pART_34

5.8K 306 21
                                    

I always give you everthing but it seen like I give you nothing..

🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂

Setahun kemudian,

Melsa melemparkan pandangan ke arah lautan yang terbentang luas dihadapannya.Perlahan-lahan kelopak matanya dipejam sambil sebelah tangannya naik menyentuh dua cincin yang menjadi loket rantai dilehernya.

"Reen......".Melsa bersuara perlahan.

Ya.Nama itu masih meniti dibibirnya meskipun sudah hampir setahun Tengku Zafreen meninggalkannya tanpa mendengar penjelasannya terlebih dahulu."Zafreen..kenapa you pergi?.Bila you nak balik?".Ucap Melsa sendirian.Satu keluhan berat dilepaskan.

"Melsa...".

Melsa menoleh kebelakang.Senyuman palsu dihadiahkan pada Ryana yang berdiri berhampirannya.Semenjak kejadian itu,Ryana dan Kelly telah berbaik dengannya.

"You fikir pasal dia lagi ke?".Teka Ryana mengena.

Melsa diam.

"Mel....".

"Macam mana I tak terfikirkan dia.Dia lelaki yang I sayang".

"Sebab dia jugaklah you masih ada dekat sini.Family you dekat England pun you tak pergi jenguk.Keadaan dah tak sama sekarang.Bukan macam dulu lagi.Kalau si Zafreen tu masih ingatkan you,dia akan balik tapi dah hampir setahun sekarang.Dia masih tak balik,Mel.Sudah-sudahlah tu".Luah Ryana bersungguh-sungguh.

Melsa mengeluh berat.Wajah Ryana dipandang."Dia akan balik dan I akan tunggu".Tegas Melsa.

"And then what?.You tak nak jumpa family you sampai bila-bila?.Please Mel...buat keputusan dengan bijak".Ryana menepuk bahu Melsa lembut sebelum meninggalkan Melsa sendirian di situ.Memberi ruang untuk Melsa berfikir.Dia yakin Melsa akan buat keputusan dengan bijak.

🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂

"I want that".

"Excuse me,mummy masak untuk I,okay.So..I yang patut try dulu".

"Bukan I makan banyak pun".

"No!".Tegas Ryana sambil menarik pinggan yang berisi ayam masak merah ke arahnya.Langsung tidak memberi peluang pada Kelly yang berada dihadapannya.

"Ryana....I nak....".

"Mel rasa Mel nak balik England esok lusa".Tutur Melsa senafas tiba-tiba.Mengejutkan semua yang berada di situ.

Terjatuh senduk di tangan Kelly.

"What?!!".

Syura dan Ryana terdiam.

"Betul ke Melsa?".Tanya Engku Zalia meminta kepastian.

Melsa mengangguk lalu mengukir senyuman nipis."Hurmm.Mel patut ada dekat sana.Lagipun,Rania dan Zara pun ada dekat sana.Diorang tak habis-habis membebel bila Mel tak balik sana.So..I think I should go,right?".Melsa memandang wajah yang berada di situ satu-persatu.

"Alah...tak bestlah kalau you tak ada.Nanti kalau Ryana buli I macam mana?".Bantah Kelly.

Ryana menjeling Kelly tajam.

"Hah tengok!.You tak pergi lagi pun dia dah tengok I macam tu cuba you bayangkan kalau you pergi.Tak payah eay?.Tinggal dengan i".Kelly menunjuk ke arah Ryana yang sedang menjelingnya.

"Jangan nak mengada!.Melsa nak jumpa family dia.Biar ajelah".Bebel Ryana.

"But....".

"Saya rasa Ryana betul.Melsa dah lama tak jumpa family dia".Sampuk Syura yang sedari tadi mendiamkan diri.

Call Me SayangWhere stories live. Discover now