"I should't cross the line.I should't let my heart falling for you.You're...right.You're not my destiny,Ezz Zafreen".Usai mengucapkan kata-kata itu,Melsa segera beredar dari situ.
Tengku Zafreen melonggarkan ikatan tie dilehernya.Kelibat Melsa yang semakin menghilang dipandang lalu kaki Tengku Zafreen diatur mengejar langkah Melsa yang semakin jauh buat pertama kalinya.
Melsa menarik nafas panjang.Cuba menahan sebak dihatinya.Keretanya yang diparking tidak jauh dari situ dihampiri.Namun,belum sempat pintu kereta dibuka terasa tangannya ditarik daripada belakang.
" Melsa...I...".
"Let me go!". Melsa menarik tangannya dengan kasar.Pintu kereta cuba dibuka tetapi pantas ditahan oleh Tengku Zafreen.
" Look...I'm...".Tengku Zafreen menoleh ke arah lain buat seketika sebelum menoleh pada Melsa kembali dengan gelisah."I'm..sorry".
Melsa terdiam.
Wajah Tengku Zafreen dihadapannya dipandang lama.Mencari kejujuran untuk kata-kata yang baru diucapkan Tengku Zafreen sebentar happy."Penipu".Melsa bersuara sepatah.
"Tak.I tak....".
" Penipu!.Maaf you tu..tak ikhlas kan?.Mesti you happy kan sebab lepas ni i bukan lagi calon isteri you?.You tak payah hadap lagi dengan muka perempuan yang you benci ni.Am i right?".Kata Melsa sinis.Lelaki macam Tengku Zafreen mustahil akan meminta maaf padanya.Mustahil.
"No.I betul-betul minta ma...".
" Be happy".Potong Melsa sebelum sempat Tengku Zafreen berkata lebih lanjut."I tahu you bukan jenis lelaki yang akan minta maaf dengan perempuan.Jangan rendahkan maruah you untuk menipu I.I tahu you tak suka i.I hormat keputusan you tu.So,be happy...without me".Ujar Melsa lalu menjatuhkan tangan Tengku Zafreen yang memegang pintu keretanya perlahan-lahan.Kemudian,Melsa segera masuk ke dalam dan kereta dipandu meninggalkan perkarangan rumah Tengku Zafreen.
Tengku Zafreen merengus geram.
----------------------------------------
Engku Zalia memandang satu-persatu wajah calon isteri anaknya yang duduk disofa.Semua hadir untuk perjumpaan mingguan kecuali seorang.Melsa Adreanna.Sudah dua kali Melsa tidak hadir ke perjumpaan.Puas sudah dia memujuk Melsa supaya datang tetapi Melsa tetap berkeras mahu menjauhkan dirinya daripada Tengku Zafreen.
Pandangan Engku Zalia alihkan pada Tengku Zafreen yang duduk disofa bertentangan dengan calon-calon isterinya.
"Mel tak datang ke hari ni,aunty?". Syura bersuara memecah kesunyian antara mereka semua.
" Alah..tak payah datang pun tak apa.Menyemak aje kalau datang pun".Jawap Kelly sebelum sempat Engku Zalia membalas.
"I setuju sangat.Melsa tu belagak bagus aje!".Celah Ryana pula.
" Haah.Terhegeh-hegeh nak perhatian daripada Zafreen.Benci betul i tengok.Kalau cantik tak apalah jugak.Ini muka entah apa-apa!".
Syura dan Engku Zalia terdiam.Tidak mahu masuk campur.
"Kan bagus kalau perempuan tu tarik diri.Senanglah sikit i....".
" Shut up your mouth or today will be your last day to come here!".Sampuk Tengku Zafreen bengang lalu bangun daripada sofa.
Terdiam Kelly dan Ryana.
Tengku Zafreen memandang perempuan-perempuan dihadapannya tajam sebelum beredar dari situ.
Nayla hanya memerhati kelibat Tengku Zafreen yang semakin menghilang dengan pandangan yang sukar untuk ditafsirkan.Kedua tangannya digengam erat.
YOU ARE READING
Call Me Sayang
RomanceBook 2 (Boy Like You Romance) WARNING! BELUM DIEDIT. CERITA NI DITULIS MASA ZAMAN SEKOLAH. JADI PENULISAN PUN AGAK KELAM KABUT..TYPO SANGAT-SANGATLAH BANYAK..FORMAT TAK BETUL..PEMIKIRAN PUN...SO IF YOU DON'T LIKE IT JUST WALK AWAY. BY THE WAY, HOPE...