pARt_43

9.4K 370 36
                                    

...Don't try to disappear...

_________________________
Melsa yang terlena di atas lantai membuka kelopak matanya perlahan-lahan apabila kesakitan mula menjalar diseluruh tubuhnya terutamanya pada bahagian kepala.Jam dinding yang menunjukkan jam 3 pagi itu dikerling sebelum Melsa bangun perlahan-lahan dengan payahnya.Luka di bahagian wajah dan tangannya langsung tidak dihiraukan.Membiarkan lukanya yang berdarah kering sendiri.

Baru sahaja Melsa mahu melangkah,perutnya terasa sakit yang amat.Melsa mengetap bibir menahan sakit sebelum menyambung langkahnya ke dapur.

Tersentak Melsa sebaik sahaja masuk ke dapur apabila melihat kelibat Tengku Zafreen di meja makan.Tanpa menghiraukan Tengku zafreen yang entah macam mana boleh masuk ke dalam rumahnya,Melsa bergerak ke arah peti sejuk.Peti sejuk dibuka lalu satu tin coke dikeluarkan.Penutupnya dibuka lalu Melsa mula meneguk tanpa menghiraukan Tengku Zafreen.Sebelah tangannya berpaut pada sejuk bagi menahannya daripada jatuh.

Belum sempat minuman itu dihabiskan,tiba-tiba tin minuman di tangannya dirampas kasar.Melsa menjeling Tengku Zafreen tajam.Bengang!.Peti sejuk yang mahu dibuka dihalang pantas oleh sebelah tangan Tengku Zafreen.

Melsa mengetap bibir.Langkahnya pantas diatur keluar dari situ.Namun,kata-kata Tengku Zafreen menghentikan langkahnya.

"Bukan aku yang buat.Aku tak suruh orang pukul kau".Tengku Zafreen bersuara.

Melsa tidak melayan.Langkahnya disambung.Buang masa!.

"Lara.Lara yang buat semua tu.Bukan aku.Jadi jangan salahkan aku atas apa yang berlaku".

Melsa masih tidak melayan menyebabkan Tengku Zafreen menarik tangannya kuat.Melsa yang tidak seimbang menyeimbangkan diri terus terjelopok di atas lantai.

Tengku Zafreen terkejut.Melsa cuba dibantu untuk berdiri semula.Namun,tangannya ditepis kuat oleh Melsa.Melsa cuba berdiri kembali tetapi terjatuh semula.Baru sahaja Melsa mahu mencuba untuk berdiri kembali,tiba-tiba terasa tubuhnya dicempung lalu dianggkat ke atas meja.

Melsa terkedu.Lebih-lebih apabila menyendari kedudukan mereka berdua begitu rapat.Terasa deruan nafas Tengku Zafreen di wajahnya.Sebelah tangan Tengku Zafreen naik menyelak rambutnya ke belakang telinga."Don't walk away from me".Bisik Tengku Zafreen lalu menjauhkan dirinya daripada Melsa.Peti kecemasan yang berada di atas meja berdekatan dengan Melsa dicapai.Kapas dikeluarkan lalu disapu ubat di atasnya sebelum kapas itu ditekapkan di dahi Melsa yang luka.

"Stop play on me!".Bentak Melsa lalu menepis tangan Tengku Zafreen kuat."what do you want from me,huh?.Enoughlah!.I'm sick with you".Melsa segera menolak Tengku Zafreen menjauh daripadanya.

"Aku cakap bukan aku yang buat kau macam ni kan!.It's Lara!".

"So?.I don't see any different between you or her?.Now,get out from my house!!".Marah Melsa lalu cuba turun daripada Melsa tetapi ditahan pantas oleh Tengku Zafreen.

Melsa terkaku apabila Tengku Zafreen tiba-tiba menyelak sedikit baju yang dipakainya.Menampakkan sedikit perutnya yang mempunyai parut akibat tembakan Nayla setahun yang lalu.

Tengku Zafreen mengetap giginya kuat sebelum memandang Melsa."Betul ke kau cuba bunuh aku setahun yang lalu?".Tanya Tengku Zafreen serius.Wajahnya Melsa dipandang tajam.

"Get out!!".Halau Melsa lalu menepis tangan Tengku Zafreen yang menyelak bajunya.

Tengku Zafreen meraup rambunya ke belakang dengan kasar.Kedua-dua tangannya diletakkan di atas meja.Mengepung Melsa di antaranya.Tubuhnya dirapatkan pada Melsa."Answer my question and then i'll get out from your house!!.It's not like I gonna stay here forever.So answer my questions?.Why you cheated on me?.Kenapa kau tembak aku?.Kenapa kau bersama dengan Rafiq?.Kau buat semua tu!.Kau langsung tak kisah pasal aku!.Jadi kenapa kau perlu masuk hospital pada hari sama aku dimasukkan hospital kalau kau bersubahat dengan Nayla?.Apa sebenarnya yang berlaku?.Tell me!!".Bentak Tengku Zafreen.

Call Me SayangWhere stories live. Discover now