pArt_22

8.2K 370 12
                                    

If you not come to me
I'll come to you

          ---------------------------------

          Belum sempat pintu lif tertutup,satu tangan terlebih dahulu menahan pintu lif itu daripada tertutup.Berderau darah Melsa melihat gerangan orang yang melangkah masuk ke dalam.

         Tengku Zafreen!.

           Gosh!!.

           Terkaku Melsa di tempatnya berdiri.Langsung tidak terkutik.Tengku Zafreen yang berdiri dibelakangnya tidak dipandang.Tenang Melsa...dia bukannya bijak sangat nak cam kau.

             "Sekarang".Kedengaran suara Tengku Zafreen yang sedanh bercakap di telefon.

            Dan...serentak dengan itu tiba-tiba terasa lif berhenti bergerak.

            Melsa menelan liur.Tak sedap hati!.Kedua tangannya digengam erat.Kedengaran tapak kaki Tengku Zafreen menghampirinya.Melsa memejamkan matanya apabila terasa deruan nafas Tengku Zafreen dibelakangnya.

          " Melsa Adreanna".Ujar Tengku Zafreen sinis.

             Melsa diam.

              Melihat tiada reaksi daripada Tengku Zafreen,tubuh Melsa dipusing kasar menghadapnya lalu ditolak ke dinding lif.

                "You're Melsa, right?".

                Senyap.

              " I'm not!".Balas Melsa dengan berani lalu menolak Tengku Zafreen menjauhinya.Langkahnya diatur menjauhi Tengku Zafreen tetapi Tengku Zafreen bertindak menarik tangannya dan sekali lagi Tengku Zafreen menolak Melsa ke dinding dengan kuat.Terjatuh jambangan bunga ditangan Melsa.

            Kaca mata hitam dan topeng mulut yang dipakai Melsa ditarik secara paksa.

               Melsa tergaman.

              Tengku Zafreen tersenyum mengejek.

              "Ohh..bukan Melsa?.Then who are you?". Perli Tengku Zafreen.Sebelah tangannya ditekapkan pada dinding.Tajam matanya menikam pandangan Melsa.

              " I nak keluar".Melsa bersuara.

               "Keluar lah.Ada i halang?.Takkan?".Balas Tengku Zafreen bersahaja.

                Melsa mengetap bibir.

              " Macam mana i nak keluar kalau you hentikan lif ni?!".Bentak Melsa geram.

                 "You tengah marah ke ni?".

            " Soalan bodoh apa yang you tanya ni?".

               "Kalau i soalan bodoh?.Habis apa yang you buat selama ni bijak sangat lah?!!". Bentak Tengku Zafreen bengang.Dinding yang berhampiran Melsa ditumbuk kuat.

            Terhenjut bahu Melsa.Habis hilang semangatnya sebentar tadi.Takut melihat wajah tegang Tengku Zafreen.

              " You kiss me and then you told me to forget you.Do you think who are you?!!".Tie dilehernya dilonggarkan lalu wajahnya dirapatkan dengan Melsa."Macam mana kalau aku rogol kau.Lepastu aku suruh kau lupakan semuanya.Fair kan?!!".Bisik Tengku Zafreen ditelinga Melsa.

             "Zaf..reen".

             " Ohh kau kenal aku".Tengku Zafreen membelai-belai rambut Melsa lembut bersama senyuman sinis. dibibirya."Kau bersubahat dengan semua orang.Kau buat aku macam orang bodoh.Orang bodoh yang percaya yang kau cuma khayalan aku!.Apa maksud kau buat semua ni,hah?.Kau nak game aku ke apa?!".Jari Tengku Zafreen menyentuh bibir Melsa yang hanya mendiamkan diri.Wajahnya didekatkan dengan Melsa.Semakin lama semakin mendekat.

            Melsa memejamkan matanya.Tangannya naik menyentuh dada sendiri."Reen..i...sesak..na..nafas".Kata Melsa tersekat-sekat menghentikan perbuatan Tengku Zafreen.

             Tengku Zafreen menjauhkan wajahnya daripada Melsa.Handphone dikeluarkan daripada poket seluar lalu nombor seseorang didail.Handphone ditekapkan pada telinga.Matanya tidak lepas daripada memandang Melsa.

                "Hello.On kan balik". Tengku Zafreen memberi arahan ringkas.

             Tidak sampai seminit,Pintu lif sudah terbuka kembali.Melsa yang menyedari akan hal itu pantas melangkah keluar tetapi sekali lagi pergelangan tangannya dipegang oleh Tengku Zafreen."Masuk bilik i .You jangan nak macam-macam.Cubalah menjerit,you tengoklah apa yang i akan buat". Ugut Tengku Zafreen dengan suara yang ditahan.Melsa ditarik dekat dengannya.

             Melsa terus diam.Tidak berani melawan Tengku Zafreen.

     
        -----------------------------------
Melsa ditolak masuk ke dalam dengan kasar lalu Tengku Zafreen mengunci pintu pejabatnya.Langkah diatur mendekati Melsa yang berdiri tidak jauh darinya." Dah tak sesak nafas?.Gaya tadi macam dah nak mati sangat".Perli Tengku Zafreen.

   .        Melsa pantas berpura-pura batuk.

             Tengku Zafreen ketawa sinis.

              "Stop play on me,Melsa".Ujar Tengku Zafreen yang sudah berdiri begitu hampir dengan Melsa.
   
               Melsa menapak ke belakang sedikit.Nafas panjang ditarik.Dia perlu keluar dari sini secepat yang mungkin sebelum Nayla mengetahuinya.Tengku Zafreen dipandang.Apa yang boleh i buat sekarang adalah menjauhkan diri.

          " I'm not play on you".

          "So,apa yang you cuba buat?"

           "Tak jelas lagi ke semua ni?.Kenapa i jauhkan diri daripada you?.Kenapa i tak jumpa you lagi?.Kenapa i hanya boleh jadi khayalan untuk you?".

             " What you talking about?".Soal Tengku Zafreen dengan wajah yang tegang.

              "Tunaikan janji.I janji dengan you kalau you keluar date dengan i,i akan tarik diri daripada jadi calon isteri you.I tengah buat apa yang patut i buat.Sekarang giliran you tunaikan janji you". Kata Melsa dengan payahnya.

            "Dalam perjanjian tu tak ada tertulis yang you boleh kiss i dan buat i macam orang bodoh". Ucap Tengku Zafreen tenang dan semakin mendekati Melsa.

              " That's my mistake.I'm sorry".

               "Than..take this as mistake too". Tengku Zafreen menarik Melsa rapat dengannya lalu bibirnya menyentuh bibir Melsa.

              Melsa tersentap hebat!.

            "I'll decide who will go and who will stay.Don't try to run away.I'll do more than this".





Call Me SayangWhere stories live. Discover now