I try to escape but I can't....
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
"Then love me not him".
"I...I will".
Danny tersenyum sinis."Fine!.You ikut I,I akan lepaskan dia".
Melsa mengangguk pantas.
Tanpa membuang masa,Danny segera menarik tangan Melsa mendekatinya lalu mengisyaratkan anak buahnya supaya melepaskan Tengku Zafreen.
Melsa hanya mampu mengikuti langkah Danny.Biarlah dia mengalah asalkan Tengku Zafreen selamat.
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
Danny tersenyum lebar apabila melihat Melsa yang sudah terlena di sampingnya.Pipi Melsa dibelai-belai lembut tetapi perbuatannya itu hanya bertahan buat seketika apabila Melsa tersedar lalu menolak tubuhnya menjauh."You nak buat apa ni?!".Jerkah Melsa apabila melihat tubuh Danny begitu hampir dengannya.Danny hanya membuat bodoh dengan amarannya."Kita dekat mana ni?".Soal Melsa dengan suara yang mendatar saat melihat kereta yang dinaikinya sudah berhenti dihadapan sebuah rumah.
"Rumah kita lah sayang.Hanya ada you dengan I.Jauh daripada semua orang".Jawap Danny selamba.
Melsa menoleh pada Danny semula."Ru..rumah kita?.You bawa I pergi mana ni,Danny?.I nak balik.Please".Ujar Melsa resah.Bimbang kalau Danny mengapa-apakannya.
"Balik?.You tak boleh balik!".Bantah Danny sambil memegang sebelah tangan Melsa kuat.
"I cakap I nak balik,I nak balik lah!".Bentak Melsa lalu menepis tangan Danny.Baru sahaja Melsa mahu membuka pintu kereta,kata-kata Danny menghalang perbuatannya.
"Okay!.Silakan keluar kalau you nak.Keluar! Tapi ingat Melsa,sekali you keluar..lelaki bodoh tu akan jadi galang gantinya!".
Tangan Melsa menjauh daripada pintu kereta.Wajah Danny dipandang dengan perasaan bercampur-baur.
"You dah buat pilihan semalam.You pilih I bukan dia.Kenapa you tak stay aje dengan pilihan you tu?".Jari Danny naik menyentuh pipi Melsa manakala sebelah tangannya lagi menekan tangan Melsa kuat."You cuma perlu ada dengan I aje...dan lelaki tu akan selamat".Danny merapatkan wajahnya dengan Melsa.
Melsa memejamkan kelopak matanya bersama airmata yang mulai mengalir.Semuanya berulang.Sekali lagi aku berkorban untuk cinta yang tak pernah menjadi milik aku.Aku tak kuat...aku tak mampu..walaupun untuk lindungi diri aku sendiri.
'Make me.Make me love you,Melsa.Will you marry me?'.
"Penipu".Melsa bersuara perlahan dan serentak dengan itu pintu kereta disebelahnya dibuka daripada luar lalu Melsa ditarik keluar daripada kereta.
Melsa tersentak apabila sebelah tangannya digengam erat.Perlahan-lahan Melsa mendongak.Tengku Zafreen.Tengku Zafreen masih berpakaian semalam dengan rambut yang berserabut,Melsa pandang lama.
Danny yang melihat segera keluar daripada kereta lalu menghampiri Tengku Zafreen dan Melsa."Kau lagi!.Kau memang cari pasal betul!.Dia....".Danny menunjuk ke arah Melsa."Dah setuju nak ikut aku".
Tengku Zafreen tersenyum sinis.
"Dia setuju tapi aku tak cakap pun yang aku setuju.Kau ingat senang-senang aku nak lepaskan dia dekat kau?.Perempuan murahan ni milik aku dan takkan pernah jadi milik kau!".Balasnya sinis.
YOU ARE READING
Call Me Sayang
RomanceBook 2 (Boy Like You Romance) WARNING! BELUM DIEDIT. CERITA NI DITULIS MASA ZAMAN SEKOLAH. JADI PENULISAN PUN AGAK KELAM KABUT..TYPO SANGAT-SANGATLAH BANYAK..FORMAT TAK BETUL..PEMIKIRAN PUN...SO IF YOU DON'T LIKE IT JUST WALK AWAY. BY THE WAY, HOPE...