It hurt for love you
But
It more hurt to hate you..--------------------------------------
Rafiq menghampiri Melsa yang terkaku ditempatnya.Sebelah tangan Melsa dicapai lalu ditarik pergi bersamanya.Tidak seperti tadi,kali ini Melsa hanya mendiamkan diri apabila Rafiq menarik tangannya.Fikirannya kosong.
Namun,langkah rafiq kembali terhenti apabila seseorang lelaki yang tidak dikenali tiba-tiba menghalang laluannya.
"Perempuan tu mungkin girlfriend kau...".Tengku Zafreen bersuara sambil mendekati Melsa kembali.Zack yang menghalang laluan Rafiq dipandang sekilas."... Tapi sekarang dia future wife aku". Serentak dengan itu,dengan sekali tarikkan,Melsa sudah berada di dalam dakapannya.
" Kau......".Rafiq mengempal tangannya kuat lalu melangkah ke arah Tengku Zafreen tetapi pantas dihalang oleh Zack.
"Melsa milik aku lah!!". Bentak Rafiq bengang." Milik aku!!".
"Well..kalau dia boleh jadi milik kau kenapa pulak dia tak boleh jadi milik aku kan?.Lagipun,aku lebih layak daripada kau". Balas Tengku Zafreen bersahaja.
" Kau ingat kau boleh dapat dia,hah?!.Kau jangan mimpilah!!".
Tengku Zafreen tidak menjawap.Sebaliknya,memberi isyarat mata kepada Zack.
Zack mengangguk lalu segera memaksa Rafiq pergi bersamanya dari situ."Jalan!".Arah Zack tegas.
Sebaik sahaja kelibat Rafiq menghilang,Melsa segera menolak tubuh Tengku Zafreen menjauh daripadanya dengan kasar.
"Apa masalah you,sebenarnya?!.You should.....".
" Pangg!!".
Belum sempat Tengku Zafreen menyudahkan kata-katanya,Melsa menampar wajah Tengku Zafreen kuat.
"Should what?.Should what,Tengku Zafreen?!". Melsa menolak Tengku Zafreen semakin kebelakang." You know what i should do?".Wajah Tengku Zafreen dipandang lama."I should stay away from you.Thank for this stupid date".Kata Melsa lalu segera beredar dari situ tanpa menghiraukan Tengku Zafreen.
Melsa mengengam kedua tangannya erat.Kenapa aku perlu jatuh cinta dengan orang yang kejam macam dia?.Kenapa?.
---------------------------------
Datin Maria menggelengkan kepalanya melihat Melsa yang duduk bersila di atas sofa sambil memegang satu mangkuk besar berisi bijirin.Matanya langsung tidak dialihkan daripada kaca televisyen.Tanpa,membuang masa,Datin Maria segera menghampiri anak perempuannya."Kenapa ni Mel?.Dah tiga hari Mel tak masuk kerja.Keluar dengan Rania dan Zara pun tak.Mel ada masalah ke?".Tanya Datin Maria lembut.Tidak mahu memaksa.
Melsa menoleh.Mangkuk ditangannya diletakkan di atas meja yang berada dihadapannya."Ma...i think i make a big mistake".Luah Melsa dengan wajah yang keruh.
"Apa maksud Mel?". Soal Datin Maria hairan.
" Mel rasa...Mel tak patut jatuh cinta dengan Zafreen.He hate me.Ma..why should i love someone who never notice me?.Mungkin lebih baik kalau Mel tarik diri kan?.Zafreen bukan jodoh Mel ke,ma..".
YOU ARE READING
Call Me Sayang
RomanceBook 2 (Boy Like You Romance) WARNING! BELUM DIEDIT. CERITA NI DITULIS MASA ZAMAN SEKOLAH. JADI PENULISAN PUN AGAK KELAM KABUT..TYPO SANGAT-SANGATLAH BANYAK..FORMAT TAK BETUL..PEMIKIRAN PUN...SO IF YOU DON'T LIKE IT JUST WALK AWAY. BY THE WAY, HOPE...