

           Baju dah siap,kasut sukan pun dah ada,barangan mandi nanti letak dannnnnn biskut dan air mineral wajib bawak! Bukan apa,takut lapar tengah2 malam ada la jugak benda nak kunyah2 kan? Hueh hueh. Selesai!

         Kem Jati Diri,I'm ready to go! Aku mengerling jam di dinding bilik. Dah pukul 12 tengah malam. Bilik pun dah sunyi sebab majoriti ahli dah hanyut dibuai mimpi.

         Aku menghempaskan diriku di atas katil. Perghhhh,ni first time tau aku pergi kem2 macam ni. Aku terfikir2 macam mana tempat dia sebenarnya? Bilik tidur dia macam mana??? Aku ada try pujuk si Syuha tu suruh dia terangkan dengan lebih terperinci pasal tempat tu. Tapi,dia kata semua yang pergi satu trip dengan dia tu dah diberi amanah oleh Tok Wal untuk tidak memberitahu sesiapa pasal keadaan tempat tu. Trip kedua pun sama. So...arrgghhh! Tunggu esok je la! Time to sleep!!!

********

"Baiklah,para calon PT3 sekalian,bas untuk trip kedua akan bergerak sekarang.",pengumuman daripada cikgu kaunseling kami,Puan Siti dan sejurus selepas itu bas bergerak menuju ke destinasi.

       Aku perhatikan keadaan sekeliling. Semua tengah happy dan teruja nak sampai ke sana. Aku rasa aku seorang je kot yang tak berapa nak teruja sangat. Maklumlah,aku tak terbayang apa itu kem jati diri!

           Perjalanan mungkin mengambil masa satu jam. Aku membuang pandanganku ke arah luar tingkap bas,melihat keindahan alam. Hari yang mulai panas terik menyebabkan aku sedikit silau. Tiba2.....

"Cahaya mentari dipagi hari
Sinarnya kaburi pandanganku ini..."

         Lagu Terlalu Rindu nyanyian Elena Harris dimainkan dicorong radio. Aku terus bertukar mood jadi teruja!
Sumpah,aku pernah bayangkan saat ni. Berada di satu tempat yang sama dengan Mr.Nerdy tu dan lagu ni menjadi music background. Ah....so perfect!

       Baru sahaja aku ingin  berpaling ke belakang melihat Mr.Nerdy tu,driver bas kami telah menukar siaran lain. And aku be like 'krik2' sekejap. Hancusss sweet moment aku!

Dia Pengawas Nerd Aku!!! ✔Where stories live. Discover now