Without you...
--------------------------------------
"Will you marry me".
" Yes.I do".
Melsa menekup wajahnya dengan kedua-dua tangan sebelum menjerit kesukaan apabila teringat lamaran pada Tengku Zafreen.Tombol pintu apartmen dipulas sebelum Melsa mahu ke dalam.
"Rania.Zara.I'm back!".Ujar Melsa ceria sebaik sahaja sampai di ruang tamu.
" Melsa....".Rania bersuara dengan nada terkejut.Dokumen yang berada di atas meja pantas disembunyikan dibelakangnya.
"Dah balik ke?.Macam mana dinner tadi?".Tanya Zara ingin tahu.
Melsa tersenyum lebar sambil mengambil tempat bersebelahan dengan Zara di sofa.Cincin ditangannya ditunjuk pada Rania dan Zara." Zafreen melamar aku!".Terang Melsa teruja.
Zara dan Rania berpandangan sesama sendiri."Zafreen what?.Dia melamar kau?".
"Yes!".Akui Melsa bersama senyuman yang tidak lengkang dibibir.Namun,senyuman itu semakin pudar apabila melihat reaksi sahabatnya."Why?.Something wrong?".Soal Melsa serius.
" Nothing".Ucap Zara.
"Nothing?.Really?.And what you hiding ,Rania?". Melsa mengalihkan pandangannya pada Rania pula.Bukannya dia tidak perasan perbuatan Rania tadi.
" Nothing".Tegas Rania.
"Seriously?". Melsa bangun daripada sofa lalu mendekati Rania.Dokumen yang Rania sembunyikan dicapai kasar.Namun,belum sempat dokumen itu dibuka,Rania pantas merampasnya kembali.
" What is it?".
"Melsa..it's nothing". Celah Zara.
Melsa tersenyum sinis sambil menghampiri Rania yang menjauh daripadanya.Rania mengeluh berat." It about Nayla".
Langkah Melsa terhenti.
"What do you mean?".
" Kau ingat tak yang kau suruh aku dan Zara siasat tentang Nayla?.Aku upah orang untuk siasat dia and...".
"And what?". Desak Melsa berdebar-debar.
"Kitaorang takut kau akan kehilangan Tengku Zafreen.Nayla memang nakkan Zafreen but the true is Nayla nak Zafreen mati sebab tu dia tak suka bila kau dekat dengan Zafreen.Dia tahu yang kau akan lindungi Zafreen.Semua ni sebab adik dia bunuh diri sebab Zafreen tolak cinta adik dia.Dia nak balas dendam,Melsa". Kata Zara tanpa berselindung.
Melsa tergaman.
" Gosh!.Tell me this just a joke".Melsa meraup rambutnya kebelakang dengan tubir mata yang mula bergenang."Aku cuma bersama dengan Zafreen tak sampai satu hari pun lagi dan kaurang cakap yang aku akan kehilangan Zafreen?".Ujar Melsa tidak percaya.
"Melsa.....". Panggil Rania sebak.
" No!".Bentak Melsa.
"Melsa,Nayla tu bahaya.Buat masa ni lebih baik kau tak bersama dengan Zafreen.Dia boleh cederakan kau".
Melsa menggeleng.
"No.Aku takkan biarkan perempuan tu jadi penghalang antara aku dan Zafreen lagi".
YOU ARE READING
Call Me Sayang
RomantizmBook 2 (Boy Like You Romance) WARNING! BELUM DIEDIT. CERITA NI DITULIS MASA ZAMAN SEKOLAH. JADI PENULISAN PUN AGAK KELAM KABUT..TYPO SANGAT-SANGATLAH BANYAK..FORMAT TAK BETUL..PEMIKIRAN PUN...SO IF YOU DON'T LIKE IT JUST WALK AWAY. BY THE WAY, HOPE...