pArt_40

8.1K 343 32
                                    

How can I be with star
If I just firefly.....

          ________________________

            Terkaku Melsa apabila melihat sebuah kereta meluncur laju ke arahnya.Kelopak matanya dipejam rapat.

            _____________________

"Your drink".Seorang pelayan lelaki meletakkan segelas bir di atas meja,berhadapan dengan Tengku Zafreen.Tengku Zafreen sekadar mengangguk.Matanya sibuk memerhatikan pengunjung-pengunjung kelab malam.

             Gelas di atas meja dicapai.Belum sempat gelas itu dibawa ke mulut,entah bagaimana gelas itu terlepas daripada pegangan tangannya.Berderai kaca di atas lantai.

              Zack yang berdiri tidak jauh dari situ segera mendapatkan Tengku Zafreen."Tengku okey tak ni?".Soal Zack cemas.

                 "O..key...arkk!".Tengku Zafreen menjerit kesakitan apabila dadanya tiba-tiba terasa sakit.

                 "Saya bawa Tengku pergi klinik ya?".

               "No.Just bring me home".Tengku Zafreen memberi arahan dengan wajah yang pucat.

               "Baik Tengku".

          _____________________
Sebaik sahaja tiba di rumah,Tengku Zafreen bergegas masuj ke dalam rumah.Bilik Melsa dituju.Kemudian,pintu bilik tersebut ditolak kasar.Kosong!.Bilik air turut diperiksa.Namun,kelibat Melsa tetap tidak kelihatan.

              "Kenapa bising-bising ni,Zaf?".Tegur Engku Zalia yang muncul bersama Ryana.

               "Where is Melsa?".Soalan Engku Zalia dibalas dengan soalan.

                 Dahi Engku Zalia berkerut.Matanya meliar ke segenap ruang tetapi tidak pula dia melihat Melsa."Melsa pergi mana?.Sebelum mummy tidur tadi dia ada".Engku Zalia bersuara dengan hairan.

              "Tapi sekarang dia tak ada kan!".Bentak Tengku Zafreen tiba-tiba.

              Ryana menghampiri Tengku Zafreen."Kalau apa-apa jadi dekat Melsa,semua tu salah you!".Marah Ryana geram.

            Engku Zalia yang melihat keadaan itu pantas menarik Ryana ke arahnya."Sabar Ryana.Mungkin Melsa keluar ke kedai ke kita tak tahu".

               "Pergi kedai apa pukul 3 pagi mummy?.Sorrylah mummy tapi anak mummy ni memang sengaja cari pasal dengan Melsa!".

               Tengku Zafreen tidak melayan amarah Ryana terhadapanya.Sebaliknya,Ryana.ditolak ke tepi lalu langkahnya diatur keluar dari bilik.Dadanya yang terasa semakin sesak dipegang.Pandangannya menjadi kelam secara tiba-tiba.

                "Tengku Zafreen!!".Jerit Zack yang terkejut melihat Majikannya rebah menyembah lantai.

               Engku Zalia dan Ryana menoleh.

            Engku Zalia pantas berlari mendapatkan Tengku Zafreen."Zaf,kenapa ni?.Zafreen bangun!!".

             Ryana terdiam.

           _________________________
               Melsa membuka kelopa matanya perlahan-lahan apabila tidak tubuhnya tidak terasa apa-apa.Nafas lega ditarik apabila melihat kereta itu sempat berhenti.

               "Melsa?".

              Melsa menoleh.

                   "Ra...Rafiq?".

Call Me SayangWhere stories live. Discover now