There's no way my heart will love someone like you again...
________________________"I tak rasa you lupa apa yang jadi semalam kan?".Dekatkan jarak kita?.Try it.One step close to me, i'll do anything to make you....my ex-husband".
Langkah Tengku Zafreen terhenti.Kedua tangannya pantas dianggkat ke atas tanda menyerah."I akan stay dekat sini tapi boleh tak kalau you bagi tuala?.Sejuk!".Tengku Zafreen membuat wajah kasihan.
Melsa menjulingkan matanya ke atas sebelum melangkah meninggalkan Tengku Zafreen di situ.
________________________
Nasi goreng Melsa suap ke dalam mulutnya sambil matanya tidak lepas daripada memandang telefon yang berada di tangan kirinya.Senyuman terukir di wajahnya apabila membaca mesej daripada Kelly.
"Lapar".
Senyuman Melsa terus mati apabila Tengku Zafreen menarik kerusi dihadapannya lalu duduk di situ sambil mengelap rambutnya yang masih basah.
"Mel....".
"Tak ada!".Potong Melsa pantas.Malas mahu melayan.Mata difokuskan kepada makanannya semula.Tidak menghiraukan Tengku Zafreen dihadapannya.
"Mummy selalu sediakan breakfast untuk i".Tengku Zafreen terus bersuara menyebabkan Melsa menjelingnya tajam.
"I bukan mummy you.So...apa kata you balik rumah you?.Dekat sana ada mummy you yang boleh buatkan you breakfast.Balik ajelah dan tak payah buat kecoh dekat sini".
"Tapi you isteri i".Tengku Zafreen mengingatkan.
Melsa merengus geram.Dengan rasa yang tidak berpuas hati,Melsa bangun daripada kerusi lalu mengambil pinggan yang berada di rak lalu dibawa ke meja.Nasi goreng dicedok lalu diletakkan dihadapan Tengku Zafreen dengan kasar.
"Dah?".Sindir Melsa lalu menarik kerusinya kembali.Namun,belum sempat Melsa duduk,Tengku Zafreen bersuara.
"Air tak ada ke?.Kopi ke?".
Melsa memandang Tengku Zafreen dengan perasaan yang bercampur-baur.Dengan geram,Melsa kembali ke dapur untuk membuat air."Mel..air ni tawar".
"Mel....panas sangat".
"Mel...pahit...".
"Mel...nasi apa ni?.Kenapa tak nampak macam nasi goreng?".
"Mel pedas!!".
"Mel.....".
"Mel.....".
Melsa menghentak kedua tangannya di atas meja dengan bengang.Tersedak Tengku Zafreen.
"Er........".
"I am not your maid!!".Bentak Melsa yang sudah hilang sabar.Air yang mahu dicapai oleh Tengku Zafreen pantas diambil terlebih dahulu lalu diteguk rakus sehingga habis.Kemudian,gelas yang kosong diletakkan kembali di atas meja dengan kasar."Nak air?.Ambil air sendiri!.You bukan putera mahkota nak arah-arah I.Tak pun apa kata you balik aje?.Rasanya ini kali kedua I halau you.You faham kan apa maksud halau tu?.So..cepat-cepatlah pergi".Ujar Melsa tanpa rasa bersalah lalu berjalan ke arah singki.
YOU ARE READING
Call Me Sayang
DragosteBook 2 (Boy Like You Romance) WARNING! BELUM DIEDIT. CERITA NI DITULIS MASA ZAMAN SEKOLAH. JADI PENULISAN PUN AGAK KELAM KABUT..TYPO SANGAT-SANGATLAH BANYAK..FORMAT TAK BETUL..PEMIKIRAN PUN...SO IF YOU DON'T LIKE IT JUST WALK AWAY. BY THE WAY, HOPE...