pARt_9

5.9K 307 0
                                    

            "Kenapa kau berhenti?.Kau..kau dah terpengaruh dengan kata-kata dia ke?". Soal Ariel ingin tahu.

            Tengku Zafreen mengengam kedua tangannya erat.

           Bibirnya diketap!.

            "Eh Zafreen,kau nak ke mana?!".Laung Ariel hairan apabila Tengku Zafreen tiba-tiba berpatah balik dan berjalan semula ke arah Melsa yang berada di atas pentas.

             Melsa tersenyum melihat Tengku Zafreen berpatah kembali ke arahnya.Nampaknya cara aku berkesan kali ni.Suara aku sedap sangat ke sampai Tengku Zafreen tergoda.Ini yang rasa nak libas rambut ni.

             Tengku Zafreen berdiri dihadapan pentas.Sangat hampir." Get down".Arah Tengku Zafreen dengan wajah seriusnya.

              "Why?.Saya belum habis nyayi lagi.Ada satu lagi lagu khas yang saya nak...." .

               "Just get down,Melsa Adreanna.".

                Melsa tersengih-sengih. "How sweet..You ingat nama I,Reen?".Melsa bertanya dengan nada teruja.

                " Ya".

            "I tahu you akan jatuh dengan...".

              " You jangan nak perasan.I ingat nama you pun sebab nama you sama dengan anjing yang i bela dengan New York dulu.Now,get down".Sambung Tengku Zafreen tanpa rasa serba-salah.

            Melsa mencebik.

           Chehh!.Aku yang hot ni dia cakap macam anjing?.Hello!.Aku ni burung merak ya.

             "I tak nak!.Sukahati I lah nak turun ke tak.You sibuk kenapa?".

             " Enough Melsa!.You tahu tak apa yang you buat sekarang ni cuma malukan i?.Perangai macam budak-budak.Tak matang langsung.You ingat apa yang you buat ni akan buat i tergoda ke?.No lah!.You cuma buat I bertambah bencikan You".Ujar Tengku Zafreen dengan suara yang dikawal tetapi masih dapat didengari dengan jelas oleh Melsa.

            "Salah ke I nak luahkan perasaan i?". Melsa bertanya dengan suara yang serius.Pandangan mata Tengku Zafreen ditentang.

              " Salah kalau orang tu I.Dah turun!.Nak turun pun susah".Bebel Tengku Zafreen lalu menarik kaki Melsa yang berada di atas pentas.

             "Zafreen,you buat apa ni?!".Tersentak Melsa apabila Tengku Zafreen menarik kakinya secara tiba-tiba.

              " Turun!"

                 "No!".

               " Turun!".

               "No!".

                  " Degil!".Serentak dengan itu Tengku Zafreen menarik kaki Melsa dengan kuat menyebabkan Melsa yang belum bersedia hilang keseimbangan lalu terjatuh daripada pentas.Namun,belum sempat tubuh Melsa jatuh menyembah tanah,terasa seseorang menyambutnya.

          "Zaf..zafreen". Melsa bersuara.Pandangannya bertaut dengan Tengku Zafreen.Leher Tengku Zafreen dirangkul erat.Takut terjatuh.

            " Woooooooooooo".
Terdengat sorakkan daripada orang ramai.

              Melsa tersengih.Apa aku mimpi semalam ni?.Kenapa ku bertuah sangat hari ni?.Cair hati aku bila tengok Tengku Zafreen depan-depan macam ni.Haishh..Namun,senyuman Melsa tidak bertahan lama...

       "Sorry.My bad!".Tanpa amaran Tengku Zafreen melepaskan tubuh Melsa ke tanah.

           " Aduhh!".Melsa mengaduh kesakitan.

Call Me SayangWhere stories live. Discover now