pARt_32

6.4K 287 12
                                    

I should't create imagination that you always mine....

-------------------------------------------

"Don't worry.I'm not going to kill him.It's you...you will do that for me.So...Melsa Adreanna mampu ke kau nak lindungi lelaki kesayangan kau tu daripada diri kau sendiri".

Melsa tergaman.

" What...what do you mean?".

"Oh...you know what i mean,Melsa".

" No.I'm not!.Apa yang buatkan kau rasa yang aku akan ikut cakap kau?.Yang aku akan cederakan Zafreen untuk kau?!".

Nayla ketawa sinis.

"Lelaki tak guna macam Zafreen tu patut mati!.Kalau bukan sebab dia,adik aku takkan mati!!". Nayla mencengkam leher Melsa kuat." Dan kau!.Kau akan hapuskan dia untuk aku.Tak ada perkara lebih sakit daripada dikhianati oleh orang yang kau paling percaya dan aku boleh nampak yang lelaki bodoh tu dah mula percayakan kau!".Nayla melepaskan Melsa dengan kasar."Kalau kau tak ikut cakap aku,jangan salahkan aku kalau kau terpaksa hadiri majlis pengebumian family dengan kawan-kawan sekaligus".

Melsa mengetap bibirnya geram."Kau takkan berani....".

"Of course aku berani.Aku akan buat apa sahaja untuk sakitkan lelaki tu.Don't try to challenge me".

" Kau dah gila.Gila kau tahu tak?!"

"Yes!.Memang aku dah gila.Kau nak tengok macam mana aku gila?.Tengok ni perempuan!". Nayla mengeluarkan telefon bimbit daripada poket seluarnya lalu menayangkannya dihadapan Melsa.

Melsa terkaku apabila melihat gambar Dato Arshad bersama Aryan di England yang terpapar diskrin telefon." Kalau kau melawan,Keluarga kau akan jadi mangsa pertama dan kau jangan ingat aku akan biarkan kawan-kawan kau hidup tenang.Aku akan hapuskan semua orang yang kau kenal satu persatu.

Melsa memandang Nayla dengan tubir mata yang mula bergenang."So how?.Kau masih akan pilih Zafreen walaupun kau terpaksa hilang semua orang yang kau sayang?".

Perlahan-lahan Melsa menganggukkan kepalanya dengan payah."I will...i will do whatever you want but please..don't touch my family...my friends".Putus Melsa akhirnya dengan suara yang serak.

Nayla tersenyum kemenangan.

-----------------------------------
Melsa yang baru sahaja sampai di apartmen Rania tersentak apabila terasa tubuhnya ditarik ke dalam pelukkan seseorang.Tanpa perlu melihat,Melsa sudah dapat mengagak siapa yang memeluknya.Lantas,pelukkan itu dibalas dengan perasaan yang bercampur-baur.I love you reen...i tak sanggup nak cederakan you.I tak sanggup kehilangan hangatnya pelukkan you.

Melsa mengalihkan pandangannya ke arah pintu.Pandangannya terpaku pada Rania dan Zara yang berada di situ sambil tersenyum padanya.Tapi...i pun tak sanggup kehilangan orang-orang yang i sayang.

"Melsa,you okay tak?.Kenapa pipi you lebam ni?". Soal Tengku Zafreen risau sebaik sahaja meleraikan pelukkan.Pipi Melsa yang jelas kebiruan disentuh lembut.

" Er...i jatuh".Bohong Melsa sambil tersenyum palsu."You tahu kan i ni careless".

"Macam mana boleh jatuh?.Ada orang tolak you ke?".

" No.Salah i.I'm sorry".Nafi Melsa bersungguh-sungguh.

Tengku Zafreen mengeluh berat."Next time please becareful,Melsa.Jangan buat i risau.Kalau apa-apa terjadi,call i.I takut...kalau you hilang.You tak tahu betapa paniknya i bila i datang sini tapi you tak ada".Ucapnya serius.

Call Me SayangWhere stories live. Discover now