pARt_13

6.4K 362 6
                                    

"Who are you?!!".

Terhenjut bahu Melsa mendengar tengkingan itu. "Reen...".

" Wow...".Tengku Zafreen mengetap rahangnya kuat."I betul-betul tak percaya yang orang selalu ni yang i cari cuma berada di depan mata i.Berlagak innocent tapi rupa-rupanya penipu besar!.Tergamak you hantar video bodoh tu pada mummy i !!.".Tuduh Tengku Zafreen yang bengang tanpa rasa serba-salah.Tubuh Melsa ditolak kebelakang dengan kasar.

"Reen please...bukan i yang...".

" Arghh penipu!.You memang tak puas nak menyusahkan hidup i kan?.Apa salah i pada you?.Apa?!!.Boleh tak you bagi i hidup tenang Melsa?!".Potong Tengku Zafreen pantas.Handphone Melsa yang berada ditangannya dilempar kuat ke lantai sehingga berkecai.

Melsa tergaman.

"Apa salah i,hah?!.Kita tak pernah kenal pun sebelum ni jadi kenapa you perlu masuk campur dalam hidup i?!".

Melsa menggelengkan kepalanya dengan mata yang mula bergenang." Tak.You..you tak salah apa-apa.Video tu....".

"I tak percaya!.I tak percaya satu pun perkataan yang keluar daripada mulut you.Sekali penipu selamanya penipu!"

Melsa menapak mendekati Tengku Zafreen.Tangan Tengku Zafreen cuba dicapai tetapi ditepis kasat oleh Tengku Zafreen."Don't touch me!.I hate it!".

"I...i boleh jelaskan ". Rayu Melsa dengan suara yang serak.

" You boleh blah!".Tengking Tengku Zafreen lalu menolak Melsa sehingga terjatuh di situ.

Tanpa rasa serba-salah,Tengku Zafreen berlalu dari situ.Meninggalkan Melsa yang sudah teresak-esak menangis.

"Zafreen!".Panggil Melsa lantang bersama tangisannya.Namun,sedikitpun tidak dihiraukan oleh Tengku Zafreen.

--------------------------------------
Melsa membuang pandangan ke arah tasik.Airmata yang mengalir yang mengalir tanpa henti dikesat dengan tangan.Tidak menyangka Tengku Zafreen akan menuduhnya tanpa memberi peluang untuk dia menjelaskan semuanya.

" Reen...i tak buat..i tak buat".Ujar Melsa sendirian.Perlahan-lahan Melsa terduduk di situ.

'Ya Allah kalau benar dia jodohku,kau dekatkanlah dia denganku tetapi kalau dia bukan jodohku,kau relakanlah hati ini untuk melepaskannya.

---------------------------------------

Melsa yang sedang termenung tersentak apabila melihat Nayla yang entah muncul daripada mana,tiba-tiba menarik kerusi dihadapannya.Nayla mengukir senyuman sinis pada Melsa."Kau nak apa datang sini?.Aku tak ada mood nak layan kau.Kau pergi ajelah".Ucap Melsa kasar.Benar-benar maksudkan apa yang diucapkannya.

Nayla ketawa sinis.

"Kau jangan risau.Aku datang sekejap aje.Datang nak bagitahu kau yang aku betul-betul sangka kau sanggup fitnah Zafreen macam tu sekali". Balas Nayla bersahaja.

Melsa memandang Nayla tajam." Kau...macam mana kau tahu pasal video tu?.Zafreen takkan hebohkan hal tu pada sesiapa".Ujar Melsa curiga.

"Well...kau tak perlu tahu.Apa yang kau perlu buat sekarang adalah tarik diri.Kau tak layak nak jadi calon isteri Zafreen".

" Tarik diri?.Kau merepek apa ni?!".Suara Melsa naik senoktaf.

Nayla mendekatkan dirinya pada meja."Aku tak merepek,Melsa.Apa aku cakap,aku akan buat.Tarik diri kau sebelum kau akan menyesal".

"Aku takkan menyesal".Jawap Melsa yakin.
" Kalau kau dah habis cakap baik kau pergi sekarang.Hubungan kita bukannya rapat sangat sampai nak duduk semeja macam ni".

Call Me SayangWhere stories live. Discover now