Epilog

12.5K 451 22
                                    

The best show is how you show how much you love someone....

_______________________

"Surat cerai".

Tengku Zafreen terkedu buat seketika.Sampul di tangannya dipandang sebelum Tengku Zafreen bangun daripada sofa lalu menghampiri Melsa yang berdiri tidak jauh dari situ.

Tengku Zafreen menarik nafas panjang.Rambutnya diraup ke belakang."Look...Mel...I tahu I banyak buat salah dengan you tapi takkanlah sampai macam ni you buat i".Ujar Tengku Zafreen sebaik sahaja sampai dihadapan Melsa.

Melsa menentang pandangan Tengku Zafreen."I dah habis fikir.Ini yang terbaik untuk kita berdua.I harap you terima".Balas Melsa nekad.

"Mel.....".

"Dan tentang perkara yang you tanya I hari tu.Apa yang sebenarnya terjadi setahun yang lepas...ya,memang I buat semua tu untuk selamatkan you.Nayla datang jumpa I dah ugut akan hapuskan semua orang yang I kenal kalau I masih pilih untuk bersama dengan you.Jauh daripada you adalah perkara terakhir yang I akan buat tapi I terpaksa lepaskan you...I tak sanggup nak lukakan orang lain hanya untuk kepentingan I sendiri".Terang Melsa tanpa berselindung kali ini.

"Ke...kenapa you tak bagitahu I selama ni?.Kenapa you perlu buat I bencikan you?!".Soal Tengku Zafreen dengan suara yang semakin lama semakin meninggi.Rupanya selama ini Melsa melindunginya.

Melsa tersenyum nipis."I tak berani ambil risiko.Lagipun,you bukan sukakan I sangat pun".

"Tapi sekurang-kurangnya you boleh...".

"Tak ada tapi-tapi lagi".Potong Melsa pantas."I nak bercerai dengan you dan itu yang I akan dapat.Sain surat tu secepat yang mungkin dan serahkan pada I balik.You tak ada apa-apa perasaan dekat I jadi sepatutnya I boleh sain kertas tu cepat-cepat".Usai sahaja berkata-kata Melsa pantas mengatur langkah mahu pergi dari situ tetapi dihalang oleh Tengku Zafreen yang tiba-tiba menangkap tangannya.

"Zafreen!!..You tak faham bahasa ke?!.I cakap I tak nak....".

Tengku Zafreen melepaskan tangan Melsa perlahan-lahan lalu melutut perlahan-lahan dihadapan Melsa.

Melsa terkaku.

"I need you..please...
I tahu I dah banyak kali sakitkan you..buat jahat dengan you...but please give me one more chance..".Rayu Tengku Zafreen dengan airmata yang mula menitis jatuh.

Melsa menahan sebak."Sorry..but I don't need you.I don't need someone like you in my life".Ujar Melsa tegas lalu segera meninggalkan Tengku Zafreen di situ tanpa menoleh lagi.Ini yang terbaik.

Tengku Zafreen terdiam di situ.Sampul surat ditangannya digengam erat.

____________________

Meet me in office at 2pm.Ambil surat cerai you.I dah sain.

Melsa menarik nafas panjang apabila membaca mesej daripada Tengku Zafreen.Telefon ditangannya diletakkan kembali di atas meja.Tubuhnya dibaringkan di atas katil.Kelopak matanya dipejam rapat.

"It's okay Mel.Don't cry.Ini yang terbaik".

_______________________

Kelly,Syura dan Ryana keluar daripada kereta setelah kereta diparking di hadapan pusat beli-belah milik Tengku Zalia."Ada jualan lelong ke hari ni?".Kelly membuka bicara sambil membetulkan rambutnya.

"Entah tapi macam penuh je orang hari ni".Balas Ryana yang sedang menutup pintu kereta.

"Dah..dah..biasalah tu.Jom kita pergi jumpa aunty Zalia cepat.Nanti lambat pulak nak pergi makan".Celah Zalia tergesa-gesa.

Call Me SayangWhere stories live. Discover now